conditie voor keuring??

Rebbes

New member
hallo allemaal.

ik ben Robert (nieuw op het forum) en heb 9 juni keuringen voor de luchtmacht.
maar nu ben ik hard aan het sporten om mijn conditie op te bouwen en kracht zodat dit geen enkel probleem is. alles wat ik zelf in de hand heb voor de keuring wil ik uiteraard zo goed mogelijk voor bereiden.

maar mijn vraag:
dat je conditie word getest op loopband en eventueel fiets is mij bekend, maar hoelang moet je ong. kunnen rennen en op welke snelheid?
en fietsen het zelfde.

en qua kracht training hoe gaat dit in zijn werk?
ik hoor van sommige dat ze zeggen "je hoeft maar 20x op te drukken en 20x sit-up's dat is zat" en van andere hoor ik "je moet een soort robot van je af drukken.

ik hoor graag zo snel mogelijk een antwoord.

p.s. als iemand tips heeft hoor ik het natuurlijk ook altijd graag.

alvast bedankt!

Gr. Robert
 
Last edited:
hallo allemaal.

ik ben Robert (nieuw op het forum) en heb 9 juni keuringen voor de luchtmacht.
maar nu ben ik hard aan het sporten om mijn conditie op te bouwen en kracht zodat dit geen enkel probleem is. alles wat ik zelf in de hand heb voor de keuring wil ik uiteraard zo goed mogelijk voor bereiden.

maar mijn vraag:
dat je conditie word getest op loopband en eventueel fiets is mij bekend, maar hoelang moet je ong. kunnen rennen en op welke snelheid?
en fietsen het zelfde.
ik liep zelf 16 min 14 km/h en toen zat ik aan m'n maximale hartslag, maar dit is voor een ieder verschillend. je moet sowieso een keer of 2? sprinten op de fiets, dus 30 sec alles geven wat je kunt en geloof me, dit is erg lang.

en qua kracht training hoe gaat dit in zijn werk?
ik hoor van sommige dat ze zeggen "je hoeft maar 20x op te drukken en 20x sit-up's dat is zat" en van andere hoor ik "je moet een soort robot van je af drukken.
je werkt inderdaad met een 'robot' die je spierkracht meet, dus geen pushups/situps

ik hoor graag zo snel mogelijk een antwoord.

p.s. als iemand tips heeft hoor ik het natuurlijk ook altijd graag.

alvast bedankt!

Gr. Robert

overigens staat dit vast ook wel in de kennisbank.
 
Wel even vermelden dat de ren snelheid opbouwend is. Je begint langzaam (of minder snel, ligt eraan hoe je het bekijkt) en gaat langzaamaan steeds sneller. (volgens mij komt er per minuut gem. een 1/2 kmh bij ,thans dat was '' vroegâh'' zo).

Mijn tip: Maak je vooral niet zo druk om deze test. Als je sportief en gezond bent en je bent niet extreem astmatisch is deze test écht geen probleem. Ga vooral niet de avond ervoor kijken hoeveel pushups of situps je kan doen, zinloos.
 
Klopt.
Tegen een 'robot' duwen betekent eigenlijk dat je bewegingen doet zoals bankdrukken waarbij de 'robot' meer weerstand geeft als jij harder duwt. Je doet ook een aantal statische bewegingen. Bv met je benen een plaat proberen weg te duwen, maar die plaat zit vast. Je moet dus kracht leveren terwijl je benen niet bewegen. Dit moet je ook met je rug en je buik doen. Het fietsen is op een hometrainer waar je inderdaad 30 seconden moet sprinten. Hierbij wordt de weerstand ook verhoogd naarmate je harder trapt. Is wel aardig pittig.

Bij het lopen begin je langzaam en de snelheid wordt steeds verder opgevoerd tot dat je het niet meer trekt, of dat de testleider de band stopt i.v.m. je hartslag. Is goed te doen. Denk wel om goede schoenen!

Eigenlijk is de hele fysieke keuring goed te doen. Gewoon lekker trainen en een aantal dagen rust houden voor de daadwerkelijke keuring.
 
Op de loopband moet je geloof ik 12 minuten lopen, en dan gaat om de halve minuut de snelheid met een halve km/h omhoog, beginnend bij 8, en eindigend bij 14. Dit is dus ongeveer hetzelfde als bij een coopertest 2200 meter lopen.
 
Zijn oerkreten toegestaan tijdens de fysieke keuring?

Ik heb daar nogal last van wanneer ik een lichamelijke inspanning verricht...
 
Op de loopband moet je geloof ik 12 minuten lopen, en dan gaat om de halve minuut de snelheid met een halve km/h omhoog, beginnend bij 8, en eindigend bij 14. Dit is dus ongeveer hetzelfde als bij een coopertest 2200 meter lopen.

De duur van het lopen verschild erg per persoon. Dit wordt bekeken adv leeftijd, lengte en gewicht.

Je loopt gewoon zo goed mogelijk, en hoort van hen hoe of wat...
 
Back
Top