Seppe ervaringen?

TheDon

New member
Heeft er iemand ervaring met Seppe? Is de modulaire route wat en integrated?

Iemand daarna ook aan de bak gekomen via Seppe?

Thanks!
 
jo,

Als ik zo tel een stuk of 9 naar RYR, 1 naar Denim.
Samen met een MAC collega hebben we een bridgecourse opgezet en grading training aan de meesten gegeven op een 737NG sim. met goed resultaat.

Allemaal modulair, met allerlei soorten vooropleiding.
 
jo,

Als ik zo tel een stuk of 9 naar RYR, 1 naar Denim.
Samen met een MAC collega hebben we een bridgecourse opgezet en grading training aan de meesten gegeven op een 737NG sim. met goed resultaat.

Allemaal modulair, met allerlei soorten vooropleiding.

yoyoma,

9 van dit board of ben je van seppe? ryan en denim, vlieg je dan vanuit NL als basis?

wat is een MAC collega?

waar wordt in de opleiding gevlogen, compleet alles in NL?
 
Hi,

MAC=martinair

idd. Ik werk af en toe voor de SAS, niet op de brommers! alleen 737sim, en ja die 10 zijn door SAS zelf opgeleid en aangenomen in het de laatste 1.5 jaar. Er zijn er wat meer hier op het board die door RYR zijn aangenomen!

Opleiding wordt vanuit Seppe gevlogen door geheel europa.

Voor zowel Ryan als Denim geldt dat je er bijna vanuit kan gaan dat je buiten NL een basis hebt. mind you Denim is een Nlse maatschappij.

Ik hoop voor je dat er wat oud SASers reageren, ze hangen hier wel eens rond. die kunnen je beter vertellen hoe het er allemaal aan toe is gegaan tijdens hun training.
En heb je meer gedetaileerde vragen ga dan naar de bron.. dus gewoon bellen!!
Vinden ze altijd leuk, of ga eens langs!
 
Hi,

MAC=martinair

idd. Ik werk af en toe voor de SAS, niet op de brommers! alleen 737sim, en ja die 10 zijn door SAS zelf opgeleid en aangenomen in het de laatste 1.5 jaar. Er zijn er wat meer hier op het board die door RYR zijn aangenomen!

Opleiding wordt vanuit Seppe gevlogen door geheel europa.

Voor zowel Ryan als Denim geldt dat je er bijna vanuit kan gaan dat je buiten NL een basis hebt. mind you Denim is een Nlse maatschappij.

Ik hoop voor je dat er wat oud SASers reageren, ze hangen hier wel eens rond. die kunnen je beter vertellen hoe het er allemaal aan toe is gegaan tijdens hun training.
En heb je meer gedetaileerde vragen ga dan naar de bron.. dus gewoon bellen!!
Vinden ze altijd leuk, of ga eens langs!

ok

ik las idd dat je trips moet maken naar buitenlandse velden, lees ik hier ook goed uit dat je dus altijd als basis NL heb (omgeving breda/roosendaal geloof ik)?

je zegt dat denim een NLse maatschappij is, maar toch heb je als basis niet NL?
kan ik niet gewoon vanuit NL vliegen met ryanair en denim en dan gewoon in NL blijven wonen, of is dit onrealistische gedachte?

ik hoop ook dat er wat mensen reageren ;) plz alle info is welkom!
 
In januari was een open dag van ze, jammer dat je daar niet heen bent gegaan want daar kreeg je erg veel informatie.
Verder wil ik adviseren dit forum nog een beetje door te lezen, dan krijg je een wat realistischere gedachte over de luchtvaart ;)
 
Don, Ryanair en Denim hebben geen basis in NL. Dit zijn airlines die in principe altijd open staan voor alle vliegers, onafhankelijk van vliegschool. Dus ga er maar vanuit dat, mits je door opleiding, mits je door selectie komt etc, wat die 2 betreft hoogstwaarschijnlijk in London Stansted / Madrid / Nigeria / Afghanistan / Stockholm / Bremen / Luxemburg etc etc terecht komt. Lees jezelf inderdaad maar wat in op andere topics, het scheelt als je wat weet over de algemene luchtvaart voordat je überhaupt vlieger wil worden.
 
