NLS ervaringen

@ Georgio, is de heer H. ontslagen? eindelijk!!!! hopelijk komt een managing director die een beetje op de kwaliteit let.
Wat voor vliegtuigen komen in de vloot?

Gr.

Er zouden 4 TB20's erbij komen en 2 Seneca's. 1 Seneca schijnt al geleverd te zijn (heb hem nog niet zien staan), maar die moet nog gecertificeerd worden. Verder is mij niet bekend wanneer de rest van de vliegtuigen komen! Als ik meer hoor zal ik het hier posten!
 
@Special J; kwamen andere opleidingen 'nowhere near' of zijn er andere redenen waarom je je tot deze 5 hebt beperkt? Ik ben zelf namelijk ook geinteresseerd in AIS en die zie ik eigenlijk weinig terug bij dergelijke vergelijkingen.
 
@Gunspark Sorry maar ik weet niets van de AIS behalve dat het een vliegschool is. Ik ken niemand die op die school heeft gezeten dus kan hem er ook niet tussen zetten.

Iedereen moet natuurlijk zijn eigen afweging maken en heeft dingen die hij/zij belangrijk vindt.
De strekking van mijn verhaal is dat eigenlijk de belangrijkste factor in je overweging moet zijn hoe groot de kans is dat je snel aan een goede baan komt.
Want dat is toch uiteindelijk het doel?

Die ton ga je maar een keer investeren dus doe dat slim!
 
Om even in te haken met de huidige info die wij als student hebben mogen ontvangen:

- Dhr. Sharp is vervangen door dhr. Bitter, dhr. Hartleb blijft op zijn positie zitten.
- Voor 17juni staat gepland om een Seneca V vanuit Brussel over te vliegen naar Évora.
- Sinds 2 weken is er een nieuw planingssysteem in gebruik genomen. Dit systeem (van Talon-systems) schijnen ze op meerdere CAE-scholen te gebruiken.
- Er is tijdelijk een TB20 geleased: CS-DDK.

De TB-200 fase (VFR) loopt momenteel goed door. Ik geloof dat de 70h check in 4maand binnen is. Het grote knelpunt ligt op moment bij de Seneca. Door omstandigheden zitten we hier al een lange tijd met maar 1 vliegende Seneca en 1 in onderhoud. Door deze capaciteitsvermindering van 50% heb je geen glazen bol nodig om te zien dat dit voor oponthoud gaat zorgen. Eind deze week moeten beide Seneca´s weer inzetbaar zijn.
 
Even een sidestep nu we toch een nieuw NLS topic hebben, een sidestep over de huisvesting: de Opaallaan.

24 augustus is de geplande startdatum, begin augustus wil ik dus een kamer zien te bemachtigen. Mijn vraag, hoelang duurt de urgentie aanvraag ongeveer? Mijn inschrijving bij woningnet is al verwerkt..

Dan over de huurtoeslag, in oudere topics stond dat deze toeslag ook voor de opaallaan geldt, is dit nog steeds geldig?
 
NLS is also training in the USA.
Recently some NLS students have started training in the facilities of the Sabena Flight Academy, now also part of the CAE Global Academy, in Mesa, Arizona.
Temporarily students can be asked to do their VFR training here to ensure an optimal progress of their flight training. The rest of the training will be completed in Portugal and Brussels.
 
Het werd mij verteld op 6 juni op de open dag van de NLS door de business leader van Hoofddorpm er is een eerste groep van 12 man (geloof ik) heen gegaan en aangezien sabena ook nu van CAE is denk ik dat ze er vaker vliegers heen gaan sturen.
 
Het werd mij verteld op 6 juni op de open dag van de NLS door de business leader van Hoofddorpm er is een eerste groep van 12 man (geloof ik) heen gegaan en aangezien sabena ook nu van CAE is denk ik dat ze er vaker vliegers heen gaan sturen.

Dat klinkt ook wel leuk :D
 
Hoi mijn naam is Barry,

ik zit in klas 09-11

Hoe kijken jullie aan tegen het feit dat er op dit moment (sinds een paar maanden sinds de recessie) geen piloten worden aangenomen. Er zijn dus kennelijk veel nieuwe piloten die in een trechter komen. Hoe ga je je bewegen in die markt. Ik heb na een telefoontje met NLS begrepen dat er een nieuw programma gemaakt is voor afgestudeerde piloten met als doel om vlieguren in te kunnen kopen tegen laag tarief. Hoe zien jullie dit
 
opaallaan hoofddorp

opaallaan hoofddorp

begrijp dus dat je nog geen contact hebt gehad met de verhuurder. Bij de NLS vertelde zij mij dat zij de urgentie aanvragen, maar dat je zelf in de gaten moet houden waar en hoe ver het staat. Ik zou dus ff bellen met de woningbouw vereniging DUWO. zij hebben daar een vast contact voor NLS huurders.

succes

Even een sidestep nu we toch een nieuw NLS topic hebben, een sidestep over de huisvesting: de Opaallaan.

24 augustus is de geplande startdatum, begin augustus wil ik dus een kamer zien te bemachtigen. Mijn vraag, hoelang duurt de urgentie aanvraag ongeveer? Mijn inschrijving bij woningnet is al verwerkt..

Dan over de huurtoeslag, in oudere topics stond dat deze toeslag ook voor de opaallaan geldt, is dit nog steeds geldig?
 
Beetje off-topic, maar ik hoor net op hart van Nederland dat er drie bussen zijn gebotst met studenten van de Nationale Luchtvaartschool erin.(Ze waren onderweg na een begrafenis van een mede student!) Er zijn 14 mensen met verwondingen......
Ik wens ze bij deze sterkte.
 
Back
Top