Nieuw medisch certificaat

Foxtrot

New member
Erg liep al een draadje in een ander forum, maar daar mag ik niet op reageren ( Tja, ik ben geen beroeps piloot :)

Ik wil even mijn ongenoegen kenbaar maken van het vreselijke formaat van de nieuwe medische verklaring.

Enkel zijdig en nu twee keer zo groot en het ligt al in 2-en doordat ik het heb proberen te vouwen..

Wat een vooruitgang :mad::mad::mad::mad:
 
Ik heb van de week ook mijn med2 meegekregen. Ik snapte ook niet helemaal hoe je het kreng nou precies moet behandelen. Tis een A4'tje die je over de lengste over de perforatierand lijkt te moeten vouwen. Over de breedte zitten er 4 vouwlijnen in, maar die suggereren dat je het steeds naar binnen moet vouwen, maar iedereen weet dat dat niet gaat.

Uiteindelijk heb ik hem over de lengte gevouwen en daarna als een soort harmonica drie keer in de breedte, om en om. Het vouwt nog steeds niet lekker zoals het oude-stijl rijbewijs, omdat het papier al dikker is en nog dikker wordt door het over de lengte doorvouwen.

Onderliggende reden zal wel zijn dat ze het anders niet uit die goedkope kut laserjet van de arts kunnen toveren (tenminste, daar kwam mijne uit)...
 
Waar bewaren jullie je medical en license in? Suggesties voor leuke mapjes? Ik vind mijn rijbewijs al zo'n onding, ik bewaar het ding al jaren opgevouwen in mijn paspoort (ja, op het risico dat hij er ooit uitvalt, daarom wil ik eigenlijk ook een new-style rijbewijs alleen ben ik niet van plan om daar 60 euro aan uit te geven :))...
 
Mijn Engelse medical heeft hetzelfde klunzige formaat. Zonder perforatierand en nog scheef afgedrukt ook. Mijn Amerikaanse medical is een simpel A6 velletje. Meer informatie hoeft er toch niet op dan persoonsgegevens, brevet nummer, klasse, geldigheidsdatum en voorwaarden?
 
Ik heb me medical / brevet in zo'n fotomapje zitten. Het past precies in die insteekhoesjes.
 
Ik heb me medical / brevet in zo'n fotomapje zitten. Het past precies in die insteekhoesjes.

Dat Oostenrijkse medical stelt ook helemaal niks voor. Is ook gewoon een A4'tje met de benodigde gegevens erop. M'n laatste medical is zelfs op gewoon papier gedrukt, in tegenstelling to dr. Wykypiel in Innsbruck waar je het medical nog op dik kwaliteitspapier kreeg.
 
Heb dat nieuwe roze ding nu ook al een tijdje maar werkelijk waar nergens last van. De dame die mjn medical deed heeft hem gewoon voor me gevouwen en past prima in een rijbewijsmapje. Handig want een rijbewijs heb ik nog niet.
 
Ongeveer een jaar geleden (juni 08) kreeg ik voor het eerst de nieuwe roze medical, toen nog met scheurlijn. Redelijk onhandig, want door het oude groene papiertje was ik gewend het papiertje te scheuren :) Na mij medische keuring deze maand een medical gekregen die geen scheurlijn meer heeft . Vind dat ie wel redelijk op te vouwen is.

gr
 
Back
Top