Even een kleine correctie voor Nosig... Denim heeft voor de F50 alsnog basis AMS.. wat voor dienst je dus draait, je komt ten alle tijden weer terug in 't kikkerland. De Dash vliegers hebben hun base ergens in spanje..
 
Duidelijk cloud buster, thx. Je vluchten zijn dus nooit ex ams begrijp ik, maar je krijgt altijd dead heading daarna terug naar ams? Of ben je wel degelijk relatief vaak van huis (zelfs met basis ams), als ware het een bende nachtstops?
 
Altijd dead head inderdaad.. en je draait daar een 10-5 rooster normaliter, dus 10 weg, 5 thuis. Dead headed vluchten zitten wel in je 10 dagen. En zo kan je het ook zien, het zijn dan dus 9 night stops.. ;)
 
Altijd dead head inderdaad.. en je draait daar een 10-5 rooster normaliter, dus 10 weg, 5 thuis. Dead headed vluchten zitten wel in je 10 dagen. En zo kan je het ook zien, het zijn dan dus 9 night stops.. ;)

kan je dit toelichten?

10 dagen volledig weg van huis ? of 10 dagen aan het werk en mogelijk terug naar je eigen huis?

op zich boeit het me niet, maar ik heb nu een vriendin die dat heel slecht trekt/zou trekken

vandaar mijn vragen
 
Yep, that's it 10 dagen weg van huis dan 5 thuis.

Voordat ik me in het vliegavontuur zou storten zou ik me, als ik jou was eens goed gaan inlezen. Ik krijg de indruk dat je geen idee hebt waar je mogelijk aan gaat beginnen.

Je gaat straks (als je besluit vlieger te worden) misschien wel 100.000,- Euro investeren. Je hebt niet de luxe om in het begin eisen te stellen aan wat je wel en niet leuk vindt. Als je alleen wilt vliegen, als je in Nederland kan blijven wonen en iedere avond om 6 uur aan de aardappelen en groenten wilt zitten (waar op zich niets mis mee is, begrijp me niet verkeerd!), leg je jezelf veel te veel beperkingen op. Het is al eerder gezegd: vliegtuigen zijn reismachines, het van huis weg zijn is dus onderdeel van het plaatje.

Hou er goed rekening mee dat je straks de concurrentie aan moet gaan met mensen die de motivatie om naar Timboektoe te gaan voor die baan, wèl hebben. De afgelopen jaren zijn veel mensen hun baan kwijtgeraakt. Dit zijn vaak mensen met ervaring en jet ratings op hun brevet. Ook zij zijn momenteel aan het zoeken. Je hebt op het ogenblik gewoon de luxe niet om te zeggen ik ga zo goedkoop mogelijk een brevet halen en daarna kan ik kiezen waar ik ga werken.
 
Yep, that's it 10 dagen weg van huis dan 5 thuis.

Voordat ik me in het vliegavontuur zou storten zou ik me, als ik jou was eens goed gaan inlezen. Ik krijg de indruk dat je geen idee hebt waar je mogelijk aan gaat beginnen.

Je gaat straks (als je besluit vlieger te worden) misschien wel 100.000,- Euro investeren. Je hebt niet de luxe om in het begin eisen te stellen aan wat je wel en niet leuk vindt. Als je alleen wilt vliegen, als je in Nederland kan blijven wonen en iedere avond om 6 uur aan de aardappelen en groenten wilt zitten (waar op zich niets mis mee is, begrijp me niet verkeerd!), leg je jezelf veel te veel beperkingen op. Het is al eerder gezegd: vliegtuigen zijn reismachines, het van huis weg zijn is dus onderdeel van het plaatje.

