Afval percentage's

Wat betreft die laatste zin ben ik dat niet met je eens, maar dat daargelaten. Het is misschien nu niet de ideale tijd om selectie te doen, maar als je goed genoeg bent denk ik dat je er toch doorheen komt. Bedankt voor alle reacties! Het is me een stuk duidelijker geworden. Heb jij zelf de selectie al doorlopen dan?
 
ik heb met goed gevolg de selectie van de kls doorlopen, het is nu alleen nog wachten. Wat idd al wordt gezegd is dat het nu niet de beste tijd is om selectie te doen. tot slot: niemand weet of hij/zij goed genoeg is, daarom is er juist een selectie. Er is dus maar 1 manier om daar achter te komen. Toevallig was ik een van de gelukkige, misschien jij ook wel, who knows? gr

Gefeliciteerd! Hoeveel mensen wachten er nu op plaatsing dan? Of weet je dat niet?
 
Heb ook de selectie gehaald en doe AP&M aan de Hanze Hogeschool en de KLS dus. was precies op tijd want behoorde tot de laatste lichting die nog 2 deficiënte vakken mag weg werken. toen ik m'n selectie afgerond had begon net de crisis. had anders in 8-4 of 8-5(is door de crisis 9-1 geworden) gezeten. wat betreft het aantal mensen. geen idee maar hoorde al mensen die het over 2011/2012 hadden! dan kan je volgens mij beter ook AP&M gaan doen want 2-3 jaar wachten is wel erg lang:p: kan je naar mijn mening beter een HBO diploma halen!
 
ho gabberpietje was me voor en lijkt me logisch dat hij het iets beter weet aangezien ik niets te maken heb met de startdata van de mensen die meteen beginnen. En ben het helemaal met zijn laatste zin eens!
 
Onderschat inderdaad PO2 en de COVA niet. Zie elk onderdeel apart en leef pas naar het volgende onderdeel toe als je de voorgaande gehaald hebt. Bij PO2 wordt er in veel aspecten naar jou als persoon gekeken. Enkele redenen waarom mensen hier afvallen zijn onvolwassenheid, geen teamspeler zijn of arrogantie. Wees goed voorbereid, ken je verhaal, ken jezelf en ga niet lopen liegen (opleuken kan altijd).
Bij de COVA kan je op heel veel dingen afvallen. Het kan zijn dat ze jou 'gewoon' niet in het plaatje vinden passen maar je kon bijvoorbeeld ook een twijfelgeval zijn. Stel dat je matig hebt gescoord op je PO2 en GVSS, zouden zij dit nader verklaard willen hebben in een persoonlijk gesprek. Ken jezelf dus goed, ken je resultaten en hoe je presteert op verschillende gebieden (zowel positief als negatief). Ga er zeker niet van uit dat je toch al bijna door bent, dan kan het alleen maar tegenvallen. Doe je best, doe je ding en wees jezelf (met een tikkeltje meer spanning dan normaal).
 
Bedankt voor de goede reacties!:D
Zijn er hier ook mensen die uit eigen ervaring kunnen spreken?
(hoe mede-selectie-kandidaten zijn afgevallen/ hoe je zelf bent afgevallen/ 2e keer weer geprobeerd en gehaald etc);)
 
Oke, mijn KLS-selectie ervaringen dan maar:

PO1: 1 van de 12 viel af..

PO2: 4 van de 6 vielen af, 1 weet ik niet waarom, 1 was te jong, 1 voldeed niet aan het KLM-profiel en 1 zou volgens de psychologen veel moeite krijgen met de theorie, omdat hij niet aan de discipline gewend was die vereist is om de theorie tot een goed einde te brengen. Ook had hij het "rangeerspel" ongelofelijk verpest, omdat hij er pas bij de laatste ronde achterkwam hoe het nou precies werkte. Tip nr 1: als je het spel niet snapt vraag dan aan de psycholoog hoe het werkt, dat kan een stuk schelen ;).

GVSS: 6 van de 10 vielen af, waaronder ikzelf. Vooral doordat ik net niet genoeg progressie toonde, omdat ik vlucht D finaal verpest had en, een iets opmerkelijker punt, omdat ik "wat krampachtig stuurde". Tip nr 2: stuur niet krampachtig! Echt waar, klinkt misschien heel stom, maar houd de yoke losjes vast en geef kleine impulsen. Houd de yoke desnoods maar met drie vingers vast (duim, wijsvinger en middelvinger). Schijnt goed te helpen.

