HAVO 5

West710

New member
je mag solliciteren naar vlieger zodra je een overgangsbewijs naar de examenklas hebt, toch?
dus dat zou betekenen dat ik straks aan het begin van de zomervakantie mag solliciteren, zodra ik mijn laatste rapport heb, wat namelijk het overgangsbewijs is...

het is misschien vergezocht...maar ik moet gewoon zo snel mogelijk solliciteren
 
je mag solliciteren naar vlieger zodra je een overgangsbewijs naar de examenklas hebt, toch?
dus dat zou betekenen dat ik straks aan het begin van de zomervakantie mag solliciteren, zodra ik mijn laatste rapport heb, wat namelijk het overgangsbewijs is...

het is misschien vergezocht...maar ik moet gewoon zo snel mogelijk solliciteren

Eeeeehmmm, Even je vraag herhalen.

Je zit nu in Havo 4 en je wilt graag solliciteren voor officier vlieger. Je vraag is of je, zodra je je laatste Havo4 cijferlijst hebt,mag gaan solliciteren bij de Klu ,omdat deze laatste cijferlijst een overgangsbewijs is naar havo 5.

Als dit je vraag is? is het antwoord; Ja
smile.gif
 
Ja. Je moet in het examen jaar zitten om te mogen solliciteren. Daarvoor heb je dus geen overgangsbewijs of iets dergelijks voor nodig.
Ik zit ook in het examen jaar, en ik heb ook gesolliciteerd zonder mijn diploma op zak. Je moet met je sollicitatie papieren gewoon je laatste rapport meesturen.
 
Nee, dat is niet waar. Je moet in het examen jaar zitten om te mogen solliciteren. Daarvoor heb je dus geen overgangsbewijs of iets dergelijks voor nodig.
Ik zit ook in het examen jaar, en ik heb ook gesolliciteerd zonder mijn diploma op zak. Je moet met je sollicitatie papieren gewoon je laatste rapport meesturen.

Bij mij werd gewoon gevraagd naar een overgangsbewijs hoor? Dat laat toch zien dat je Havo5 doet/gaat doen hetgeen voldoende is?

:biertje:

Edit: misschien heeft het verschil HAVO/VWO er iets mee te maken?

Edit in Edit:
Ik zit ook in het examen jaar, en ik heb ook gesolliciteerd zonder mijn diploma op zak. Je moet met je sollicitatie papieren gewoon je laatste rapport meesturen.

Komt toch op precies hetzelfde neer? Als je laatste rapport aangeeft dat je HAVO5 doet/gaat doen is het toch voldoende. Stel: het is Augustus, schooljaar is net begonnen en je wilt solliciteren... dan is je laatste rapport toch je laatste HAVO4 rapport waarin staat dat je over bent gegaan naar HAVO5.
 
Last edited:
Waarschijnlijk heb jij gesolliciteerd nadat je je eerste rapport HAVO5 al in huis had. Dan kan je die laten zien inderdaad
smile.gif
Bij TS is het een ander verhaal, die heeft nog niets behaald in HAVO5, maar krijgt wel de goedkeuring HAVO 5 te mogen doen
wink.gif
 
dat was inderdaad de vraag priest ^^ ik ga gewoon binnenkort even bellen en dan maakt hopelijk iemand mij heel blij ^^

Groeten West
 
Back
Top