Vliegtuig huren in Spanje

tediek

New member
Wie heeft er ervaring met het huren van een motorige toestellen in Spanje. Ik ga deze zomer een paar weken naar Spanje, niet ver van Alicante en het plan is daar wat te huren en een beetje site seeing tripjes te maken. Tevens info zoals weer, spaanse AIS etc. alles welkom om dit voor te kunnen bereiden. Hebben jullie kennis van de juiste verhuurbedrijven voor PA28 of C172?

Alvast bedankt.:rt:
 
Moet op zich geen probleem zijn, heb e.e.a. ooit eens op Mallorca (San Bonet) gedaan, echter ging er een instructeur mee (safety pilot) simpelweg omdat ik slechts voor 90 min een kist wilde huren voor een rondvluchtje boven het eiland. Was ookwel prettig met oog op crossen van PMI en RT in het spaans.
Ik denk dat als je een locale vliegclub of school vind, je uitgecheckt zult worden en daarna is de kist "all yours" Reken hierbij op 1 a 1,5 uur vliegtijd voor het uitchecken.
 
Bedankt voor je feedback. Het uitchecken dat is een standaard, daar ben ik ook niet zo bang voor en idd is het wel handig die safety pilot, zeker wanneer je een korte toch doet, kan hij kaartlezen en zich bezig houden met de Spaanse RT.

Iemand van de airworkers met addressen en aanbevelingen?
 
Hi P

Huur zelf regelmatig in Malaga of Jerez. Vrij relaxed allemaal en niet te ingewikkeld. De groene velden worden vaak beheerd door alleen spaanssprekende towercontrollers dus check dat even delante de viaje. De spaanse AIS www.aena.com

veel plezier
 
Van de week gevlogen met een 172 + safety pilot vanaf Son Bonet, Mallorca. Kist & instructeur van Panamedia. Vriendelijke club, reageerde tenminste ook op mijn email (in tegenstelling tot Aerotec...). Safety pilot is inderdaad wel lekker met het oog op RT en de PMI CTR. 50 minuten, rondje Zuidwest Mallorca tegen een betaalbare 160 euri (incl. 20,= voor de CFI; 9,35 landing fee). Helaas mochten er geen foto's op Son Bonet genomen worden (wel vanuit de lucht), want is het een redelijk interessant veld met de nodige variëteit aan kisten op het platform.
 
Binnenkort ga ik voor een paar dagen (hopelijk met zon) relaxen in de buurt van Alicante. Ik had in 2009 deze oproep geplaatst. Ik was benieuwd of er Airworkers zijn die inmiddels nieuwe ervaringen hebben opgedaan, en mogelijk wat tips hebben waar je toestellen kan huren en waar evt. niet. Ik heb destijds wel een bedrijfje gevonden, Aeroclub Alicante, maar ik vond het pure armoede.

Tips zijn erg welkom.
 
Back
Top