Hobbypiloot worden

JustMe

New member
Hallo, ik heb al eerder hier gezegd dat ik graag als hobby mijn PPL_SEP wil halen. Op Lelystad. Maar nu stuit ik tegen een groot probleem aan. Namelijk, mijn vrouw wil het niet, omdat het te gevaarlijk is, volgens haar. Ze wil me nog niet kwijt.

Als man moet je toch wel een beetje rekening houden met de wensen van je vrouw, maar toch wil ik ook heel graag gaan vliegen.

Wie kan mij helpen en adviezen geven? Wat kan ik doen om toch haar toestemming te krijgen; want die wil ik wel echt hebben.

Of is dit niet het juiste forum daarvoor en kan ik beter naar een huwelijksproblemenforum gaan?:)
 
Haha, ik gok niet dat je hier erg veel nuttige reacties hoeft te verwachten:D
Maar ik zou zeggen: neem eens een proefles met je vrouw!
 
Tja, wellicht een idee om, voordat je uberhaubt een keer gaat vliegen, eens met je vrouw langs te gaan bij een vliegclub of school.
Laat je dan rustig rondleiden, en het een en ander uitleggen over vliegen en over vliegles. Even de vliegtuigen aanraken en er in zitten, en een praatje met een instructeur doet wonderen.

Veel van de 'angst' is onwetendheid, dus als je daar aan werkt dan zal ze er wellicht minder moeite mee hebben.
Je kan wel met allerlei statistieken aankomen, maar dat wil er meestal toch niet echt in.

Succes! (Ik geef zelf les op Hilversum en Lelystad, mocht je ergens eens een keer langs willen komen, stuur dan maar een PM'tje)

grt Alien
 
precies...andere vrouw is oplossing...aan vrouwen geen gebrek namelijk: de luchtvaart staat er namelijk om bekend minimaal 1, 2 of 3 ex-vrouwen er doorheen te draaien...:biertje:
(oh zei ik je al dat elke aflevering steeds jonger wordt? Zo eindig je als 60-jarige met een 28 jarige...prettige verjaardag!)
:D

ps: daarom moet je ook om de zoveel tijd op een dikkere kist, puur om al die alimentatie te betalen...tsss
 
Tja, statistisch gezien gebeuren er meer ongelukken met wandelaars dan met vliegers.
Maar zoals al eerder gezegd, het is onwetendheid van je vrouw. Zou toch zonde zijn om dat een droom van je in de weg te laten staan?
Neem haar inderdaad een keer mee, hopelijk kun je haar overtuigen :)
 
Ik kan inderdaad ook niks anders zeggen dan neem haar een keer mee, probeer haar zelf te laten ervaren wat jou juist zo trekt aan het vliegen.

Zelf heeft mijn vriendin ook niet veel met vliegen, maar als ze mee vliegt begrijpt ze wel wat ik er leuk aan vindt.
 
Als je denkt dat het haar zou kunnen helpen om eens met een vrouwelijke vlieger te laten praten stuur dan maar eens een PM. Of vlieg samen met haar een keertje mee met Nazgul Airlines...
 
Back
Top