IPB en Lang parkeren?

M

Morning Glory

Guest
Vraagje:
hebben jullie een idee over de voordeligste manier om lang te parkeren als je het risico hebt om dezelfde dag weer uit te moeten rijden?
Ik stond laatst gelist voor een korte vakantie en bij het van huis wegrijden, waren er nog 30 stoelen over. Heb toen maar een plaats gereserveerd op P3. Helaas zat de vlucht alsnog vol en moest ik weer van P3 weg rijden. Wel werd mij verteld dat mijn reservering bij deze verlopen en betaald was. (75 euri's)
Kaartje halen kost 50 euro voor de eerste 3 dagen, dus dat is ook geen optie.

Overigens moet mij van het hart dat IPB-en met de KLM verre van ideaal is. Eerst koffer inchecken, door de douane, naar de gate, wachten, weggestuurd worden, weer door de douane, vervolgens ruim een uur gewacht op m'n koffer, die vervolgens ook nog eens gecontroleerd moest worden door de vriendelijke mannen van de KMar. Al met al 6 uur kwijt en geen vakantie.
Ik zal mijn "gegeven" paard niet in de bek kijken, maar om met Bennie Jolink te spreken: "Kan dat nou niet anders???"
 
Ik ga meestal met OV.

En neem enkel handbagage mee.(gewoon het maximale toegestaan).

Dan is er niets aan het handje, en ben je ook zo weer buiten.

*edit*; heb je trouwens geen parkeerpas?....
 
OV duurt voor mij 3 uur heen, 3 uur terug. Treinen over de Afsluitdijk zou voor ons een uitkomst zijn! Geen parkeerpas, want ik werk niet in dit kikkerland.
 
Ok, optie is dan met de auto tot een station, daar op de trein voor het laatste stukje?
 
Alien,
ik waardeer je input, maar weet jij dan een station waar mijn auto 2 weken veilig staat. Heb er zelf ook al naar gekeken, maar kan me niet voorstellen dat ze bij een P&R een beveiligde parkeerplaats hebben?
Bedankt alvast.
 
Mh, daar heb ik ook geen ervaring mee, maar is een parkeergarage bij een station veel onveiliger dan een parkeerplaats op schiphol?
Koop anders een afgeragde Panda voor dit soort dingen ;)
 
Iemand een NOG beter idee?


geboekt vliegen......


anders kan je overdekt en beveiligd parkeren bij mij in de buurt voor 1 euro p/dag en de "schiphol sternet" bus stopt er ook naast ( wel strippenkaart kopen )

Winkelcentrum Plein '40-'45 vindt u in Stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer in Amsterdam. In dit overdekte winkelcentrum heeft u de keuze uit vele winkels met een gevarieerd winkelaanbod. Het centrum is prima te bereiken met zowel het openbaar vervoer als de auto. U kunt voor slechts € 1,- per dag overdekt parkeren in parkeergarage Plein '40-'45.

voor meer info zie website : http://www.winkelcentrum-plein4045.nl/
 
Last edited:
Bij het station waar ik woon (Almere Parkwijk) kan je gratis P&R parkeren, er gaat 4 keer per uur een trein naar SPL (2 met overstap op Weesp, maar da's op zelfde perron en ze wachten op elkaar). Ik durf mijn auto daar wel te parkeren, maar 100 procent garantie heb je natuurlijk niet. Het lijkt mij dat als je er geen dure gpsen en radio's in laat liggen dat je je niet echt zorgen hoeft te maken. Eventueel zo'n halfords stuurklem, dan is de auto zelf ook teveel moeite.

Er zijn alternatieven om te parkeren rondom Schiphol, een paar zie je hier gelinked: http://parkeren.startpagina.nl . Dan wordt je gebracht, je kan waarschijnlijk met een paar wel afspraken maken. Volgens mij heb ik een keer de Keijzer service gebruikt (heb zelf ook geen P30/40 pas, scheelt weer 20 euro per maand, lukt toch altijd met motor of trein, maar moest toen op vakantie met zo'n nachtelijke Trans), die heeft buiten oogst seizoen genoeg ruimte rondom zijn kassen om te parkeren. Met z'n eigen landrover naar SPL gebracht. Je kan vast met hen wat afspreken voor als je niet meekomt. Effe belluh en je weet 't.

Je kan ook de woonwijken van Hoofddorp in om daar een plek te zoeken in de buurt van de zuid tangent (bus). Je mag 'm ook bij mij voor de deur parkeren, breng ik je zo naar Almere Parkwijk station (6 minuten lopen, geen nachtlijn). Mogelijkheden plenty lijkt mij met wat creatief denkwerk.
 
Voor de geinteresseerden:
ik had mijn bovenstaande probleem ook voorgelegd bij de informatiebalie P3 en die gaven mij een formulier m.b.t. dubbele kosten. Ze gaven me weinig kans, maar ik heb inmiddels bericht gekregen van Schiphol N.V. dat ze de dubbelgemaakte kosten gaan vergoeden.
Hulde voor Schiphol dus in deze. Vind ik erg netjes.
Dat neemt inderdaad niet weg dat P3 niet echt de goedkoopste oplossing is, maar ik neem het risico liever niet op inbraak en/of diefstal op een P&R of nieuwbouwwijk als ik 2 weken of langer op vakantie ga.
Toch bedankt voor de serieuze tips.
 
MG,

IPB-en is uberhaupt verre van ideaal.
Wij hadden bij BA tot een jaar geleden hetzelfde systeem als de KLM (wat jij dus beschreef).....dat is ideaal vergeleken met wat we nu hebben.
Je checked-in maar moet je koffer bij je houden. Gaat naar de Stafftravel room en moet dan wachten tot 45 min voor de vlucht of je mee mag. Zo ja, herinchecken met koffer en binnen 10 minuten door de doane/security heen zijn, haal je dit niet dan weigert men je bij security.
Het is vrij genant als je als staff een rij passagiers moet skippen en daarnaast, even een duty free halen is al helemaal lastig.....
Neem je vriendin mee en ze moet ditzelfde alleen doen, mag niet mee met ons via crew centre.

Anyway, back on topic.....

Schiphol parking kost 5 euro per dag als je het 3 dagen van te voren boekt.
Shuttle busje brengt je dan naar plaza.

Anders is er langs de Zuidtangent route genoeg parkeer plek.
 
Back
Top