Drama Apeldoorn Koninginnedag

J

Julien

Guest
Ik volg het al de hele middag en ik ben diep geschokt wat er vandaag gebeurd is op de nationale feestdag van ons, Nederlanders.

http://www.nrc.nl/binnenland/article2228305.ece/Slachtoffers_na_drama_bij_rijtoer_koningin

Ik wil iedereen die ook maar wat te maken heeft met het drama heel veel sterkte wensen, maar bovenal Diana. Als ik me niet vergis woont ze in Apeldoorn en ik wil haar dan ook ontzettend veel sterkte wensen met dit drama. Hoop dat alles goed gaat met haar.
 
Het is gewoon van de zotte wat zich daar heeft afgespeeld, veel onduidelijkheid ook. Zometeen een persconferentie...
 
Dacht vandaag ook eens lekker wat beelden van Koninginnedag uit mijn eigen stad te zien. Je blijft Nederlander en oranje blijft een mooie kleur.
En dan gebeurt zoiets. Op een plek waar ik vaak langs ben gekomen op weg naar school. Vier mensen uit het leven gerukt door een malloot.

Zal een (zwarte) stempel drukken op alle Koninginnedagen die nog komen.
 
Speculaties natuurlijk, maar de laatste update van geenstijl:

Update 17:18: Volgens nog onbevestigde berichten zou het gaan om een vader die zijn kinderen niet mocht zien. Een zogenaamde 'dwaze vader'...
 
Ik hoop dat deze dwaas niemand meer mag zien tot aan de einde zijnes dagen.....Ongeacht wat zijn motief ook ware.
 
Ongelooflijk,

ik was het live op tv te volgen toen het gebeurde..

Ook ik wil iedereen veel sterkte wensen!
 
Hoop dat alles goed gaat met haar.

Dank je wel Julien, maar hier is alles oké, ik was een paar kilometer verderop op Teuge de historische vliegtuigen aan het bewonderen die net boven Apeldoorn hadden gevlogen. Ik hoorde van het publiek wat er gebeurd was. Een bizar drama, 5 mensen dood. Alle vlaggen die vanochtend nog zo vrolijk wapperden, nu overal halfstok.
 
Weet je wat gevangenschap per gevange kost per dag aan belastinggeld?

:rolleyes:

Edit: Hij zou minstens 15 jaar hebben gekregen...
 
Last edited:
Zou deze heer Karst Tates niet veel langer hebben gezeten gezien hij nog wel heeft aangegeven het met opzet gedaan te hebben en 6 onschuldigen mee heeft genomen in de dood? Zie ook dit lijstje hieronder: Ik zou uitkomen op 30 jaar.

Artikel 92 van het wetboek van strafrecht:
De aanslag ondernomen met oogmerk om de Koning, de regerende Koningin of Regent van leven of vrijheid te beroven of tot regeren ongeschikt te maken, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van vijfde categorie.

Artikel 289
Hij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van vijfde categorie.

Artikel 94
De aanslag ondernomen met oogmerk om de grondwettige regeringsvorm of orde van troonopvolging te vernietigen of op onwettige wijze te veranderen, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van vijfde categorie.

Artikel 108
1 De aanslag op het leven of vrijheid van echtgenoot van Koning, van vermoedelijke opvolger van Koning, of van diens echtgenoot, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van vijfde categorie.

2 Indien de aanslag op het leven de dood ten gevolge heeft of met voorbedachten rade wordt ondernomen, wordt levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren opgelegd of geldboete van vijfde categorie.

Artikel 287
Hij die opzettelijk een ander van leven berooft, wordt, als schuldig aan doodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van vijfde categorie.

Dit zijn nog al wat mogelijkheden dus om de dader mee te pakken. Hij gaat in ieder geval voor een lange tijd de bak in, als het al niet lange TBS wordt.
 
Misschien wordt ik hiervoor de grond in getrapt, maar waarom is het tegenwoordig in om de achternaam van een verdachte/dader te noemen? De dader zal er in dit geval geen last van hebben, maar gun de familie van de dader ook een leven.
 
Misschien wordt ik hiervoor de grond in getrapt, maar waarom is het tegenwoordig in om de achternaam van een verdachte/dader te noemen? De dader zal er in dit geval geen last van hebben, maar gun de familie van de dader ook een leven.

Heeft waarschijnlijk alles te maken met de nieuwe media (zie daarvoor specifiek GeenStijl) en het feit dat het in de landen om ons heen ook gedaan wordt. Speciaal voor Diana, na de oproep uit een andere thread, link ik dan graag door naar
125387
dit artikel uit de Volkskrant.

Edit: Volgens mij is het nu ook zo, dat nu hij overleden is (en duidelijk de dader is) we hem gewoon bij naam en toenaam mogen noemen.
 
Misschien wordt ik hiervoor de grond in getrapt, maar waarom is het tegenwoordig in om de achternaam van een verdachte/dader te noemen? De dader zal er in dit geval geen last van hebben, maar gun de familie van de dader ook een leven.

Als iemand de achternaam wil weten zal die er ook echt wel achter komen. Moeilijk om zoiets geheim te houden.
 
Dat is waar, maar een publiek geheim is toch iets anders dan iets dat gevonden kan worden waarvoor meer moeite moet worden gedaan. Denk aan het dagelijks leven dat de familie van de dader vroeg of laat moet gaan oppakken. Als in elke plaats waar de familie komt de bakker en kruidenier de achternaam herkennen, is dat niet fijn.
 
Back
Top