Leeftijd & levenservaring

jeroen747

New member
Dag Airworkers,

Ik heb weer eens een vraag. Laatst was ik in discussie over luchtvaart en dat soort zaken met een vriend van mij en daar kwam de vraag uit waar we eigenlijk beide benieuwd naar waren, maar er toch wat onduidelijkheid bij ons heerste.

Als ik volgend jaar in het examenjaar zit van het VWO wil ik mij graag aanmelden bij de KLS. Echter is er misschien het probleem dat ik jong ben als ik dat doe: 17 jaar (september 2009 wordt ik 17). Is het verstandig om op deze leeftijd al selectie te doen of is het beter na het examen te wachten en het dan te proberen? En een tweede vraag is: hoe wordt er gekeken naar levenservaring tijdens de selectie? Maken ze daar onderscheid tussen en zo ja: waar berust het onderscheid dan op dat de een meer levenservarender is dan de ander? Persoonlijk zou ik denken dat een 17-jarige net zoveel kans maakt als iemand van bijvoorbeeld 22 jaar toch, ook al zal die van 22 jaar meer "levenservaring" hebben (even in dit voorbeeld andere afwijkingen ter zijde laten a.u.b ;) ). Toch?

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Schonewille
 
Lopen inderdaad veel topics over;)

Even een beknopt antwoord:
Het voordeel is dat als je afgewezen wordt je je gelijk kan inschrijven voor een andere studie en je geen jaar verkloot omdat je hebt gewacht tot na je examenjaar. Het nadeel is dat je misschien te weinig levenservaring hebt en aangezien er toch een lange wachtlijst is kun je misschien eerst wat anders doen en meer levenservaring opbouwen.

Dat was mijn antwoord/mening;)
Groetjes:)
 
Back
Top