Welke auto rij jij?

Ik rijd al jaren in een Renault Scenic en vind het een heerlijke wagen! Lekker ruim, niet te laag, veel ruimte in de achterbak, heerlijk. Wil ik ook niets anders meer!
 
p.s. goed ingeburgerd met je renaults:p:

Veiligheid was niet de reden dat ik voor de Safrane ging. Het is gewoon een "steal" voor een tweedehands auto, veel value zonder nadelen (bij dit model dan). En dat komt weer door alle mythes rondom Duitse (en Franse) auto's in NL. Gewoon een beetje research doen per model, dan liggen er prachtige koopjes te wachten.

M'n volgende auto is elektrisch (en door toeval waarschijnlijk daardoor weer een Renault / Nissan)... mits de Safrane het nog een jaar of 2 a 3 volhoudt. www.betterplace.com .
 
haha grote renault fan hiero!
Zelf weinig ervarig met renault.. maar ze hebben niks voor niks 5 sterretjes:)

Nosig, waarom een electrische auto?
 
stilte is niet altijd fijn, ik vind het heerlijk als de motor lekker spint als hij optrekt:)
 
Jongens hoe kun je nou over zulke mooie en nog dure speeltjes praten????
Meesten lui hier vliegen in een dikke bak van de baas die meer kost dan meinig auto.
En qua snelheid en kracht kan een auto er niet echt aan tippen........

Oja en jullie krijgen er ook nog voor betaald om er elke dag flink de sporen te geven aan die bak van de baas.

Maar anyway ik denk niet omdat piloten nou meer verdienen als menig mens dat ze ook in super snelle en vooral dure bolides rijden.Sommige hebben ook kids die naar school worden gebracht of veel KM moeten rijden en dan is een Lambo,Ferrari of wat voor duur slurpende bizarre sublieme auto niet echt goed daarvoor.Toch zijn er auto liefhebbers die er elk dubbeltje ervoor overhebben om een machtige mooi bak te kopen.dit zijn toch echt alle soorten mensen van alle soorten markten dus niet alleen de piloten,ministers of menig hoger dan modaal betaalde baan

Wel vind ik de gedacht van de ouders van topic schrijver wel heel goed ik zou me eigen kinderen ook het beste van het beste willen geven om zich veilig te verplaatsen(mits me budget het haalt en ook Pappie erin mag rijden)
 
@Nosig,

Wat voor auto had je op dit moment dan in gedachten. Een elektrische renault komt naar mijn weten pas rond 2010/2011 uit. Misschien dan toch een Honda Civic Hybrid? Die zijn er momenteel wel al. Ben je dan van plan om als de Renault uit komt, deze nieuw aan te schaffen? Want die kunnen nog wel wat duiten gaan kosten!

@Partytucker Haha, ja mijn vader heeft al gezegd: Jonge in het weekend ga ik effe crossen met dat auditje van je. Kijken wat nou het verschil is tussen mijn Lupo en een auto met 4wd. Was ik niet geheel over te spreken maar is toch wel redelijk haha.


Gr
 
Partytrucker, zoals je opgevallen is.. zijn er vrij weinig dure auto's genoemd in dit topic (volgens mij geen?)

Maar wel mooie foto's van dure autos:D
 
Piloten zijn net mensen. Er zijn er die hun "zuur verdiende" geld inderdaad graag uitgeven aan een anderhalve ton metaal op wielen en er zijn er die slechts zo goedkoop mogelijk van A naar B willen, met risico op reputatie schade en kans op koffers in de nek omdat deze op de achterbank moet omdat de kofferbak te klein is. En er zijn er vast nog wel een aantal die daar tussen in zitten...

Heb jij je legendarische oostblokker nog? Dat was pas een auto!
 
Vast niet goedkoop. Mooi ding zeg!:)
Maar dat is ook niet goed voor de natuur, 990 lithium batteries?

Maar electrische auto betekent ook:
geen stops meer bij tankstation, dus ook niet snoepen!;):p:
 
Priest, mijn broer rijdt ook zo'n geel ding voor de zaak. Legaal 160 en (bijna) iedereen die voor je wacht. En meer stoelen dan een A380.

