Medical

username:Pilot

New member
Stel je voor dat je aangenomen bent door een vliegschool, tenzij je medical niet goed gaat. Is het dan mogelijk als je bijvoorbeeld voor de medical tijdelijk word afgekeurd. ( Een reden bijvoorbeeld overgewicht, te hoog cholesterol, blessure, operatie die je nog moet ondergaan) Is het dan mogelijk om de medical later te doen, en ook later met de opleiding te beginnen? Zijn er mensen die dit ervaren hebben?
 
Bel naar een Medisch instituut op?:rolleyes:

Heb jij het licht gezien? ;)

Ik denk niet dat er op dit moment mensen aanwezig zijn, en daarbij komt dat dit een interessante discussie kan worden. Want het ligt niet alleen aan de medische keuring, maar ook zeker aan de vliegscholen. Het is dus een combinatie. En het lijkt me nu niet zon goed idee om naar de kls/epst/nls te bellen om dit voor te leggen.
 
Last edited:
Wat denk je zelf? Dat als je een keer afgekeurd bent door een blessure, dat je dan nooit meer goedgekeurd kan worden?
 
Wat denk je zelf? Dat als je een keer afgekeurd bent door een blessure, dat je dan nooit meer goedgekeurd kan worden?

Aub, lees mijn OP nog eens? Ik stel daar duidelijk dat het niet alleen van de medical afhangt, maar natuurlijk ook hoe de vliegscholen ermee omgaan. Ik zal de vraag duidelijker stellen:
Hoe gaan vliegscholen om met kandidaat studenten die de gehele opleiding gehaald hebben, maar door de medical niet het gehele selectieproces kunnen afronden? Tellen ze dit als een afzonderlijk gedeelte van de selectie, en moet je gewoon binnen 2 jaar je medical halen om te kunnen beginnen?
 
usernamepilot, kijk je post maar een keer goed na.. ik kan er geen touw aan vast knopen. tevens verschilt het niet sterk per vliegschool aangezien de vliegscholen niet zelf testen maar een bepaald instituut;) deze beslist de herkeuring en ja, je moet een geldige medical hebben wil je beginnen.
 
usernamepilot, kijk je post maar een keer goed na.. ik kan er geen touw aan vast knopen. tevens verschilt het niet sterk per vliegschool aangezien de vliegscholen niet zelf testen maar een bepaald instituut;) deze beslist de herkeuring en ja, je moet een geldige medical hebben wil je beginnen.

Ik probeer het nog één keer, en als we elkaar nu niet begrijpen sluiten we dit topic en gaan we verder met de orde van de dag.
Ik ben benieuwd wat vliegscholen doen met studenten die de gehele selectieprocedure hebben doorlopen(op medical na).
En die bij de medical (Tijdelijk!!) worden afgekeurd.
Dan zijn er een paar optie's:
1. Je hebt de selectie niet gehaald, omdat je de medical niet gehaald hebt.
2. Je hebt 1á2 jaar de tijd om toch nog je medical te behalen, want de resultaten van de overige selectie onderdelen zijn 1 a 2 jaar geldig.

Is het zo duidelijk?:confused: Ik hoop het wel in iedergeval :rt:
 
Als je afgekeurd wordt bij de medical vraag je een second opinion aan of je laat je behandelen indien mogelijk. Als je niet meer goed gekeurd kunt worden door bijvoorbeeld een afwijking aan het hart of als je bij de herkeuring weer bent afgekeurd dan is het einde verhaal dacht ik.

kan iemand dit bevestigen?;)
 
Ik zal de vraag duidelijker stellen:
Hoe gaan vliegscholen om met kandidaat studenten die de gehele opleiding gehaald hebben, maar door de medical niet het gehele selectieproces kunnen afronden? Tellen ze dit als een afzonderlijk gedeelte van de selectie, en moet je gewoon binnen 2 jaar je medical halen om te kunnen beginnen?

Waar slaat dit in hemelsnaam op? Studenten die de hele opleiding gehaald hebben, maar door de medical niet het gehele selectieproces kunnen afronden..

Zeg, username:pilot.. Als jij graag serieuze antwoorden op je vragen wilt hebben, zou ik ten eerste eens even goed nagaan of de vraag wel zo serieus is, en of je hem niet zelf door heel even logisch na te denken kunt beantwoorden.. Daarnaast zou het ook geen overbodige luxe zijn om zelf even, nadat je hem geschreven hebt, je post door te lezen, om te kijken of er geen fouten in staan, die eventueel voor verwarring zouden kunnen zorgen.

Laten we inderdaad maar overgaan tot de orde van de dag...
 
Jaa ik dacht ook even dat we met iemand te maken hadden die net met schrijven begon:grijns:
Ik kan je verzekeren dat je je antwoord wel vindt, gebruik de zoekfunctie!;)

Over op de orde van de dag...
 
Of gebruik in plaats van de zoekfunctie even je gezond verstand.. Wat denk je nou? Dat een vliegschool een potentiële goudmijn naar huis stuurt, omdat hij tijdelijk afgekeurd wordt? Zolang jij (al dan niet in een keer) je medical haalt, zul je de vliegschool nergens over horen klagen, dunkt mij...
 
UserP:
Een vliegschool verlangt een geldig medisch certificaat, of je dat in één keer of na meerdere keren haalt zal hun een worst wezen.

En leer alsjeblieft duidelijk te formuleren en lees een keer terug;) (lief he?:))
 
UserP:
Een vliegschool verlangt een geldig medisch certificaat, of je dat in één keer of na meerdere keren haalt zal hun een worst wezen.

En leer alsjeblieft duidelijk te formuleren en lees een keer terug;) (lief he?:))

hen
 
Dat dacht ik al, de twijfel sloeg al toe. Gelukkig heeft het niks met formuleren te maken:grijns:
 
Back
Top