Vliegen in Servië

Ik heb even contact gehad met JAT FA: een co-piloot verdient zo tussen de €2000 en €3000.

Daarnaast is er een prijsverandering doorgevoerd omdat de geintegreerde ATPL natuurlijk o.a. de MCC bevat. De nieuwe prijs zal rond de €45.000,- liggen.
 
Last edited:
JAT kom je echt niet in zonder Servo-Kroatisch te kunnen spreken, no chance. JAT kom je denk ik niet eens in als je dat wél doet, maar de verkeerde achternaam hebt. Dat zal voor Croatia Airlines net zo gelden.

Sad but true, welcome to the Balkans.
 
Ik zat even op de site te neuzen. Vloot ziet er goed uit van ze. Je wordt opgeleid voor JAR-FCL en dit alles kost je een zo'n 80K minder dan de meeste reguliere scholen als ik even de prijs van Miko aanneem.

Je staat niet meteen financieel aan de grond, mocht een goed betaalde baan op zich laten wachten. Ziet er goed uit als ik er zo'n eerste blik op werp.

Miko heb je toevallig daar ook met studenten evt afgestudeerden gepraat, over hoelang ze op een baan hebben moeten wachten en waar ze allemaal terecht zijn gekomen.

Keep us posted, ben benieuwd!

PS'99
 
Ik heb met een Roemeense student gesproken die nog enkele vluchten moest doen voor hij klaar was. Hij was van plan bij een Roemeense maatschappij te solliciteren, maar de naam is me even ontschoten.

Van de Servische student die ik sprak, hoorde ik dat oud-leerlingen nu bij Ryanair vlogen.
 
Gaaf idee Miko. Veel succes gewenst!

1 ding, ik kan het stiekem niet laten.

Ik zie net dat ze (kennelijk) ook piloten hebben afgeleverd bij Turkish Airlines :haha:

- Slipstream

EDIT: nog even uit nieuwsgierigheid. Ik zie volgensmij alleen MODULAIRE opleiding staan, niks geintegreerds?
 
Op de site staat inderdaad nog de modulaire opleiding, maar deze maand start de eerste groep van de geintegreerde opleiding. De site moet gewoon nog aangepast worden ;)
 
Ik heb met een Roemeense student gesproken die nog enkele vluchten moest doen voor hij klaar was. Hij was van plan bij een Roemeense maatschappij te solliciteren, maar de naam is me even ontschoten.

Van de Servische student die ik sprak, hoorde ik dat oud-leerlingen nu bij Ryanair vlogen.

Tarom toevallig ? ;)
 
Die of Carpatair, ik weet het niet zeker meer.


Edit: Hij zei overigens dat hij waarschijnlijk op de ATR terecht zou komen. In dat geval zal het wel Tarom geweest zijn.
 
Last edited:
Miko,

Hoe staan je zaakjes er voor bij JAT FA, ben nieuwschierig..?

cheers
 
Back
Top