Mijn eigen mobiel: een Toyota Camry uit 1989 met 220.000 mijl, 2.0L 4cyl, 5 speed, 30 mpg. Ben nu de eerste reparatie aan het uitvoeren (versnellingsbak vervangen, mechanic had een driveshaft vervangen en daarbij een seal kapot gemaakt. Gevolg: olie uit de bak en een lager naar de knoppen). Tot dan rijd ik mijn andere wagen, zelfde type, 91, 2.5L V6 automatic, 24 mpg, 135.000 mijl

http://www.google.com/imgres?imgurl...3JGRAg&sa=X&oi=image_result&resnum=1&ct=image
 
Last edited:
@Nosig,
Wat voor auto had je op dit moment dan in gedachten. Een elektrische renault komt naar mijn weten pas rond 2010/2011 uit. Misschien dan toch een Honda Civic Hybrid? Die zijn er momenteel wel al. Ben je dan van plan om als de Renault uit komt, deze nieuw aan te schaffen? Want die kunnen nog wel wat duiten gaan kosten!

Ik zeg toch ook 2 a 3 jaar? De Safrane houdt het nog wel 1 a 2 ton uit (knock on wood).

Liever een Prius dan een Civic Hybdrid. De Prius is economischer, ruimer en biedt gigantisch veel gavere technologie aan. De Civic ziet er van buiten aardig uit, maar de techniek is relatief primitief (alhoewel ze nog steeds redelijk efficient zijn). Maar zelfs een hybride is als een stoommachine over een paar jaar. Ik hoop dat Nederland mee gaat werken met Better Place zoals Denemarken en andere landen dat nu doen, meestal lopen we erg achter daar mee (nu ook). Een nieuwe elektrische Renault / Nissan zal niet duurder zijn dan een vergelijkbare benzine auto (natuurlijk erg afhankelijk van BPM incentives) en de besparingen in gebruik zijn op alle fronten nog veel groter (veel minder onderhoud nodig). Tweedehands zal er tegen die tijd nog niet inzitten, maar nieuw electrisch het zal zeker goedkoper zijn dan een mooie tweedehands A6. Alhoewel er ook een Nissan Qashqai electrisch gemaakt is, die vast wat duurder zal zijn.

In Denemarken is er 180% BTW op benzine auto's, 0% op electrische auto's. Als je toch een benzine auto koopt daar ben je niet geslaagd voor de IQ test en willen ze graag dat je naar Noorwegen emigreert ;). De Better Place filosofie is dat de batterijen door hen geregeld worden, net als dat de benzine in huidige auto's van benzine stations komt. Is een full charge niet genoeg (160 km range nu, maar wordt snel meer), dan kan je in 1 minuut 13 zonder uitstappen (net getest in Japan) bij een switch station je accu automatisch laten verwisselen. Simpel...
 
Ziet er goed uit. Heb http://www.betterplace.com/ ook even gezien, niet doorgelezen aangezien ik zware hoofdpijn heb :rolleyes:

Maar over de Prius, opa en oma hebben er een! als je wegrijdt, mega stil! en dan schakelt ineens de benzine motor bij, dus wat geluid. Maar ziet er gelikt uit met zo'n schermpje waar je ziet waar de energie uit komt etc.
 
Het klopt wat je zegt over Hybrides, ook deze gaan vanzelf weer de deru uit. Persoonlijk denk ik dat waterstof de oplossing is. Kunnen mensen gewoon doen wat ze nu ook doen. Tanken aan de pomp, plus je actieradius is een stuk groter. Zie bv de Clarity, mooie bak 0 uitstoot en toch een redelijke actieradius. Plus water is er ook genoeg! Het enige verschil zit het hem in het onder druk tanken.

Electrische auto's hebben vaak toch nog veel en zware lithium-ion batterijen en moeten dus ook vaak worden opgeladen. Met waterstof tank je, rijd je totdat de tank leeg is en tank je weer. Hetzelfde als wat we nou doen.

Je kan zeggen dat waterstof auto's ook electrische auto's zijn, I know. Zij hebben immers een eigen kleine energiecentrale die waterstof omzet in electriciteit. Maar nu ben je dan af van alle frutsels met de batterijen etc!

