Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Ze vond het alleen goed omdat ik het zo graag wilde.

Beste Haydar,

Ik heb in mijn voorgaande reply's op jou topic zo veel mogelijk positief gereageerd want je kwam over als iemand die veel vragen had en antwoorden zocht voor bepaalde " problemen ".

De bovenstaande quote shockeerd mij eigenlijk best wel, en eerlijk waar wat hierna volgt is best wel bot.

Jij hebt "toestemming" nodig van je vriendin om je droom achterna te jagen? Krijg een ruggegraat vent. Als ik een vriendin had die mij "toestemming" moest geven om mijn dromen achterna te jagen had ik haar al lang en breed aan de kant gezet.

Dan nog iets, hoe oud is dat meisje eigenlijk? Wat weet zij nou over HAAR toekomst en wat echte liefde is. Zelfde geld voor jou trouwens. Je bent 17 wat weet jij van echte liefde? Natuurlijk is er altijd de mogelijk dat je bij die ene procent hoort die wel al heel jonge een persoon vind, maar dat betwijfel ik ten zeerste.

Je vriendin, sorry je meisje, is bang om s'nachts alleen te slapen? Ben je nu dan 7 dagen in de week bij haar? Samenwonen op zo'n jonge leeftijd? Slecht idee.

Je hebt ook nog geen flauw idee wat kinderen hebben precies inhoudt behalve dat je het wil. Overigens, dat wel eerlijk toegegeven, ik heb ook geen idee wat kinderen hebben precies allemaal inhoudt maar dat is onbelangrijk.

Genoeg botheid.

Ik bespeur wel dat er kennelijk ergens een drive zit om te vliegen. Je komt toch hier, en probeerd zo goed en kwaad als het kan een oplossing te vinden, en geeft de adviezen van de meer ervaren vliegers hier ook serieus aandacht. Alhoewel de oplossing die je nu hebt niet werkt of zal werken, neem je dan ook weer de tijd om verder te kijken naar wat er nog meer mogelijk is.

Alle mensen hier hebben het beste met je voor, alhoewel sommige kritiek misschien negatief klinkt. En zoals eerder gezegd, er is een deel in jou wat kennelijk schreeuwt om vliegen, maar de (om het zo maar even te noemen) luie kant van jou zegt:

" Nou anders doe ik wel opleiding bouwkunde is ook leuk ".

Kijk is verder? Dit bovenstaande is alleen een oplossing voor de korte termijn. Soms moet je dingen opgeven die misschien meteen voldoening geven voor dingen die later de rest van je leven jou gelukkig maken. En dan heb ik het nu dus over de luchtvaart.

Kort samengevat:

Don't dream your life, live your dreams.

En nogmaals, krijg een ruggegraat en durf af en toe ook is " Nee, nu gaat het om MIJ!" tegen je meisje te zeggen.

- Slipstream
 
Haydar,

Jongen,,

je ben veel te jong om bij AIS te beginnen. Ga eens even kijken bij een NLS KLS en EPST.. die laatste zou helemaal top voor je zijn..

Namelijk .. je zit bijna de hele tijd in Oxford en in amerika.. Geen gedoe met je vriendin.. alleen wat msn hier en daar misschien.. maar beperk dat ook.. want die opleiding gaat heel zwaar worden.. en als je dan de hele tijd de stress om je heen heb van je vriendin.. dan ga je het niet halen..

Kies dus niet een vliegschool omdat hij zo dichtbij is.. dat is niet de beste motivatie.

Dan zou ik verplicht de NLS MOETEN doen omdat ik er niet ver vandaan woon.. stel het had een school met een niet al te beste reputatie geweest.. wat gelukkig niet het geval is.. maar als dat zo zou zijn.. dan betekend dus dat ik het doe omdat het lekker dichtbij is.. zodat mn vriendin continue aan me hoofd kan zeuren.. nou sorry.. bot maar waar.. dan ga je het niet halen.. je krijg 14 vakken waaraan je toch wel 3 uur per dag moet studeren.. dan kun je niet dat negatieve en niet steunende houding gebruiken van een vriendin..

En dannog 1 ding.. Dan doe ik toch een bouwkunde ofzo.. zou ik niet doen.. na je opleiding..zit je 4 jaar rente op te vreten.. niet bepaald wijs.. want dat accepteerd de bank niet.. en krijg je een BKR notering.. Zoek dat maar even op wat dat is.. nou ik kan je zeggen.. dat wil je niet.. want dan is het NIKS huisje boompje beestje.. want je kan geen hypotheek of andere leningen uiteindelijk krijgen..

