Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Zal ik het dan maar verklappen?

*Tromgeroffel*

En het antwoord is.... CargoLux! :yeehaa:
 
Doe ik nog een poging in de stijl van Julien, maar dan zonder Jaap op z'n teentjes te trappen! :biertje:

03:00Z F****** wat maakt dat piepende geluid?:1855:
03:03Z Owja...de wekker...mental note to self: Vroege diensten wegruilen!!
03:05Z Aargh, waarom stap ik altijd net 10 seconden voor de douche warm wordt eronder?
03:30Z Proberen m'n ogen op een lege A6 te houden...
04:30Z Eerste bak dubbele espresso met suiker..
04:31Z Op de plannerpositie maar eens beginnen met een belletje met Langen Radar om te kijken of die de nacht ook overleefd hebben...
04:45Z Tweede bak espresso
05:15Z Inboundpiek, doorschuiven naar de Radarpositie.:yeehaa:
05:20Z Proberen om met mijn beperkte capaciteiten alle China Southerns en Aeroflot's van het type 'Say all things twice, slowly' 5NM of 1000ft bij elkaar weg te houden.
06:00Z Pauze, genieten van een heerlijke uitsmijter met spek terwijl ik nog steeds niet over de highscore van mijn collega heenkom met het spelletje Flight Control op mijn Iphone. Derde bak koffie.
06:30Z Opnieuw een plaatsje achter de radar weten te bemachtigen! :rt: Koffie numero quatro!
07:30Z Afgelost en al slaapwandelend terug naar de auto!
07:59Z Thuis aankomen en hopen dat er niet geflitst werd! :1855:
08:00Z Thuis op de bank in slaap vallen! :snore:
09:40Z Hele verhaal op AW plempen...
 
Last edited:
Mooi verhaal, S-boy :haha: . Ik denk dat je Haydar nu wel overtuigd hebt om verkeersleider te worden, is ie in ieder geval nog een halve nacht in bed met z'n vriendin. Succes met flight control!
 
06:00Z Pauze, genieten van een heerlijke uitsmijter met spek terwijl ik nog steeds niet over de highscore van mijn collega heenkom met het spelletje Flight Control op mijn Iphone. Derde bak koffie.

Hahaha, ik heb dat spelletje ook :grijns:. Wat is je highscore? Ik kom niet verder dan 121 :grijns:.
 
Highscore is 100 :1855: Collega van Twr/App schijnt een highscore van 1800 te hebben! :eek:

Opzich zijn China Southern prima mee te werken hoor, alleen kan je niet van ze verwachten dat ze bijvoorbeeld "Hello CSN458, Direct Artip, Descend FL070 to cross Artip FL100 or below, landing rwy 18R" in een keer goed teruglezen. Laat staan als je mijn spreeksnelheid hebt....(klein verbeterpuntje! :grijns:)

Daarom vind ik het in het JFK Ground-filmpje ook evenzeer de schuld van de Ground-Controller, 'tis idd niet de meest coöperatieve chinees....maar als ie gewoon standard R/T had gebruikt was ie in de helft vd tijd klaar geweest gok ik!
 
Ik heb 342. Je moet gewoon zorgen dat ze niet botsen.
 
Last edited:
Royaldman,

Toen ik zo oud was als jij werd de eerste commerciële vlucht uitgevoerd door de Boeing 747-200 (de N736PA Clipper Victor van PanAm die in 1977 in botsing kwam met een toestel van hetzelfde type, de PH-BUF Rijn van KLM). In die tijd waren de eisen aangaande een oogafwijking veel strenger dan nu. En laseren bestond nog niet. De door mij geambieerde vliegcarrière heb ik dus op mijn buik kunnen schrijven.

Je bent geïnteresseerd in spannende verhalen in de cockpit?
Mijn man, helaas overleden, vloog Cessna’s (echte brommertjes dus). Op Beek hadden we een keer een 150 gehuurd. We zaten nog maar amper in de lucht toen er een signaal ging: stall warning! We snapten er niets van: verloren geen snelheid, geen hoogte, de neusstand was verticaal. Het vliegtuig gedroeg zich volkomen normaal. Contact met de toren gezocht. De verkeersleider deelde onze zorg. Met voorrang mochten we terugkeren en landen. Ofschoon de Cessna zich keurig hield, waren het een paar van de meest spannende minuten uit mijn leven omdat het signaal almaar bleef afgaan: we konden dus iedere seconde neerstorten! We zullen ongeveer op 1500 voet hebben gezeten toen het signaal even plotseling stopte als dat het zich had aangediend. Op het vliegveld waren twee brandweerwagens in paraatheid gebracht. Gelukkig was er geen bluswerk nodig! Techneuten kwamen meteen kijken wat er ins hemelsnaam de oorzaak van kon zijn dat we waren gewaarschuwd voor een overtrek. Het bleek dat het geluid werd veroorzaakt door het ventilatiesysteem! Logisch dat het muggetje tijdens deze het nodige angstzweet kostende tocht 0,0 aan vliegeigenschappen inboette!