Gr
 
Vast niet goedkoop. Mooi ding zeg!:)

Het tegendeel:

"Top-fuel drag bikes, which make over 1000 horsepower and out-accelerate an F14 jet fighter with their massive power and grip, are currently running times about two seconds quicker than the Killacycle - but each run down the strip for these animal machines burns over 4 gallons of expensive, explosive NitroMethane. The Killacycle, by comparison, uses about 7 cents worth of electricity per run, will make about 7 runs between charges, and takes about 10 minutes on the charger to fully prime."

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=GDHJNG2PngQ[/YOUTUBE]

Maar dat is ook niet goed voor de natuur, 990 lithium batteries?

Hoezo? In tegenstelling tot benzine (of Nitromethane in dit geval) kan je deze gewoon telkens weer opladen, je verbrandt ze niet in 1 keer. Daarbij is een batterij aan het einde van z'n levensduur bijna volledig (meer dan 95%) recycable, inclusief het lithium. De batterij van een Prius heeft geen Lithium (NiMH), maar is ook volledig recycable en heeft een levensduur van 400.000 tot 500.000 km bij de meeste taxi bedrijven.

Maar electrische auto betekent ook:
geen stops meer bij tankstation, dus ook niet snoepen!;):p:

Tsja, je kan thuis of op werk opladen en bij een switch station hoef je niet meer uit te stappen. Dus zal je thuis de snoepjes moeten inslaan, of gewoon wel bij een benzine station instappen :D.
 
Opladen is hetzelfde als tanken? ik zie het verschil niet?
ipv dat je er waterstof in tankt, zet je hem aan een kabel en hij laadt op? weet alleen niet hoe het zit met de levensduur van de accu's. Mijn laptopaccu was na een jaar al kapot:)

guttegut, nosig was me voor op het accu gebied;)

ik heb trouwens een filmpje gezien van een auto op nitromethane. knopje te vroeg om en die hele auto ontplofde (ook dragracen)
 
Het klopt wat je zegt over Hybrides, ook deze gaan vanzelf weer de deru uit. Persoonlijk denk ik dat waterstof de oplossing is. Kunnen mensen gewoon doen wat ze nu ook doen. Tanken aan de pomp, plus je actieradius is een stuk groter. Zie bv de Clarity, mooie bak 0 uitstoot en toch een redelijke actieradius. Plus water is er ook genoeg! Het enige verschil zit het hem in het onder druk tanken.

Waterstof is niet meer dan een soort accu, een opslag medium voor electriciteit, of je gebruikt het om stoom mee aan te maken of om het direct te verbranden. Het grote nadeel is dat het vele malen inefficienter is dan de electriciteit direct op te slaan in een accu. Het neemt veel meer energie om de waterstof te maken dan wat je er uit haalt. En met Better Place, als je actie radius van wat je electrisch thuis / op werk / parkeerplaats "getankt" hebt niet voldoende is, ga je gewoon naar een switch station waar er binnen 2 minuten (de Japan test 1 minuut 13) een nieuwe accu onder je auto geklikt wordt waar je weer 160 km mee kan rijden.

Electrische auto's hebben vaak toch nog veel en zware lithium-ion batterijen en moeten dus ook vaak worden opgeladen. Met waterstof tank je, rijd je totdat de tank leeg is en tank je weer. Hetzelfde als wat we nou doen.

Als je graag naar een tankstation wil gaan (beetje vaag argument voor een bezine / waterstof auto) in plaats van thuis of wherever tussen stops opladen, dan "tank" je dus gewoon een verse accu bij een switch station van Better Place (of wat voor bedrijven er dan ook straks bij inspringen met hetzelfde idee). Eigenlijk niet anders.

Je kan zeggen dat waterstof auto's ook electrische auto's zijn, I know. Zij hebben immers een eigen kleine energiecentrale die waterstof omzet in electriciteit. Maar nu ben je dan af van alle frutsels met de batterijen etc!

Gefrutsel?

Ik zou zeggen, kijk eens naar de videos hier: http://www.betterplace.com/company/video/
Ik kan vooral de lecture at Harvard Kennedy school aanraden (linksonder pagina), heb je het hele verhaal meteen (lang, maar erg boeiend).
 
Back
Top