Zoals velen zeggen.. Denk goed na over wat je wil.. en heb je het ervoor over om straks een opleiding te doen waarbij de kans op een baan klein is.. en met AIS.. al helemaal in Nederland.Ik zeg overigens niet dat AIS slecht is, het is een jonge school en de toekomst zal het uitwijzen. Dan is het bijna zeker dat je naar het buitenland gaat.. Doe dan je best om EPST NLS of KLS te doen.. want dan bestaat er een iets grotere kans dat je in NL mag blijven.. maar dat mag niet je motivatie zijn.. want je wil toch immers vliegen.. lekker belangrijk waar.. Natuurlijk is het fijn als je er wel je schuld mee aflost.

DENK GOED NA.. Je vriendin happy dat je thuis ben .. Of vriendin niet happy uiteindelijk met een man die dood ongelukkig is..

Wat ik al eerder post.. Hoeveel hou je werkelijk van haar om je droom te laten varen..en je hele leven in de schuldsanering te zitten.. en uitzendbureau baantjes.. ik zal je uit de dromen helpen.. dat levert niets op.. Ik heb dat ook een periode moeten doen in een fabriek met alleen maar polen.. dat is geen pretje.. raad ik ten strengste af.. dus voorkom i.p.v. het genezen van...

Luister goed naar de raad van vooral ook de ervaren mensen als een Nosig, die heeft een moeilijke weg gehad.. een Julien.. Eikie.. 49015

groetjes,

een toekomstig piloot die wel alles aan de kant heeft gezet voor zijn droom.. ook mn vriendin..nu mn ex.. en nu 6 dagen werkt , havo nog erbij doet in de avonduren en hopend over 2 jaar te mogen beginnen op één van de 3 scholen.. KLS EPST of NLS..
 
Give the guy a break.
Hij stelde een vraag en we hebben hem allemaal geprobeerd te overtuigen van onze mening en nu is de keus aan hem.

We hebben bovendien allemaal wel eens wat gedaan op die leeftijd waarvan we achteraf spijt hebben.

Laten we het feitelijk houden en ons waardeoordeel proberen te laten voor wat het is. Hij heeft z'n nek uitgestoken met z'n vraag en hij verdient het niet om zo hard te worden aangepakt, hoe goed we het ook bedoelen.
 
Haydar, trust me, ik ben een vrouw. Vrouwen zijn eerst lief, af- en aanhankelijk, vooral bij hun eerste vriendje en dan opeens, alsof een bom valt, exploderen ze in wilde leeuwinnen die elke week met vriendinnen gaan stappen en hun haar los gooien. Bij de ene gebeurt dat op hun 15de, de andere 17de en soms na hun 20ste.

(psssttt, I know, niet iedereen is zo, maar veel).

Of jij, misschien valt er bij jou een bom. Ben je met maten aan het stappen in een mooi vakantieland en oeps...

Niemand kan je relatie beoordelen. Er zijn er genoeg die wel met hun vriendinnetje van hun 16de samen blijven. Maar wil je vriendin met dezelfde wensen en instelling of wil je een vriendin die je altijd een beetje (niet bewust) tegenhoudt.

Pfff... als ik wist wat ik nu wist was ik allang piloot geweest. Ik dacht alle tijd van de wereld te hebben en dacht "het komt goed". En nu met een bunrout van het vele werken in een kantoor, denk ik... shit.

Kies voor jezelf en alleen jezelf. Voor een vriendin moet je niet leven, een vriendin moet met je samen leven.

En piloot zijn is geen baan is een way of life.
 
Mijn werkdag?
Opstaan, hele dag vliegen (als het goed is ) en weer naar huis....
Even sarcasme uit.....

Die vriedin flauwekul altijd.
Grow some backbone...
 
Give the guy a break.
Hij stelde een vraag en we hebben hem allemaal geprobeerd te overtuigen van onze mening en nu is de keus aan hem..

Ja daar heb je dan ook wel weer gelijk in. Maar misschien omdat er soms ook wat hardere dingen worden gezegd gaat er net wel een lichtje bij hem branden.

Maar uiteindelijk is het zijn keus natuurlijk.

- Slipstream
 
Give the guy a break.
Hij stelde een vraag en we hebben hem allemaal geprobeerd te overtuigen van onze mening en nu is de keus aan hem.

Ik denk dat het geen probleem is hem te behoeden voor persoonlijk faillisement (AIS?). Hoewel zijn vriendin het misschien wel leuk zal vinden dat hij na de opleiding nog zes jaar op de bank zit tot hij een baan heeft :grijns:.
 
Mijn broek hangt op mn knieen....
Das normaal voor een FreightDog, liefst met wat olie, MIL5606, grease, koffie en wat ongeïdentificeerde vlekken.