De enige andere spannende momenten die ik ooit in een vliegtuig heb meegemaakt waren als passagier in een DC-10-30. We waren onderweg naar Kreta en zouden landen op Heraklion Airport. Het was al avond. Laag over zee vlogen we aan op de landingsbaan. Abrupt werd ons toestel de andere kant opgedraaid. Terwijl op vol vermogen gas bij werd gegeven, zag ik het rotsachtige landschap voorbijflitsen met daarboven de lichtjes van de landingsbaan. Onze vlucht ging nog even ietsje langer duren.
Opnieuw vlogen we op Kreta aan. En… zaten nu… te hoog! Er volgde een keiharde landing. De DC-10 zakte heel diep door het onderstel, diverse bagagerekken klapten open. Het heeft lang, heel lang geduurd voordat het toestel weer in een dusdanige conditie was dat het andere vakantiegangers terug naar huis kon vliegen: het landingsgestel had forse schade opgelopen aan de enorme klap.

Wat mij betreft is vliegen zonder dit soort spannende momenten spectaculair genoeg!
Het lijkt me dat de gebrevetteerden daar net zo over denken!
 
Spannend zeg 74.. Dan maak je nog eens wat mee. Ik heb nog niets spannends meegemaakt. Heel rustige vluchtjes.. Hier en daar wat turbilentie, maar niet zo iets al bij jou. Maar op kreta. Wat waren dan de weersomstandigheden? Wel vreemd en die landing, ALs hij eventueel nog brandstof had had h ij natuurlijk beter nog een rondje kunnen maken natuurlijk om dan wel op juiste hoogte in te komen. Maar goed, de beste stuurlui staan aan wal en ken verder de situatie niet, maar wel interressant om te lezen.

Groeten,
 
Geweldig dat van china air.. jezus..hoe kan zo een gast piloot zijn ? Ik snap dat niet. Dit is super gevaarlijk als hij simpel R/T niet eens begrijpt, Niets bijzonders gewoon basic.

Ongelofelijk.. Zal ik die R/T doen voor die chinees dan maar? en zelf ik kan hierop gewoon begrijpelijk op antwoorden. En dat zonder brevet.

non de jusss
 
Je moet gewoon zorgen dat ze niet botsen.

Scherp! :grijns:

@Royaldman:

Dit heeft weinig met R/T te maken, de controller gebruikt geen standaard fraseologie'en en is ook behoorlijk pushy. Dan kan je erop wachten dat de piloot wat nerveus wordt, laat staan als het bijvoorbeeld zijn eerste keer op JFK is. Had de controller enige kennis van Doc 4444 R/T gehad was het vele malen soepeler gegaan.

JFK GND: '.........zooitje taxi instructies'
AirChina: Verkeerde readback..
JFK GND: AirChina 981 take first left, then first right.
En zo verder, dat de controller niet uit zijn brainfart komt en telkens precies dezelfde klaring geeft tot de AirChina het goed terugleest (terwijl je geen idee hebt of ie het dan goed heeft begrepen) is wat mij betreft erger dan de Chinees in de cockpit.

Bij het gate-verhaal hetzelfde, had ie gewoon zijn zin begonnen met CONFIRM, cleared into the ramp? Dan was er geen enkel probleem geweest gok ik. Standard R/T is meestal geen probleem met buitenlandse kisten, maar als je rap Amerikaans gaat praten houden ze het niet bij. Can't blame 'em.......Amerikaanse kisten in Europees Airspace zijn minstens even 'lost'.
 
Last edited:
Hahaha, ik heb dat spelletje ook :grijns:. Wat is je highscore? Ik kom niet verder dan 121 :grijns:.


Als we het over een verslavend spelletje hebben staat dit toch wel bovenaan! :biertje:

Weet iemand of er een pc versie is ook? Heb hem niet kunnen vinden maar you never know.
 
1503877.jpg


was jij dit? :eek:
 
Sorry jongens voor de late reactie, maar moest vrouw en hond even aandacht geven na de 10-daagse:

Diegenen die Cargolux geantwoord hebben kunnen een biertje bij me komen halen!
Geloof niet dat dat moeilijk was te raden

Anyway, het was geen van de airworkers die bij ons werken die het neuswiel zo mooi in het gras van MAS hebben geparkeerd. Was overigens een ongelukje, en dat kan iedereen gebeuren

Santé :biertje:

&sid=c6e91516aaee486683e91e149df1d6f8


@Oostblokker: Dat wordt helaas pas eind vd maand: Eerst 2 weekjes vrij, dan een 10-daagse...doen jullie daar ook aan BBQ in Sandweiler?
&sid=c6e91516aaee486683e91e149df1d6f8
 
Last edited:
Onassis jongen, wanneer kom je weer bieren?!

@Onassis: Maak jij je maar geen zorgen, jij hebt zeker die tuin hier om het huis heen nog niet gezien? Als het weer er eenbeetje naar is moet dat zeker lukken. Laat wat van je heureh dan organiseren we 't! Neem je die superpilut dan ook nog eens mee?! We hebben helaas geen ballenbak...

PS: Noem jij dat vat bier wat je weggewerkt hebt die avond een 'biertje met oostblokker'?! Holy crap, ik dacht dat ik redelijk kon tanken.
 
Last edited:
Back
Top