atpl(a) modulair vraagje

TheDon

New member
hallo

ik heb eerder gepost over het volgen van een opleiding om ppl te halen

mijn vraag over modulaire atpl:

als ik bijv bij singles and twins als ik het geld zou hebben daar de opleiding zou volgen, hebben zij dan ook connecties om mij te plaatsen bij een airline of is dit puur je krijgt atpl en zoek het maar uit verder?

heeft zo'n opleiding bij hun een voordeel tov een andere modulaire route naar atpl omdat zij het in 1 keer aanbieden het totaalplaatje?

wat zijn de mogelijkheden reeel gezien als ik over 5 jaar dit zou halen en ik dan 31 ben om binnen nederland te kunnen vliegen voor passagiers of vracht op een 737 of ander groot toestel (aangezien als je via een opleidingsinstituut komt je eerder wordt aangenomen)?

vaker besproken denk ik maar enig advies is welkom

thanks!
 
hebben zij dan ook connecties om mij te plaatsen bij een airline

Staat er toch vrij duidelijk hoor.

TheDon, je vraag is al heel vaak voorgekomen. Er is geen eenduidig antwoord op te geven. Wat je tegen hebt:

Je leeftijd,
modulair ipv integrated,
relatief onbekende school,
je beperkt je alleen tot Nederland.

Er is verder heel weinig over de banenmarkt van 5 jaar te zeggen. Het is denk ik wel algemeen bekend dat het nu niet zo heel best is.

Hou in je achterhoofd dat er NOOIT een tekort aan mensen met een Frozen ATPL en 200 uur total tijd zal zijn. Ik denk dat je moet proberen je kansen te maximaliseren.
 
The Don, toen ik bij CAE werkte was er een Ryanair TR'er (als ik het zo even mag zeggen) die zijn opleiding ook modulair bij S&T heeft gedaan. Het was een jonge knaap, jaartje of 26. Hij heeft op eigen houtje moeten solliciteren (dus zonder hulp van S&T), het is dus nog wel mogelijk om op deze manier aan de bak te komen. Je kansen liggen wel, zoals KL zegt, een stuk lager.

Een Transavia aannamemeneer die met ons wel eens de sims kwam checken wist mij te vertellen dat ze GEEN modulair mannetjes aannemen. Wel Stella, overigens.
 
Een Transavia aannamemeneer die met ons wel eens de sims kwam checken wist mij te vertellen dat ze GEEN modulair mannetjes aannemen. Wel Stella, overigens.

Haha verklaar die laatste zin eens nader.
 
TheDon,

Bedenk dat je modulair alles zelf moet kunnen financieren, ook een eventuele Type Rating. Banken staan niet te springen om je geld te lenen.

Als je voor de modulaire weg kiest, zit je bij S&T goed, gedegen school, goede organisatie, prima mensen. Zij hebben (zover ik weet) geen contacten met Airlines en al zouden ze het hebben, zou ik de keuze van de vliegschool niet van af laten hangen, want het zegt niet zoveel.

Modulair is pittig maar wel stukken goedkoper. Je moet alles zelf uitzoeken, niemand die je aan het handje meeneemt. Of je kansen bij de airlines minder zijn is moeilijk te zeggen.

Zelf bijna 29, modulair PPL USA, Distance Learning ATPL, CPL & IR in NL, Multi bij S&T gedaan.
Volgende maand begin ik met de Type Rating bij Ryanair.

Dusss, er zijn wel degelijk mogelijkheden maar je moet ze zelf opzoeken, ze komen niet aanwaaien.

mvg
Ditched
 
TheDon,

Bedenk dat je modulair alles zelf moet kunnen financieren, ook een eventuele Type Rating. Banken staan niet te springen om je geld te lenen.

Als je voor de modulaire weg kiest, zit je bij S&T goed, gedegen school, goede organisatie, prima mensen. Zij hebben (zover ik weet) geen contacten met Airlines en al zouden ze het hebben, zou ik de keuze van de vliegschool niet van af laten hangen, want het zegt niet zoveel.

Modulair is pittig maar wel stukken goedkoper. Je moet alles zelf uitzoeken, niemand die je aan het handje meeneemt. Of je kansen bij de airlines minder zijn is moeilijk te zeggen.

Zelf bijna 29, modulair PPL USA, Distance Learning ATPL, CPL & IR in NL, Multi bij S&T gedaan.
Volgende maand begin ik met de Type Rating bij Ryanair.

