Kitesurfers hier tussen de piloten?

Viper1983

New member
Hey guys,

ik ben benieuwd wie er hier allemaal aan kitesurfen doen.
Misschien is het dan een keer leuk om samen wat af te spreken en na een leuke sessie een strandbar in te rollen.

Ik ben vorig jaar begonnen en mijn homespot is Bergen a. Zee.
Vaar met Naish Raven's.

Iemand trouwens nog naar het KBO dit weekend?
 
Workum

Workum

Er zijn volgens mij best veel kitende piloten...

Ik ben meestel te vinden in Workum of bij Lauwersoog. Daarnaast geef ik (zo nu en dan) les bij Kitemobile...
 
Tellen Prive-vliegers ook mee!?

Hier een beginnent Kiter/Ex-windsurfer
spot; Ijmuiden en wijk aan zee!

Hangloos!
 
Ben wel windsurfer en wakeboarder, kiten wil ik komende zomer mee beginnen!

Misschien leuk voor erbij: wat zijn jullie favoriete spots?
Tot nu toe blijven Riva en Torbole aan het Gardameer nr 1 voor mij!
 
Vaar met Slingshot REVs , zeven en elf.
Heb als boards een Lunacy en een Nix , en een waveboardje voor weinig wind spelevaren.
Favo spot : de lagunes bij Cumbuco.In Nederland behelp ik mij met een aantal spots in het zuiden van Zeeland / noorden van Belgie.
 
Hier nog een ! ;)

Sinds een 6 maanden bezig alleen combineer ik het met vliegen.

In Dubai vliegt een vriend van me bij EK, zijn vrouw (ex-KLM stess) heeft een eigen kite-surf school op Kite-Beach bij Jumeira Hotel.
Laat een crew ID zien en je krijgt een goede korting.

Anders op st Lucia of Barbados....
 
Cumbuco is idd super!

Verder is het voor mij alleen in NL kiten. Op onze bestemmingen (waar we steeds korter verblijven) is het niet super, helaas.

Slingshot Doyle bordje onder mij. :)
 
Kijk het zit hier helemaal vol met kitesurfers, kite nu 5 jaar en geef in me vrije uurtjes nog wat kitesurfles. Over 1.5 week 2 weken naar Fuerte Ventura!

In nederland kite ik erg veel op de maasvlakte(slufter).

Vaar met Ocean Rodeo Diablo's en board North Jaime pro.
 
Sorry guys,

I.v.m. hoogte en 'koud'watervrees doet GBOF niet aan kites(m)urfen :D

Bij gelegenheid gaat GBOF strandzeilen (met 100km++ over de vloedlijn :D) in Berck-sur-Mer (F).
Errrrug gaaf en een echte 'Try Before You Die' aanrader :grijns:

In Berck-sur-Mer heb je een kaarsrecht lang en vlak strand, waar 'ook' veel aan kites(m)urfen wordt gedaan.

Beginnende kites(m)urf(st)ers zie ik op een aangepast karretje op het droge (vloedlijn) aan hun kite hangen. Ondanks dat ze droog oefenen (breed, vlak en lang strand), worden er spectaculaire capriolen getoond.

Berck-sur-Mer ligt op 442km van AMS en massa 'strand' toerisme is er 'nog' niet.
 
ben beginner, afgelopen pinksterweekend bij castricum geweest, maar niet echt goede wind voor beginner, behalve als je van teruglopen houdt. wilde nog naar KBO, maar geen auto. wel een superweekend op het strand gehad, genieten van het vrouwelijk schoon, potje volleybal, biertje erna :biertje: heerlijk.

groeten tomas
 
Beginnende kites(m)urf(st)ers zie ik op een aangepast karretje op het droge (vloedlijn) aan hun kite hangen. Ondanks dat ze droog oefenen (breed, vlak en lang strand), worden er spectaculaire capriolen getoond.
QUOTE]

dit heet flyboarden, ook wel mountainboarden. dit doe ik nu ongeveer een jaar en is een goed alternatief voor kitesurfen als je budget niet erg toereikend is.
erg leuk, mooi gevoel van snelheid ook zo over het zand.
strand op terschelling is een supermooie locatie hiervoor, erg breed.

een goeie school?:
heb zelf twee jaar geleden les gehad bij kitemobile in workum. goeie school vond ik zelf. was daar op zo'n vinea jeugdkamp. kamp is niet aan te raden, school wel.

groeten tomas
 
Waar in NL is een goede kiteschool?

Oboema, kitemobile is een geweldige school (vooral omdat ik er ook soms les geef :biertje:

Wij geven meestal les bij Workum (of Mirns als de wind ond daartoe dwingt). Voor veel mensen wel een beetje uit de richting, maar het voordeel van deze locaties is dat je vreselijk lang kniediep water hebt, wat erg makkelijk is als je het moet leren....

Mocht je een lesje nemen dan moet je me maar even pm-en..

Arjen
 
welja joh..waarom niet direct Papeete of Diamond Head..
Denk je wel even aan je arme short-haul collega's?

Arm? Ik heb het anders aardig goed gehad 4 jaar lang op shorthaul bij de oranje club!
Loyalty bonussen, Share Save scheme's etc....kennen wij weer niet.
En in alle eerlijkheid kom ik maar slechts 1 a 2 keer per jaar op Barbados

:biertje:
 
Oboema, kitemobile is een geweldige school (vooral omdat ik er ook soms les geef :biertje:

Wij geven meestal les bij Workum (of Mirns als de wind ond daartoe dwingt). Voor veel mensen wel een beetje uit de richting, maar het voordeel van deze locaties is dat je vreselijk lang kniediep water hebt, wat erg makkelijk is als je het moet leren....

Mocht je een lesje nemen dan moet je me maar even pm-en..

Arjen

Doe ik
 
@Sesetokoe: als je het dan een beetje kan , bum ik uiteraard wel een jumpje naar Mauritius bij je.
 
Zo, dit topic maar eens omhoog trappen..sinds kort ook begonnen met kiten, voor mij Ozone 9m² met een Blankforce boardje!
 
Back
Top