Welke auto rij jij?

kaw-zx6r-2002.jpg

deze was mijn first ride, veel plezier gehad op de autobahn maar toch een te dure hobby voor een beginnende vlieger. Ingeruild voor een S40 die ook een vermogen kost aan onderhoud maar wel een stuk veiliger...
 
Dit is ook wel een mooie auto en ik denk dat er wel een paar zijn die hem herkennen!:grijns:

brum.jpeg
 
Ik had altijd het idee dat piloten in halve lamborghini's reden.
Piloten zijn net mensen. Er zijn er die hun "zuur verdiende" geld inderdaad graag uitgeven aan een anderhalve ton metaal op wielen en er zijn er die slechts zo goedkoop mogelijk van A naar B willen

Eikie, jij hebt tegenwoordige toch ook een exotische Italiaan onder je kont?
 
Een Q5 is toch wel haalbaar:eek::traantjes;)

Nee ik heb al een A4 cabrio 2.5TDi automaat uit 2004. (full options natuurlijk ;) ) Vind die Q5 een veel te grote pooierbak. :grijns: :biertje:

Grtz Mike5

Ps, maar een A6 voor je verjaardag als 18 jarige is wel een beetje voor verwende jongetjes. Als mijn zoon veel moet rijden en veilig naar school moet komen, gaat hij maar met de trein. ;) of een oude Volvo is ook veilig.
 
Jaja, was er al mee bezig. Eerst even de kat uit de boom kijken, poes... ;)

Ik heb sinds een jaar of twee voor het eerst in mijn leven een auto gekocht. Heb een dikke 2650 euro gespaard en daar een '97 Renault Safrane Phase II voor gekocht met toen 220.000 km (nu 250.000 km ofzo). Automaat, airco, cruise control, 2 liter 4 cilinder (lichtste blok voor de Safrane, tevens zuinigste, kom uit rond 1:12). Mega kofferbak (echt groter dan veel stationwagons) en de meeste binnenruimte in zijn klasse (lees 7 serie). Als ik met m'n 1.90 m voorin ruim ga zitten, kan ik nog ruim zonder problemen achter mijzelf zitten dus. Een echte Chirac bak, met pratende computer ("rechter achterlicht, defect", "veiligheidsgordel niet om", "motorkap niet gesloten" etc). Safrane is echt een top koop als je een degelijke 2ehands wil. Degelijk (Volvo) blok, geen roest, geen slechte karakter trekjes, zeer comfortabel, echt perfect.

137275394_EtWx9-M-2.jpg


117032276_KLsR2-M.jpg


Pedaalemmers zijn echter niet mijn passie, de Safrane is puur een praktisch, goedkoop en relatief zuinig vervoermiddel "erbij". Mijn geld steek ik hierin (mijn 9e motor):

361941846_saoU6-L.jpg


361982614_ZfEek-L.jpg


V4, 1300cc, 0 naar 100 km/h in ca. 3.5 seconden. Kan ik ook gebruik van maken in NL, want ik sta toch altijd vooraan bij het stoplicht :airforce:. Die Diablo heb ik nog niet nodig dus...
 
Wat een amerikaanse gedachten zeg: 'Ik moet een grote auto hebben om veilig te zijn'. Het is toch algemeen bekend dat naarmate de auto van de eigenaar groter (en ''veiliger' ) wordt de rijstijl van de bestuurder zich hierop gaat aanpassen? Hij zal dus gedurfder en gevaarlijker gaan rijden. Weg is je winst van een 'veilige' dure auto!
 
Hahaha miaauw (of meow);)
Ik wist al dat je van motoren hield want ik kwam zo via wat klikwerk bij foto's :)
Erg mooi om te zien moet ik zeggen;)

Nou leuke auto toch? ik wou dat ik 18 was en een auto had.. maar nee, nog 2 jaar wachten..:rolleyes:

Meow, Poes

p.s. Priest? bedoel je het fenomeen dat mensen met een dikke mercedes wel een hele arrogante rijstijl krijgen?:p:
 
Een oude Subaru Legacy:
Legacy1.jpg


Legacy2.jpg


Het heeft wielen en het gaat nog vooruit. Nah, ik ben er eigenlijk wel blij mee - nadat ik mijn 737 typerating had betaald moest ik ook nog een auto hebben, maar daar was geen geld meer voor over. Met het laatste wat ik nog bij elkaar kon schrapen heb ik toen dat gekocht.

Omdat ik veel in Duitsland zit en 's winters door de sneeuw moet ploegen is het wel handig dat er een best aardig blok in zit en het een 4wd is.

Deze zomer iets nieuws, waarschijnlijk een Mitsubishi Lancer.
 
p.s. Priest? bedoel je het fenomeen dat mensen met een dikke mercedes wel een hele arrogante rijstijl krijgen?:p:

Nee, hij bedoelt hetzelfde dat ik met mijn hudige motor heb. Een blok met zeer veel vermogen, maar zo soepel en met zo'n stabiel onderstel dat je absoluut niet door hebt hoe hard je rijdt. Bij legale snelheden lijkt het alsof alles in slow motion gaat (en dan ga je je zonder ervaring vanzelf geirriteerd / arrogant gedragen naar al die andere langzame weggebruikers) . Je voelt en hoort bijna niets en je hoeft er nauwelijks moeite voor te doen. Daarom is het wettelijk ook pas toegestaan een zware motor te rijden vanaf je 21e, of wanneer je al 2 jaar lichte motor hebt gereden, niet voor niets.

Ergo, een 18 jarige zonder enige rij ervaring in een moderne, overpowered zaken sedan stoppen maakt de rij ervaring er zeker niet veiliger op. Het blijft nog steeds een hol stalen (alu) omhulsel met een setje stoelen en een bankstel erin. Nog afgezien van het feit dat een grote auto, noch een Duitse, niet perse veiliger is. De argumenten voor de A6 slaan dan ook als een lul op een gebakje, maar dat maakt de wagen er niet minder mooi om.
 
Ik dacht even dat je die mooie, prachtige, geweldige duitse auto's aan het afkraken was;)
Ik snap wat je bedoelt en ik ken het ook wel.. pap heeft het ook:p: Downside is: Brieven op de mat met een acceptgiro.

De ouwe auto wou nog eens gaan trillen boven de 180 maar deze trek echt rete goed op.. je voelt het niet eens als je 230 ofzo rijdt. en als je dan weer een normale snelheid aanneemt lijkt het alsof je 50 rijdt.

Maar ik wist niet eens dat zoiets bestond ? dat je vanaf je 21 pas een zware bak onder je kontje mag hebben?:rolleyes:

p.s. goed ingeburgerd met je renaults:p:
 
Ik persoonlijk was ook voor de modus gegaan haha. Die 5 sterren komen niet (helemaal) uit de hemel gevallen!
 
Dit is ook leip, Self braking car;)
What's next?

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=8DBf8GBVmME[/YOUTUBE]
 
Back
Top