Afval percentage's

username:Pilot

New member
Ik zit erover te denken om me aan te melden voor de KLS. Ik ben vooral benieuwd naar de afval percentage's per selectie ronde. Ik snap dat het schattingen zijn, en dat het geen exacte cijfers kunnen zijn, maar een indicatie is er altijd.

Weet iemand deze te noemen?

Alvast Bedankt!!
 
1. Wat maakt het uit hoeveel procent er uit valt? het gaat erom dat jij de selectie haalt. Ik denk dat uiteindelijk ongeveer 10% de selectie haalt. dit was toen ik selectie deed maar ik denk dat het ze nu de normen nog wel even iets strenger gemaakt hebben vanwege het enorme overschot.
Bij mij vielen de volgende aantallen mensen af bij de selectie rondes:
1e pyscho 3 van de 12 vielen af
2e psycho 2 van de 3 vielen af
Grading/gvss 7 van de 12 vielen af
Cova 1 van de 5 viel af
Medical 0 van de 4
 
Ik heb laatst nog selectie gedaan, en het is inderdaad strenger geworden ivm al wat nu speelt.

Ik ben helaas niet verder gekomen als Fase 2, maar kan je wel vertellen dat:

Totaal: 1 / 8 het red. (werd verteld tijdens de open dag)

Fase 1: 1 / 5 afvalt.
Fase 2: 1 / 5 het red.

Deze laatste 2 zijn gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen.

Maar laat je hier vooral niet door afschrikken, met genoeg wilskracht, doorzettingsvermogen en motivatie is er altijd wel plaats voor je in de luchtvaart!
 
Het gaat om jou ... niet om een ander .. als jij goed presteert en voldoet aan de eisen , dan kun je ervan uitgaan dat je bent geslaagd.

__________________________________________________________________________
Er bestaan geen feiten alleen interpretaties - Nietzsche
 
1. Wat maakt het uit hoeveel procent er uit valt? het gaat erom dat jij de selectie haalt. Ik denk dat uiteindelijk ongeveer 10% de selectie haalt. dit was toen ik selectie deed maar ik denk dat het ze nu de normen nog wel even iets strenger gemaakt hebben vanwege het enorme overschot.
Bij mij vielen de volgende aantallen mensen af bij de selectie rondes:
1e pyscho 3 van de 12 vielen af
2e psycho 2 van de 3 vielen af
Grading/gvss 7 van de 12 vielen af
Cova 1 van de 5 viel af
Medical 0 van de 4

Dus bij Fase 1: 25%
Fase 2 : 50%
gvss : 50%
Cova 20%
medical 0%

Klopt dat een beetje?
 
Volgens mij is dat niet makkelijk in percentages uit te drukken, omdat het per selectie scheelt.
Je moet je niet bezig houden met afvalpercentages, maar je richten op de selectie en deze zo goed mogelijk voorbereiden, in hoeverre dat mogelijk is.
 
Afvalpercentages zouden dus absoluut geen invloed op jezelf moeten hebben. Kan me alleen bedenken dat een hoog percentage je stimuleert om nog beter je best te doen?
Als je je gewoon goed inzet, gemotiveerd bent en er vertrouwen in blijft houden, kom je al zeker een stuk verder dan degenen die dit niet doen (ook ongemotiveerde mensen doen selectie...). Mensen laten zich te vaak misleiden/afschrikken door afvalpercentages, terwijl je jezelf niet moet gaan vergelijken met anderen.

Wil je het sowieso gaan proberen bij de KLS of hangt dit af van factoren als een afvalpercentage?
 
Afvalpercentages zouden dus absoluut geen invloed op jezelf moeten hebben. Kan me alleen bedenken dat een hoog percentage je stimuleert om nog beter je best te doen?
Als je je gewoon goed inzet, gemotiveerd bent en er vertrouwen in blijft houden, kom je al zeker een stuk verder dan degenen die dit niet doen (ook ongemotiveerde mensen doen selectie...). Mensen laten zich te vaak misleiden/afschrikken door afvalpercentages, terwijl je jezelf niet moet gaan vergelijken met anderen.

Wil je het sowieso gaan proberen bij de KLS of hangt dit af van factoren als een afvalpercentage?

Nee dat hangt daar niet vanaf, maar ik vraag me gewoon af hoeveel mensen er afvallen. En dan vooral de gvss en de cova. De gvss omdat dit mij een lastig onderdeel lijkt, en de cova, omdat je dan eigenlijk al persoonlijk bent goedgekeurt, en dan toch nog af kunt vallen.
 
het lijkt mij interessanter om te weten waarop de meesten afvallen. weet iemand hier een antwoord op te geven?:)
 
Nee dat hangt daar niet vanaf, maar ik vraag me gewoon af hoeveel mensen er afvallen. En dan vooral de gvss en de cova. De gvss omdat dit mij een lastig onderdeel lijkt, en de cova, omdat je dan eigenlijk al persoonlijk bent goedgekeurt, en dan toch nog af kunt vallen.

Hier onderschat je Fase 2 nogal, hier vallen ook vrij veel mensen op af, en ik zou als ik jou was je eerst hier volledig op richten (eerst Fase 1 natuurlijk, maar fase 2 ook al) om je daarna druk te maken over de gvss en de cova.
De cijfers heb je niks aan, aangezien het om jou zelf gaat.
 
Hier onderschat je Fase 2 nogal, hier vallen ook vrij veel mensen op af, en ik zou als ik jou was je eerst hier volledig op richten (eerst Fase 1 natuurlijk, maar fase 2 ook al) om je daarna druk te maken over de gvss en de cova.
De cijfers heb je niks aan, aangezien het om jou zelf gaat.

