gvss boekje leren

Rebbes

New member
hallo allemaal

ik heb even een klein vraagje wat bij mij voor onduidelijkheid zorgt:
het boekje GVSS moet je dat al kennen bij PO1? of pas bij de GVSS test?
want in de brief staat dat je hem pas bij de GVSS test moet kennen maar ergens anders staat weer dat je hem bij PO1 "bij" moet hebben.
en dit zorgt bij mij voor enige twijfel
ik begin natuurlijk nu al met leren daar niet van, maar anders heb ik 6 dagen extra. altijd handig

dus moet je het GVSS boekje bij PO1 al uit je kop kennen? of pas bij de GVSS test?

Gr. Robert
 
lijkt me logisch dat je hem pas bij het GVSS nodig hebt, Mocht je PO-1 niet halen dan moet je hem natuurlijk weer inleveren.
zorg ervoor dat je die procedures kunt dromen, scheelt je een hoop denktijd tijdens je vluchten!
 
In de brief staat inderdaad dat je het GVSS boekje al bij PO1 moet kennen. Dit omdat de Intake van de GVSS direct na PO1 gedaan zal worden, als je het haalt in ieder geval..
 
Bij PO1 hoef je alleen maar dat boekje in te leveren en als je door bent krijg je em weer terug meer niet.
 
Intake is toch niet meer...? Je moet idd zoals kootje zegt, het boekje inleveren als je PO1 niet haalt. Als je PO1 wel haalt, mag je het boekje gewoon weer mee naar huis nemen om verder te studeren... Intake test is zover ik weet afgeschaft, denk niet dat ze dat weer terug in het leven hebben geroepen.
 
Wat zou eigenlijk de reden zijn geweest om die intaketest te laten vallen? Is de GVSS strenger geworden?

(Lekker gissen
thumbsup.gif
)
 
Nee, zoals de instructrice bij de testen mij toen vertelden was het omdat toch nog vrij veel mensen voor deze test zakten. (ik weet het gewoon leren en je hoort van de meeste hier dat het een eitje is) maar ze vertelde dat het wel eens voorkwam dat er groep van 3 a 4 man op de 15 door was bij po1, die vervolgens allemaal zakten op de intake test.

En zelf denk ik deels dat ze gewoon willen dat je zelf verantwoordelijkheid neemt om dat boekje te gaan leren, doe je dat niet kan je net zo goed vertrekken.
 
en dan heb je als GVSS instructeur in een keer een dork voor je zitten die het boekje niet kent!
Zullen ze blij mee zijn haha.
 
Maakt hun niet uit hoor ;). Als je zo dom bent om niet te leren voor GVSS, dan zul je het niet redden. En we weten allemaal dat als je GVSS niet red, je niet nog een keer mag proberen. Dus als je zo je kans verspild... nja eigen schuld dikke bult :D.
 
haha ja ook dat nog xD weten ze gelijk hoe gemotiveerd je bent! schrijf deze maar bij de PROs voor het afschaffen van de intake!
 
De instructeur die mij begeleidde bij de FAM vlucht op de Alsim vroeg tijdens de vlucht, toen ik voor het eerst een bocht ging oefenen voordat we begonnen naar de procedure. Zelfde gold voor de start en het vertragen voor de landing. De bedoeling is dus dat je het echt goed kent, want je moet het tijdens het "vliegen" (en reken maar dat je het dan druk hebt) op kunnen dreunen. Weet je het niet val je keihard door de mand en ik denk dat het voor de eerste indruk niet erg positief is... zacht gezegd... :rt:

Ik snap ook niet dat mensen vragen hoe goed je het moet kennen. Je wilt toch een zo groot mogelijke kans maken en dan lijkt het me dat je zo hard gaat leren dat je het boekje kan dromen?! Het zal per persoon verschillen hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.
 
Ik vind het zelf in ieder geval ook een beetje raar dat er in de brief staat dat je het boekje al uit je kop moet kennen voor PO1, want de kans dat je doorgaat naar de GVSS is al niet zo groot, en je hoeft alleen de briefing voor de GVSS (zo staat dat in de brief) te 'snappen' zegmaar als je door bent.. En als je niet door bent mag je je boekje weer inleveren :p
 
Ik vind het zelf in ieder geval ook een beetje raar dat er in de brief staat dat je het boekje al uit je kop moet kennen voor PO1, want de kans dat je doorgaat naar de GVSS is al niet zo groot, en je hoeft alleen de briefing voor de GVSS (zo staat dat in de brief) te 'snappen' zegmaar als je door bent.. En als je niet door bent mag je je boekje weer inleveren :p

Als je jezelf enigzins geinteresseerd bent in het vliegen ga je most likely dat boekje toch al helemaal lezen. Daarbij komt dat de selecties nu erg dicht op elkaar zijn, als jij de po1 haalt kan het zijn dat je een week later al op moet voor de gvss. Als jij bij de po1 het boekje al kent en je moet 1.5 week later op voor de gvss, kan je het boekje dromen en dat werkt alleen maar gunstig voor je gvss;)
 
Inderdaad, wat Silent-D al zegt. Ik heb mijn Po-1 op 10 juni, maar ik ken het blauwe boekie al helemaal uit mn hoofd. Want je doet toch selectie omdat je vlieger wilt worden? Dus moet je er ook vanuit gaan dat je alle keuringen haalt, om je zo goed mogelijk voor te berijden. Dus hoe vroeger je het boekje kent, des te beter.
 
kende het boekje wel gedeeltelijk, ben toch dingen te weten gekomen die ik helemaal niet wist eigenlijk.
helaas bleek het wel voor niets te zijn, gezakt op mijn oog- hand- voetcoördinatie vandaag.. een beetje weerstand in die pedalen zou geen overbodige luxe zijn overigens :p
 
Met welke cijfers? En wat bedoel je met weerstand :p Want ik neem aan dat er wel een veer in zit, of bewoog jij misschien te heftig zegmaar...
 
Back
Top