TE KOOP

Jetcap

New member
FAA ATP met eerste Klas Medical, handenvol type-ratings, bijna 7000 uur met over 5000 Jet en 4500 PIC Jet. Was ik maar slim geweest en nooit piloot geworden....
 
Mijn baas werd bang, besloot op een dag de deur dicht te doen.

Ik heb 26 mensen moeten ontslaan. 3 Jaar hard gewerkt om het certificaat goed gaande te krijgen en een goede naam in de industrie te krijgen. Allemaal gelukt. En opeens de deur dicht vanwege de economie.

Maar een week lang iedere dag met de baas gepraat, en het ziet erna uit dat we weer langzaam gaan beginnen op 1 Juni. Ik hoop voor het beste voor de jongens die ik heb moet ontslaan. We hebben een goed business plan nu, veel werk voor paar piloten, en weer opnieuw proberen. Ik word er gewoon wel oud van......

Vroeger was het anders, maar nu met meisje van 9 maanden kijk je er wel even anders tegenaan.

Komt allemaal wel goed, en de FAA zit al jaren op me te jagen, ze kunnen me gewoon niet te pakken krijgen :)

O ja, ze willen dat ik voor hun ga werken, maar dat wil ik nog niet, over jaartje of 10-12 zal ik er wel over na denken.
 
Today was not a good day to stop sniffing glue?

Hoop dat het weer in orde komt daar :) Zonder te veel stress ;)
 
Succes JetCap, klinkt al een stuk positiever.

@ Fish, today is also not a good day to stop drinking alcohol ;). Blijft n geniale film in het begin.
 
Ik hoop dat deze zomer het het begin is van de goede 7 jaren en dan kan het bedrijf wel weer tegen een slecht jaartje of twee in 2016.

Tegen die tijd is FD waarschijnlijk mijn Chief-Pilot en vliegen we de Gulfstream 950 naar de Airwork BBQ :biertje:
 
LOL Jetcap. Als dat gaat gebeuren (FD Jouw Chief-Pilot met die dikke bak voor de BBQ) kom ik hoogstpersoonlijk ondersteboven een flyby maken en kratten bier per parachute over de BBQ site heen strooien, nog preferenties?
 
Nog even een anti-rooskleurig verhaaltje:
Was een tijdje geleden in Philadelphia waar ik aan de praat kwam met een meneer die ook in de terminal zat te wachten, het gesprek kwam op vliegen (dat krijg je met een Jeppesen tas) en wat bleek, meneer had ook zijn brevetten! Zijn verhaal: hij heeft zijn opleiding gedaan, dure ME uren betaald en na héél hard solliciteren ook eindelijk een baan gekregen bij FedEx. Wat bleek, hij was ingedeeld op de Cessna Caravan (SE) maarja hij was blij dat hij een baan had en zodra hij een beetje gestegen was op de senioriteislijst zou hij vanzelf wel een keertje doorrollen naar een grotere kist.
If only he had the chance, na een paar maanden is hij eruitgeknikkerd..

Moraal van het verhaal: denk goed na over wat je doet en als je het naar wie je dan je centen brengt. It's all about knowing people.
 
LOL Jetcap. Als dat gaat gebeuren (FD Jouw Chief-Pilot met die dikke bak voor de BBQ) kom ik hoogstpersoonlijk ondersteboven een flyby maken en kratten bier per parachute over de BBQ site heen strooien, nog preferenties?
Amstel zal wel lekker smaken op die BBQ:biertje:
 
Naudjuh, de caravans worden door onafhankelijke bedrijven gevlogen, alhoewel ze eigendom zijn van Fedex. Zelfde verhaal voor de F27 en ATR. Vliegers hebben geen doorstroomregeling naar de grote Fedex. Het zijn wel zeer goed betaalde Caravan banen. Er zit een nederlander voor een van die contract bedrijven en vliegt daar al heeeel lang op dat vliegtuig
 
De baas is blij.

Er zijn weer paar piloten terug gekomen. En 3 maanden lang winst gemaakt, iedere maand iets meer. Deze maand doen we er weer een vliegtuig bij.

Business plan is nu wel dikke 150 pagina's lang.

Ben al bezig met het ontwerpen van een G950:dozey:
 
Back
Top