Dat begrijp ik, maar wat zou dan een reden kunnen zijn om bij de cova afgewezen te worden?
 
Gebrek aan motivatie naar horen zeggen,

Een totaalplaatje wat net niet goed genoeg is,

En zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken! (spreekwoordelijk that is)
 
Het is toch fijn om te weten wat ongeveer de percentages zijn? Dan weet je toch statistische gezien hoe moeilijk de ronde is die je tegemoet gaat.

Voor mijn ervaring en met wat ik hier lees:
PO1: 80% door
PO2: 50% door
GVSS: 40% door (tussen PO2 en de GVSS werd bekend dat de capaciteit achteruit ging)
COVA: 60% door
Medical: 96% (ooit ergens op een website gezien van een medical instituur)

0.8*0.5*0.4*0.6*0.96=0.09216 => ongeveer 10% dus door de gehele selectie.


En de redenen per onderdeel wat ik het meest heb gehoord:
PO1: niet snel genoeg gewerkt/tijd verkeerd ingeschat, daardoor 1 onderdeel verpest.
PO2: niet volwassen genoeg, niet goed in een groep werken.
GVSS: te lage leercurve(aka je verbetert niet wat je eerst fout deed)
COVA: - (verschilt per persoon omdat het zo persoonlijk is)
Medical: hartafwijking en ogen
 
Gebrek aan motivatie naar horen zeggen,

Een totaalplaatje wat net niet goed genoeg is,

En zo kan ik nog wel 100 dingen bedenken! (spreekwoordelijk that is)


Zoiets dacht ik al. Als je echt wil, en je de selecties goed doorloopt, hoef je dus nergens druk om te maken.

En hoe zit dat met die gvss? Ik hoor vaak dat het over de leercurve gaat, maar stel je voor dat je de eerste vlucht ook al goed doet, en er bijna geen verbetering is van goed naar zeer goed. Dan neem ik aan dat je het gewoon gehaald hebt toch?

P.s. Misschien nog mensen die willen doorgeven hoeveel mensen bij hen zijn afgevallen per selectie onderdeel..?
 
Cijfers zeggen niks!! Ik ken gevallen dat er bijv. bij PO2 iedereen afviel. Je kunt niet van 3 mensen al meteen beoordelen wat de percentages zijn. Ook bij de COVA wordt er bijv. nog wel is gezegd dat men je te jong vind, terwijl dat ook al in PO2 aan de orde had kunnen komen! Het gaat erom of JIJ de selectie kan halen, wie weet zijn er vorig jaar alleen maar Russische boeren op de selectie af gekomen, daardoor zullen er maar weinige het halen terwijl de volgende week misschien wel een peloton toekomstige piloten voor de deur staat. (sorry voor de slechte vergelijking:)) greetz


Ik denk dat je hiermee wel de russische boeren gemeenschap tekort doet. Pas maar op dat je het niet met de russische boerenbond aan de stok krijgt! Maar de vergelijking is wel duidelijk hoor :biertje:

Eigenlijk zou iedereen die op selectie gaat, een overzichtje moeten plaatsen.
 
Nogmaals en hopelijk voor het laatst bij dit soort threads, percentages zeggen niets. net als gabberpietje als heel goed duidelijk heeft gemaakt. Mijn tip als je selectie doet: Gewoon goed de kennisbank over de selectie bij de kls door nemen deze dus. vooral erg handig bij de PO's en de COVA. In ieder geval veel succes bij de selectie als je het gaat doen en misschien tot ooit op de kls, al betwijfel ik dat met de wachtlijst van tegenwoordig:p:
 
Nogmaals en hopelijk voor het laatst bij dit soort threads, percentages zeggen niets. net als gabberpietje als heel goed duidelijk heeft gemaakt. Mijn tip als je selectie doet: Gewoon goed de kennisbank over de selectie bij de kls door nemen deze dus. vooral erg handig bij de PO's en de COVA. In ieder geval veel succes bij de selectie als je het gaat doen en misschien tot ooit op de kls, al betwijfel ik dat met de wachtlijst van tegenwoordig:p:

Ze selecteren dus voortaan strenger...? Waar gebeurt dit vooral? Ik neem aan bij de eerste 2 PO's toch? want gvss kan toch niet zomaar strenger?
 
Ze selecteren dus voortaan strenger...? Waar gebeurt dit vooral? Ik neem aan bij de eerste 2 PO's toch? want gvss kan toch niet zomaar strenger?

Ik zou willen dat ik deze vraag kon beantwoorden maar helaas weet (bijna) niemand dit. Maar ze zouden ook bij de GVSS strenger kunnen zijn door dat ze gewoon de betere mensen selecteren die dus hoger dan het gemiddelde liggen.
zelf zal de KLS trouwens waarschijnlijk ook de laatste zijn om dit toe te geven. maar ik denk dat je het als volgt moet zien.
Er zijn nu minder plekken beschikbaar en een hele lange wachtlijst.
Als er nog 4 plekken zijn en er zijn er 6 die aan de norm voldoen dan zijn ze wel gek als ze niet de 4 beste kiezen waardoor de andere 2 die ook wel geschikt waren er nu niet door komen maar als er plek genoeg was wel door kwamen. kan dit natuurlijk niet hard maken.

Gewoon selectie doen en wie weet ben jij wel degene die ze zoeken. voor de rest is dit een aardig nutteloze thread.
 
Back
Top