PO1 & Lenzen

r03n_d

New member
In de brief staat dat je voor PO1 je lenzen uit moet doen, en dat ze je ogen kunnen controleren. Nou heb ik lenzen, dus zit de kans er dik in dat ze mijn ogen gaan controleren, maar ik heb op mijn linker oog een afwijking van -2.50 (op de grens dus) maar ik kijk voornamelijk met links, dat is mijn dominante oog.

Ik heb dus het probleem dat als ik mijn lenzen uit doe, dat ik dan een stuk slechter zie, en ik zie dat eigenlijk niet zo zitten als ik met het OV moet, en daardoor op plaatsen kom waar ik de weg niet ken/nooit ben geweest, want van een afstand kan ik dus bijvoorbeeld geen borden lezen.

Wat raden jullie mij aan? Lenzen in en gewoon m'n lenzenbakje meenemen, of lenzen uit?
 
lenzen in, en dan uit doen als je daar bent. ze hebben vast wel ergens een spiegel in dat gebouw... of zet anders je bril op, die je ongetwijfeld ook hebt.
 
Het is bij een oogmeting wel van belang dat je je lenzen uit hebt ongeveer een uur voor de test. Je ogen zijn dan 'gewend' op eigen krachten hun werk te doen. Althans dit is de manier van de ziekenhuizen/optica.

Ik zou de lenzen dus op tijd uitdoen!
:biertje:
 
lenzen in, en dan uit doen als je daar bent. ze hebben vast wel ergens een spiegel in dat gebouw... of zet anders je bril op, die je ongetwijfeld ook hebt.
nee die heb ik een keer flink verbogen toen ik boos was een aantal jaren geleden..

Ah okee, nou dan zorg ik dat als ik daar ben dat ik dan gewoon mn lenzen uit doe, mijn opticien hield namelijk een ander tijdsbestek aan toen ik voor controle moest; 24 uur van te voren moesten de lenzen al uit ..
 
Voor de 'Meten = Weten' test van de KLu moest ik mijn lenzen al 48 uur van tevoren uit doen. Ik ga ervan uit dat ze dit niet voor niets aangeven :rt:
 
Back
Top