Hallo,
ik zal me eerst kort voorstellen omdat dit mijn eerste post is.
Ik ben 26 jaar jong, woon in Den Haag en wil heel graag verkeersvlieger worden.
Ik ben op dit moment zelfstandige geluidstechnicus, maar ik raak erg gefrustreerd van het feit dat de markt te klein is en ik mijn ambities/motivatie niet in daden kan omzetten. In plaats van afwachten wil ik daarom zelf het heft in handen nemen en een andere carriere beginnen. Mijn passie voor vliegen is de laatste jaren enorm gegroeit, onder anderen door te paragliden.
Nu dan de prijsvraag: Ik heb al heel wat op dit forum zitten lezen, met name over scholen; ik ben me ook bewust wat voor voordeel ik heb tegenover mensen die dit middel van ervaring uitwisselen nog niet hadden.
EPST lijkt me op dit moment een van de meest geschikte scholen, maar ik zit met het feit dat zij voornamelijk op de engelse markt contacten hebben. Ik kan nergens precies iets vinden over hoeveel mensen naar het buitenland verhuizen omdat ze daar een baan aangeboden krijgen. Ik neem aan dat je in principe dicht in de buurt van de vliegbasis van een airline verhuisd.
Ik vind het geen enkel probleem om lang van huis te zijn (zoals andere forumgebruikers met relatie), maar over compleet emigreren moet ik toch ff nadenken. Wat zijn vliegbasen "dicht in de buurt" ? Ik denk aan AMS, RTM, BRU, LUX, HAM maar ook bv FRA is te doen als je meerdere dagen weg bent.
Hebben piloten die heen en weer reizen een woning in het buitenland ? (cf. kosten !)
Ben benieuwd hoe de verhoudingen zijn.
Groet,
Bob
PS: "Krasje" slaat op één van mijn eerste starts met mijn parapente, ik had niet genoeg hoogte op een korte startplaats en landde in de struiken. Ondertussen gebrevetteerd en een ervaring rijker
ik zal me eerst kort voorstellen omdat dit mijn eerste post is.
Ik ben 26 jaar jong, woon in Den Haag en wil heel graag verkeersvlieger worden.
Ik ben op dit moment zelfstandige geluidstechnicus, maar ik raak erg gefrustreerd van het feit dat de markt te klein is en ik mijn ambities/motivatie niet in daden kan omzetten. In plaats van afwachten wil ik daarom zelf het heft in handen nemen en een andere carriere beginnen. Mijn passie voor vliegen is de laatste jaren enorm gegroeit, onder anderen door te paragliden.
Nu dan de prijsvraag: Ik heb al heel wat op dit forum zitten lezen, met name over scholen; ik ben me ook bewust wat voor voordeel ik heb tegenover mensen die dit middel van ervaring uitwisselen nog niet hadden.
EPST lijkt me op dit moment een van de meest geschikte scholen, maar ik zit met het feit dat zij voornamelijk op de engelse markt contacten hebben. Ik kan nergens precies iets vinden over hoeveel mensen naar het buitenland verhuizen omdat ze daar een baan aangeboden krijgen. Ik neem aan dat je in principe dicht in de buurt van de vliegbasis van een airline verhuisd.
Ik vind het geen enkel probleem om lang van huis te zijn (zoals andere forumgebruikers met relatie), maar over compleet emigreren moet ik toch ff nadenken. Wat zijn vliegbasen "dicht in de buurt" ? Ik denk aan AMS, RTM, BRU, LUX, HAM maar ook bv FRA is te doen als je meerdere dagen weg bent.
Hebben piloten die heen en weer reizen een woning in het buitenland ? (cf. kosten !)
Ben benieuwd hoe de verhoudingen zijn.
Groet,
Bob
PS: "Krasje" slaat op één van mijn eerste starts met mijn parapente, ik had niet genoeg hoogte op een korte startplaats en landde in de struiken. Ondertussen gebrevetteerd en een ervaring rijker