Dusss, er zijn wel degelijk mogelijkheden maar je moet ze zelf opzoeken, ze komen niet aanwaaien.

mvg
Ditched

bedankt voor de inspirerende post geeft me alsnog hoop

zweefvliegen en ppl moet ik kunnen redden in 2 jaar.. als ik dan genoeg werkervaring heb kan ik freelancen in de ict sector en op die manier het duurdere stuk van de opleiding makkelijker financieren (kan uurtarief rekenen van 70-120 euro per uur afhankelijk van ervaring/kwalificaties)

waarschijnlijk zit ik dan met salaris veel hoger dan dat ik als piloot kan verdienen (plusminus 12000 euro bruto) dus een stap terug in salaris zal lastig zijn maar zo is het iig veilig te doen

alleen benieuwd wat dan de markt status is en of ik het met modulair red/enigzins kans maak
 
Beste Don,


Ben zelf een modulaire student bij Oxford Aviation Acadamy die bijna klaar is! Mijn tip is: ga gewoon lekker integrated. Heb zelf mijn PPL gehaald in mijn eindexamenjaar, daarna heb ik in Europa timebuilding gedaan (wat een zeer leuke ervaring is, ik noem een tripje naar Genève, Cannes, dagje strand @ Calais etc.). Had dit voor geen goud willen missen en heb in deze tijd onwijs veel mooie dingen gezien en veel mensen leren kennen die een goed netwerk opleveren.

Toch, als ik het nog eens zou moeten doen zou ik integrated gaan. Je bent gezellig samen met een klas wat een leuk voordeel is, maar het belangrijkste is dat je kans op een baan groter is dan als modulaire student. Als ik jou was zou ik me dus lekker aanmelden bij KLS/EPST/OAA voor een integrated course, dan staat het traject een stuk vaster voor je en weet je beter (in de opleiding) waar je aan toe bent.


PM-en kan altijd.

Naud
 
Persoonlijk zou ik ook zeker, gezien je leeftijd, gaan voor een eerste rangs integrated opleiding. Er zijn meerdere airlines die alleen aannemen van een select aantal scholen, of in ieder geval daar voorrang aan geven. Als je 1 van die scholen gedaan hebt geeft dat je gewoon meer kansen op selecties en dus op een baan, plus de kans is iets groter dat die baan ook bij een iets meer respectabele airline is. Want het niet of later krijgen van een baan, dan wel alleen een baan kunnen ritselen bij een airline waar je voornamelijk bij moet leggen jarenlang, kan elke besparing die je initieel had snel weer achterhalen.

Het is niet gezegd dat je met modulair niet "ergens" aan de bak kan komen, alleen verminder je je kansen. En zoveel kansen krijg je al niet... Daarentegen is naast het risico van geen baan voor elkaar krijgen het financiële risico ook kleiner.

Koop je die goedkope 20 jaar oude Lada of een nieuwe Toyota? Met die oude Lada is er een redelijke kans dat je het redt naar Moskou, maar het kan veel moeite kosten met een grote kans dat je halverwege strandt. Die nieuwe Toyota is een stuk duurder, maar met groter gemak is er een veel grotere kans dat je het zonder problemen tot Moskou redt en je hebt er standaard pech service bij. Daarentegen, zelfs een Toyota kan echt goed stuk gaan onderweg... Hoe dan ook, met jou leeftijd heb je te weinig tijd over om eventueel de auto dat laatste stuk helemaal te gaan duwen. Keuzes, keuzes. Succes!
 
Persoonlijk zou ik ook zeker, gezien je leeftijd, gaan voor een eerste rangs integrated opleiding. Er zijn meerdere airlines die alleen aannemen van een select aantal scholen, of in ieder geval daar voorrang aan geven. Als je 1 van die scholen gedaan hebt geeft dat je gewoon meer kansen op selecties en dus op een baan, plus de kans is iets groter dat die baan ook bij een iets meer respectabele airline is. Want het niet of later krijgen van een baan, dan wel alleen een baan kunnen ritselen bij een airline waar je voornamelijk bij moet leggen jarenlang, kan elke besparing die je initieel had snel weer achterhalen.

Het is niet gezegd dat je met modulair niet "ergens" aan de bak kan komen, alleen verminder je je kansen. En zoveel kansen krijg je al niet... Daarentegen is naast het risico van geen baan voor elkaar krijgen het financiële risico ook kleiner.

Koop je die goedkope 20 jaar oude Lada of een nieuwe Toyota? Met die oude Lada is er een redelijke kans dat je het redt naar Moskou, maar het kan veel moeite kosten met een grote kans dat je halverwege strandt. Die nieuwe Toyota is een stuk duurder, maar met groter gemak is er een veel grotere kans dat je het zonder problemen tot Moskou redt en je hebt er standaard pech service bij. Daarentegen, zelfs een Toyota kan echt goed stuk gaan onderweg... Hoe dan ook, met jou leeftijd heb je te weinig tijd over om eventueel de auto dat laatste stuk helemaal te gaan duwen. Keuzes, keuzes. Succes!

bedankt voor de uitleg

kan je misschien een toelichting geven op:

een baan kunnen ritselen bij een airline waar je voornamelijk bij moet leggen jarenlang

Ik heb hier meerdere malen over gelezen maar is niet helemaal duidelijk. Als ik ergens aan de bak kom moet ik zelf bijleggen, hoe steekt dit precies in elkaar?
Thx.
 
