Boeing KLM keert terug vanwege rook

Patty geeft de juiste versie weer.

Kan nog verder meedelen dat het aan een tweetal verkeerd gemonteerde cb's lag.
Kist kwam uit maintenance, ff niet opgelet daar.
KLM heeft een tegenbericht aan de Telegraaf gezonden maar die zal wel op pagina 8 onderaan geplaatst worden.
Bedankt AB voor je altijd proffesionele berichtgeving!
 
KLM staat al langer bekend dat ze een wat minder strenge safety hebben, dat kunnen alle ex medewerkers van TFL en nu vliegend bij KLM beamen.

Minder streng?? Leg eens uit, daar ben ik nou juist benieuwd naar.

PAP voor enkelvoud, PAX voor meervoud, PAD voor "non revenue" passengers, oftewel IPBers. Letterlijk komt de D van Passengers Available voor Disembarkation. Dit zijn internationaal gebruikte coderingen die gebruikt worden in het telex verkeer en de reserverings systemen die daar aan gekoppeld zitten (lees Corda, Codeco, Firda etc. etc.). De systemen komen van ver voor het windows tijdperk, maar worden nog steeds gebruikt. Zo zijn er nog wel tientallen meer afkortingen, maar daar ga ik maar niet aan beginnen. Heel veel kan je de logica wel van raden, maar sommige blijven mysterieus.
 
PAP voor enkelvoud, PAX voor meervoud, PAD voor "non revenue" passengers, oftewel IPBers. Letterlijk komt de D van Passengers Available voor Disembarkation. Dit zijn internationaal gebruikte coderingen die gebruikt worden in het telex verkeer en de reserverings systemen die daar aan gekoppeld zitten (lees Corda, Codeco, Firda etc. etc.). De systemen komen van ver voor het windows tijdperk, maar worden nog steeds gebruikt. Zo zijn er nog wel tientallen meer afkortingen, maar daar ga ik maar niet aan beginnen. Heel veel kan je de logica wel van raden, maar sommige blijven mysterieus.

Als je het beestje geen naam geeft dan werkt t systeem ook niet he?
Met een beetje kennis van DOS kom je idd een heel eind
Maar ik ga weer offtopic geloof ik

Rook in de cabin? Uit voorzorg landen..is niets gebeurd, dus klaarblijkelijk goed gehandeld!
Ik heb weleens iemand gehad die de reflectie van anti-collisionlights en strobes in IMC aanzag voor een motorfik...het hoeft niet altijd ernstig te zijn dus
 
@Steve,

Enneh wbt de safety vd cockpit? Wat kunnen de ex TFL mensen daar over zeggen?
Strenger?

:D:D:D

General safety procedures en dan vooral van de cabine.....

Cockpit kan er ook over meepraten hoor, zitten heel wat ex TFL mensen bij KLM.

Groeten Steef
 
Onze safety (bevestigd door IVW) zit strak in elkaar en gaat op een aantal fronten verder dan het required minimum...

dont be surprised, maar dat zegt ivw echt niet alleen tegen TFL,.

et gras is altijd groener enzo,. maar ook klm voldoet ruim aan het minimum..

voor mensen die eerst iets anders gewend zijn, is t altijd makkelijk zeggen; dit en dat is veiliger bij mijn vorige club/andere club, omdat men gewend is een bepaalde veiligheid op een bepaalde manier te garanderen en dat bij de ander anders gaat..

maar wat dit dan weer allemaal met 1 bepaald incident te maken heeft..
in ieder geval is veiligheid geen wedstrijd, maar moet het veilig zijn,. dus zolang iedereen meer dan het required minimum doet; maakt het mij niet zoveel uit of iemand z'n club 'veiliger dan een ander noemt'
 
Voor zover ik weet heeft de KLM al jaren zelfs geen aanbevelingen gekregen, laat staan waarschuwingen.

Maar ik neem aan dat als je dermate zware beschuldigingen post je de bewijslast klaar hebt staan dus laat maar zien die bronnen.
 
Iedere club heeft altijd wel een aanbeveling (denk aan trainingrecords etc), dus die vlieger gaat niet op....


Vraag zelf maar na...
 
Last edited:
Naar mijn mening is het werkelijk van de zotten dat je, uitgerekend in een topic waar maar weer eens uit blijkt dat sommige kranten liever een sensatieverslag van 1 gek plaatsen dan het getuigen verslag van tientallen anderen, dergelijke vergaande aantijgingen plaatst ongehinderd door enige kennis of bron.
 
Last edited:
Stevo what the F.?!?! zit je de boel hier nou te stoken of meen je dit verhaal serieus? Ik zit je "betoog" werkelijk met verbazing te lezen
 
Beste El Stevo, Ik ben getriggerd door jouw beschuldigingen maar eens gaan zoeken. Voorlopig heb ik informatie terug gevonden voor de jaren 2008 en 2007. In beide gevallen GEEN waarschuwingen en ook GEEN aanbevelingen in tegenstelling tot jouw onbegrijpelijke beredenering dat dit onmogelijk zou zijn. Het kan toch gewoon zijn dat een maatschappij zijn zaakjes op orde heeft.
Ik quote uit een persbericht van november 2008:
5 Nov 2008
Vorige week zijn alle operationele divisies van KLM en KLM cityhopper (KLC) ge-audit op het gebied van operationele kwaliteit en veiligheid.
...
Een gedegen voorbereiding en de enorme inzet van betrokken KLM’ers en KLC’ers hebben hun vruchten afgeworpen. Vice president Operational Safety & Quality Assurance van KLM Bart de Vries is trots op de mooie score van ‘nul’ bevindingen.

Verder wil ik toevoegen; ik weet dat dit forum deels leeft op roddels en stokerij.
Besef echter wel dat dit een goed gelezen en openbare plek is op het internet. In tegenstelling tot een onderonsje in de kroeg is er hier dan ook een duidelijkere lijn tussen een roddel en laster. Wat mij betreft overschrijdt jij die lijn.
 
Yo,

Dat valt wel mee, ben altijd wel in voor een discussie.

Maar als ik een pittige dreigmail krijg, dan is de lol er voor mij vanaf......

Dus ik sluit me uit de discussie.

Groeten Steef
 
Gezien je de discussie hier met mij voerde wil ik daar dan bij aantekenen dat ik jouw in elk geval geen dreig mail heb gestuurd.

Ik weet niet wat je precies voor mail hebt ontvangen maar ik denk dat het hoe dan ook goed is dat je je tekst hebt verwijdert. Het zijn immers aantoonbaar pertinent onwaarheden. In die zin lijkt het me dan ook niet mogelijk daar een discussie over te voeren. Verder denk ik nog steeds dat je bericht onder het kopje laster valt te scharen. Zeker omdat je een vals schaduw argument geeft door te stellen: "bel het IVW maar". Enerzijds bouw je daarmee de illusie de stelling zelf uitvoerig met het IVW te hebben overlegt, wat nooit waar kan zijn omdat er GEEN waarschuwingen of aanbevelingen zijn, anderzijds weet je dat het gros, zo niet geen, van de lezers dit ooit zal controleren.
 
Last edited:
Back
Top