It's A (Freight) Dog's Life
Contributed by: Captain Cargo

Everyone seems to think a pilot leads some sort of glamorous lifestyle jetting round the world and seducing stewardesses in five star hotels, so I think it's about time I put the record straight. Perhaps long haul crews start out like this, but I doubt the novelty lasts - they're permanently jet-lagged. Commuter crews and no-frills airlines types do the same routes, week in and week out, working round tight slots and irritable passengers, with less fuel than they'd really like. As for me, I fly an aeroplane that's older than me, delivering parcels around Europe at night. No stewardesses, not much glamour - unless hanging around an office in Brussels or a portacabin in Cologne listening to a bunch of tired pilots talking rubbish about aeroplanes and drinking plastic coffee out of plastic cups in an effort to stay awake for the next sector is considered an exotic life-style. The aeroplane is dirty, noisy, and hardly ever gets around the routes for a week without breaking down somewhere. The money is good, but my ex-wife gets nearly half of it. Most of the people I work with are hard-core conservatives and think Jeffrey Archer should have won the Booker Prize. They mostly drink too much, always in Irish pubs, of which there is a mysterious profusion round Europe, and weekends away are spent trying to dispose of all their flight pay while amassing expensive hangovers.

Actually, weekends are usually alright; it's the weekdays that are the big problem - trying to sleep while the hotel is going about its normal daytime business, the maids looking for do not disturb signs so they can have a conversation outside the door. There's a guy with a hammer drill stalking me round Europe; he checks into the room next door and drills holes in the bathroom wall. Once in Shannon, Ireland, after a prolonged discussion of the weather outside my door, the housekeepers phoned me up to ask at what time I wouldn't mind being disturbed. I got out of bed, threw on my clothes and stormed down to reception. A guy with buck teeth and a complexion like pizza smiled insincerely at me.

"Can I help you, Sir?", he asked in his best catering school voice.

I threw the Do Not Disturb sign I had ripped from the doorknob on my way out of the room.

"I want a new one of these!" I demanded. "This one's broken." He looked with a puzzled expression at the sign, then saw the rip where I'd torn it from the doorknob, and suggested he could put some Sellotape on it, the expression on his face one of polite amusement.

"No!" I exclaimed, psychotic from lack of sleep ,"You don't understand! This one's broken! It doesn't work!"

He looked confused for a moment, and then smiled and offered me a free cup of coffee. Just to make sure I really was awake. He disappeared and came back with the Assistant Manager.

"What appears to be the problem, Sir", he asked in a broad Dublin accent.

"My Do Not Disturb sign is broken. I hung it on the door, but I keep getting disturbed by the maids."

He laughed nervously and assured me all would be quiet from now on. I'd got back to the room before I realised no-one had asked me my room number. The guy with the hammer drill had turned up. I gave up and went for a walk on the estuary.

Ah, the glamour. We love it really.
 
Ze vond het alleen goed omdat ik het zo graag wilde.
The Glamour
Contributed by: Captain Cargo

Waiting for the hotel bus to pick us up in Madrid, we're standing outside the terminal watching Iberia hostesses arriving for work. Most of them are gorgeous, and they all smile and say "Hola" as they see us standing there in the early morning sunshine in our uniforms. Lees hier verder.

Fashion for freight dogs . . .
I guess uniforms are essential, though I often think the standard uniform of white shirt, tie, black jacket and trousers is inappropriate for freight flying. Come winter, most of us ditch various parts of the uniform and all sorts of jackets, scarves, woolly hats etc. appear, with some of the more colourful characters looking more like motorway workers with the whole ensemble topped off with a high-vis vest. Lees hier verder.

Lightning Reactions
Contributed by: Captain Cargo
A year or so ago I was flying into Rome Fuimicino one evening with the weather radar unservicable and CB's all around. The radar had worked fine until we saw the first flash of lightning, when it had decided to go into hibernatation. We were on an intercept heading for the ILS when there was a sudden flash, a dull whump, flags appeared on all my instruments, and I even felt movement on the rudder pedals. Lees hier verder.

Jet Jocks & Wide Boys
Contributed by: Captain Cargo
There's something I can't quite work out about this wide-body thing. I can't quite get my head round it. I fly a narrow-body, and according to popular myth, by getting onto an aircraft that is wider I would be furthering my career. Lees hier verder.
 