Bij veel airlines moet je geld meebrengen om je eigen type opleiding te betalen. Als het ook nog eens een airline is waar het salaris niet echt om te juichen is (zijn er zat) betekent dat je voornamelijk, initieel in ieder geval, geld en rente op dat geld aan het bijleggen bent. Het zou mooi zijn als je dan de rente in ieder geval nog kan bijhouden, anders wordt je schuld hoger en hoger.
 
Bij veel airlines moet je geld meebrengen om je eigen type opleiding te betalen. Als het ook nog eens een airline is waar het salaris niet echt om te juichen is (zijn er zat) betekent dat je voornamelijk, initieel in ieder geval, geld en rente op dat geld aan het bijleggen bent. Het zou mooi zijn als je dan de rente in ieder geval nog kan bijhouden, anders wordt je schuld hoger en hoger.

ok duidelijk bedankt!
 
ik zeg lang leve de EPST. Veel keus daarna, waar je MAG solliciteren.

Dan is het alleen nog de vraag of je binnenkomt vanwege economische situatie.
 
ik zeg lang leve de EPST. Veel keus daarna, waar je MAG solliciteren.

Dan is het alleen nog de vraag of je binnenkomt vanwege economische situatie.

Je mag met elke school overal solliciteren of schiet ik mis?
 
naja laten we het zo zeggen.. Klm als ze ruimte hebben mag je met EPST aankomen.

en BA o.a. af bij OAA dat dus ook samenwerkt met EPST. En dat maakt het welmakkelijker.

Ze hebben goede contacten met vele engelse maatschappijen.

Maar bij wie doe jij btw je opleiding? Welke school? of heb je gedaan? Want zie dat je wel het aantal uren heb om net klaar te zijn zeg maar.
 
TheDon,

Ik vind dit een hele suffe vraag, die je, als je even de moeite had genomen om naar Singles ans Twins te bellen hier nooit had hoeven stellen.

Het eerste wat men jou daar verteld had is dat men GEEN ENKELE connectie heeft tot welke maatschappij ook!

En dat was nou onder andere een van de redenen waarom ik mijn vliegopleiding daar gedaan heb. Je word er niet belazerd! De eigenaar zegt meteen waar het op staat, en dat doet ie ook tijdens de opleiding, of je dat nou wil of niet.

Hij is heel direct en zegt alles wat hem op het hart ligt, Mij bevalt dat prima (met een defensie verleden kan je zoiets wel waarderen, weet je tenminste waar je aan toe bent).

Je krijgt waar je voor betaald, niks meer en niks minder. Men loopt niet te zeiken en gaat er van uit dat jij je stinkende best doet. De standaard is er hoog, en als je denkt een beetje te kunnen gaan lamballen heeft men liever dat je naar een ander gaat, want dan kan iemand anders die wel serieus is op jou kist lessen.

De grote grap is wel dat van alle mensen die er de afgelopen 3 jaar zijn volledige opleiding heeft gedaan (dus IR,CPL,ME-IR) 90% tot 100% een baan heeft(misschien dat er nog iemand is afgevallen tijdens opleiding, dat weet ik dan weer niet), althans, laten we zeggen tot januarie dit jaar. Daarna heb ik geen update meer gehad, misschien dat er pas een paar klaar zijn die nog geen baan hebben.

Dus ondanks dat de school geen enkele garantie geeft krijgen de mensen toch een baan, OP EIGEN KRACHT!!!

Zoals dat tegenwoordig OVERAL bijna moet, alleen ben je het je goed bewust als je het bij S&T doet, want daar hangen ze geen slappe verhalen op over connectie's en "plaatsingen" enz enz enz. Dus ga je meteen na het behalen van de papieren meteen zelf aan de slag, en dat blijkt te werken.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ikheb wel respect voor jouw weg.. Andre. En je ben er weer. Ben je al tijdje niet meer tegen gekomen.

Maar jij spreek uit goede ervaring met Modulaire weg.

Ik zou zeggen. weer volop posten..
 
n

en BA o.a. af bij OAA dat dus ook samenwerkt met EPST. En dat maakt het welmakkelijker.

Ze hebben goede contacten met vele engelse maatschappijen.

Maar bij wie doe jij btw je opleiding? Welke school? of heb je gedaan? Want zie dat je wel het aantal uren heb om net klaar te zijn zeg maar.

Ik ben zelf in opleiding bij Oxford Aviation Acadamy, nog 6 weekjes te gaan. Heb wat meer uren daar ik al een PPL heb!
 
Back
Top