Verder zegt dit natuurlijk helemaal niks.. :grijns:
 
Nee, wat voor de een een heel groot struikelblok is, kan voor de andere "appeltje eitje" zijn!;)
Maar persoonlijk denk ik dat je erg veel kunt leren van het lezen van andere ervaringen en tip en dat je jezelf daarbij kunt verbeteren om nog meer kans te maken.
 
Nogmaals en hopelijk voor het laatst bij dit soort threads, percentages zeggen niets. net als gabberpietje als heel goed duidelijk heeft gemaakt. Mijn tip als je selectie doet: Gewoon goed de kennisbank over de selectie bij de kls door nemen deze dus. vooral erg handig bij de PO's en de COVA. In ieder geval veel succes bij de selectie als je het gaat doen en misschien tot ooit op de kls, al betwijfel ik dat met de wachtlijst van tegenwoordig:p:

Als je over een lange tijd een gemiddelde neemt van wat er door gaat en afvalt(wat we hier nu doen), dan kan je aan de hand daarvan toch concluderen wat de moeilijkheidsgraad van elke ronde is?
En dat het dan per groep verschilt; natuurlijk. Kans rekenen en statistiek gaan om gemiddelden, en dat je eigen ervaring ervan verschilt is dus logische. Maar om die percentages dan gelijk nutteloos te noemen...
De selectie zal er niet beter van gaan, maar voor de mentale voorbereiding vond ik het in ieder geval prettig om te weten hoe moeilijk de volgende ronde is.

Goede thread dus:biertje:
 
8-5 en 9-1 bestaan allebei gewoon.

Het selectietempo is in ieder geval omlaag gegaan. De groepen gradelaars zijn kleiner. Ik weet niet of de selectie als geheel ook 'strenger' is geworden..

Hoe mijn fout:passed:, Ik bedoelde dat ik in 8-5 of 8-6 zou komen. maar 8-6 is in plaats van op 1 december in januari begonnen en dus 9-1 geworden;).

Als je over een lange tijd een gemiddelde neemt van wat er door gaat en afvalt(wat we hier nu doen), dan kan je aan de hand daarvan toch concluderen wat de moeilijkheidsgraad van elke ronde is?
En dat het dan per groep verschilt; natuurlijk. Kans rekenen en statistiek gaan om gemiddelden, en dat je eigen ervaring ervan verschilt is dus logische. Maar om die percentages dan gelijk nutteloos te noemen...
De selectie zal er niet beter van gaan, maar voor de mentale voorbereiding vond ik het in ieder geval prettig om te weten hoe moeilijk de volgende ronde is.

Goede thread dus

Volgens mij zijn er al veel vaker threads geweest over percentages die de rondes niet halen of ik moet me heel erg vergissen:p:. wat betreft je laatste zin ben ik het niet met je eens maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Verder zegt een afvalpercentage niets over of voor jou de volgende ronde moeilijk is want dat verschilt ook nog weer per persoon.
 
Toen ik selectie deed heb ik juist naar die percentages zitten zoeken, dus vandaar dat ik dit wel handig vind. Wat je er aan hebt laat ik maar in het midden, anders is het straks een 'welles' 'nietes' topic aan het worden ;)
 
Ik zit eraan te denken, om een poll aan te maken voor elke selectieronde. Zodat je dus bijvoorbeeld op PO2 kunt stemmen:

0-10%
11-20%
21-30%
enz.

Als zo iedereen na zijn selecties(waarvan ze zeker weten wie wel of niet door is) dit invult, zal er een goed beeld ontstaan denk ik.
 
Je hebt hier al een heleboel percentages voorbij zien komen, dat lijkt me toch genoeg?
En ook vaker genoemd: percentages zeggen niks!;)

Stel dat er bij GVSS normaliter een hoog percentage afvalt, maar jij dat makkelijk haalt. Dan kom je bij de medical en daar valt een laag percentage af maar jij valt af omdat je iets hebt met je hart wat je niet wist. Daarom zeggen percentages niks omdat elk persoon zijn eigen sterke en zwakke punten heeft en daarom een bepaalde fase moeilijker/makkelijker kan vinden dan anderen.;)
 
Back
Top