Last edited by a moderator:
JO Jetcap,

Bizar om bovenstaande te lezen... zo true!!
Op de vracht geen status, maar kameraadschap en lachen..

die pax homos komen me mn strot uit... en maar in de weg hangen met M 0.84

kliko, Freightdog in hart en nieren
 
Haydar,
vracht of passagiers: maakt weinig verschil. Als jij voorin die aluminium buis kruipt heb je geen enkel idee hoe lang die buis is, of hoeveel mensen of wat voor vracht er achter je zit.
Zit je in een vrachtbak je benen strekken, dan sta je op en loop je naar achteren. Geen probleem. met een passagierskist moeten er eerst allerlei veiligheidsmaatregelen getroffen worden voordat de deur open kan. Zodra we in de cockpit zijn gaat het uniformshirt uit (blijft 'ie langer schoon). Geen stewardessen die met elk probleempje aan de telefoon hangen. Geen 10 wake-up calls. Met vertraging geen klagende passagiers. De laatste paar maanden heb ik verscheidene charters gevlogen met geld. Vraag me niet hoeveel, 50 ton (gewicht). Dan land je en heb je een cordon van militaire bewaking, alsof de president himself aan boord is. Of je vliegt explosieven met een speciale ontheffing. Olifanten, race paarden, race auto's, hulpgoederen na een tsunami, hurricane, aardbeving. De hele wereld over, naar plaatsen waar je (en de rest van de crew) nog nooit zijn geweest. Dat is toch iets anders dan 300 toeristen in cattle-class naar een zonvakantie waar jij nog niet eens de kans krijgt om een uurtje in de zon te gaan liggen.

Ik werk 18-12, sommige bedrijven 2-2 weken, andere 5 dagen per week. Een paar voormalige collega's werken 2 maanden-10 dagen. Ik ken jongens die passagiers vliegen die 2 maanden werken en dan 2 weken vrij hebben, in een land waar het verlaten van het het hotel / compound niet zonder gevaren is.
Lange periodes van huis is niet altijd makkelijk, zeker niet met kleine kinderen (zowel voor jou als voor hen), en je moet een vrouw hebben die zeer zelfstandig is.
 
Jetcap, ik heb me krom gelachen met die artikelen van jou. En zoals Kliko zei: zo true! Waar heb je ze vandaan gehaald?
 
Iedereen die niet in de luchtvaart werkt denkt dat we altijd in mooie dure hotels verblijven. De waarheid is vaak anders, maar een ding is zeker waar: het volgende stuk uit een van de artikelen die Jetcap hier gepost had (sommige hotels zijn goed geluiddempend, maar dat zijn er maar een paar):

Actually, weekends are usually alright; it's the weekdays that are the big problem - trying to sleep while the hotel is going about its normal daytime business, the maids looking for do not disturb signs so they can have a conversation outside the door. There's a guy with a hammer drill stalking me round Europe; he checks into the room next door and drills holes in the bathroom wall. Once in Shannon, Ireland, after a prolonged discussion of the weather outside my door, the housekeepers phoned me up to ask at what time I wouldn't mind being disturbed. I got out of bed, threw on my clothes and stormed down to reception. A guy with buck teeth and a complexion like pizza smiled insincerely at me.

"Can I help you, Sir?", he asked in his best catering school voice.

I threw the Do Not Disturb sign I had ripped from the doorknob on my way out of the room.

"I want a new one of these!" I demanded. "This one's broken." He looked with a puzzled expression at the sign, then saw the rip where I'd torn it from the doorknob, and suggested he could put some Sellotape on it, the expression on his face one of polite amusement.

"No!" I exclaimed, psychotic from lack of sleep ,"You don't understand! This one's broken! It doesn't work!"

He looked confused for a moment, and then smiled and offered me a free cup of coffee. Just to make sure I really was awake. He disappeared and came back with the Assistant Manager.

"What appears to be the problem, Sir", he asked in a broad Dublin accent.

"My Do Not Disturb sign is broken. I hung it on the door, but I keep getting disturbed by the maids."

He laughed nervously and assured me all would be quiet from now on. I'd got back to the room before I realised no-one had asked me my room number. The guy with the hammer drill had turned up. I gave up and went for a walk on the estuary.
 
leuke verhalen mannen.. Kliko , jetcap en metro driver.. ik vind vooral bij jouw btw metro.. die ouwe kisten waar je op vlieg.. dat vind ik echt heel gaaf.. das tenminste nog beetje echt vliegen.. Meestal die cargo bedrijven vliegen met oud materiaal.. dat is echt fantastisch.. dat heeft nog echt iets.. niet alleen maar computers.. en ook geen zeurende passagiers.. en stessen die aan je kop komen zeuren.. maar die zul je af en toe ook wel beetje missen.. lijkt mij..

anyways.. keep on going with these stories..
 
@ Royaldman

Iets minder interpunctie zou niet verkeerd zijn; leest iets makkelijker als je niet na elke drie woorden een .. gebruikt.

Mooie verhalen overigens...
 
die ouwe kisten waar je op vlieg.. dat vind ik echt heel gaaf.. das tenminste nog beetje echt vliegen.. Meestal die cargo bedrijven vliegen met oud materiaal.. dat is echt fantastisch.. dat heeft nog echt iets..


Totdat je er op vliegt.

Heeft zeker z'n charme, maar geef mij maar mijn Challenger & Global met computertjes.
Vliegen doe ik wel in een C-152 op het lokale vliegveldje.
 
Back
Top