Hou er goed rekening mee dat je straks de concurrentie aan moet gaan met mensen die de motivatie om naar Timboektoe te gaan voor die baan, wèl hebben. De afgelopen jaren zijn veel mensen hun baan kwijtgeraakt. Dit zijn vaak mensen met ervaring en jet ratings op hun brevet. Ook zij zijn momenteel aan het zoeken. Je hebt op het ogenblik gewoon de luxe niet om te zeggen ik ga zo goedkoop mogelijk een brevet halen en daarna kan ik kiezen waar ik ga werken.

ok bedankt
ik had al een idee dat het zo was hoor.. vroeg me af wat uitzonderingen waren

toen ik geen vriendin had zou ik dit probleemloos doen, ik ben ook niet iemand die elke avond stipt aardappelen wil eten (na 20+ jaar bijna elke dag aardappelen ben je dat ook wel beu), maar ik begrijp je punt

nogmaals bedankt voor de info!
 
Nog even over de school;

De open dag gaf mij een positief gevoel over de school zelf. Het nadeel is dat het modulair is en je daarna moeilijker aan de bak komt. Er zijn afgestudeerden naar grote airlines gegaan, maar dat was in betere tijden.
Wat er ook anders is, is de selectie en de selectie-eisen. Zo kun je bij Seppe ook met VMBO beginnen, mits je door de selectie komt natuurlijk.
De selectie is anders omdat die al een paar duizend euro kost. (ik geloof in de 2000, weet het precieze bedrag niet maar wel veel in ieder geval) Je krijgt hiervoor dan wel 10 vlieguren, waarin ze kijken of jij vliegaanleg hebt en of je veel informatie in weinig tijd kunt opnemen. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog een gesprekje met de schoolleiding. Wat er verder nog bij de selectie zit weet ik niet precies meer, ik ging stiekem alleen maar omdat je ook een vliegaanlegtest kreeg op hun 737NG simulator:grijns:
 
10 vlieguren om te kijken of je aanleg hebt?? :1855:

Ik ging solo na 8 uur, kan je nog twee uur in je eentje tripjes maken. Klinkt wel als stiekume koppelverkoop hoor, niet als een selectie. Na 1 a 2 uur heb je toch wel door of iemand progressie kan tonen, sowieso is het voldoende (vind ik) om dat in een sim te bekijken. De meest complexe dingen zijn toch IFR related.
 
Ram00m, ik kan het alleen maar eens zijn met nosig. Wat voor een selectie is dat nou? Kijken of je het wel kan betalen ofzo? In Noord Europa, doe je bij een fatsoenlijke maatschappij een psychologische test, een vliegtest en een interview. Een vliegtest bestaat vaak uit een uurtje vliegen, waarna het voor de instructeurs duidelijk is. Waarom dan bij een onbekende school (die volgens jou ook VMBO'ers toelaten) een selectie van € 2000,- doen? Heeft niets met een selectie doen te maken, dat heet gewoon verkopen.
 
Heb het even gervraagd.

Er is geen selectie zoals bij andere scholen. Maar wordt in de PPL fase gedaan. Het is modulair.
Als je begint begin je gelijk aan je PPL, daar wordt gekeken naar aanleg progressie etc.
Het bedrag wat je dus uitgeeft is niet voor een selectie, maar gedeeltelijk voor je aankomend PPL.

Er wordt zelfs geadviseerd om eerst een introductiecursus te doen van wat uren om te kijken of het bevalt van beide kanten.

dit om het eea te verduidelijken
 
Ik kan me vergissen, maar bij de selectie van de KLS zit je toch ook eerst een week in een Frasca voordat ze je afwijzen bij de COVA? OK je betaalt er verder geen onoverkomenlijke bedragen voor, maar op zich het idee om de selectie uit te spreiden over enkele dagen om een genuanceerdere indruk van de kandidaat te krijgen komt op mij niet zo vreemd over.
 
Ik vertelde alleen maar wat ik wist he.
Maargoed in zekere zin is het gewoon wel een selectie, want als je na die 10uur, theorie etc niet goed genoeg wordt bevonden mag je niet aan de opleiding mag beginnen.
 
Last edited:
Back
Top