Vliegtuig land op snelweg!!

Ik ga morgen m'n motor denk ik eens wassen, kijken wat voor kleur die ook al weer haevdt.


Als je toch bezig bendt zou je die van mij ook effe kunne aan de praat hebben.



We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

ik hoef niet foutloos Nederlands te schrijven,want de machine'S die ik bestuur is nog net geen miljoenen euro's waard.
 
Last edited:
Leuke topiK wending, haha.

Volgens CNN is het een leerling-piloot die hem landT. De man rechts van hem is dan neem ik aan zijn instructeur. Waarom zou je in zo'n noodgeval de leerling laten landen i.p.v. de instructeur.....?
Kennelijk is het geen hoax, maar ze blijven toch wel verdacht kalm na touch-down en dan ook nog even klappen. Het lijkt me nou niet het meest geruststellende om tussen de lantaarn palen en bedrijfs opritten te landen.
 
Last edited:
wat ik ook raar vind is dat er bij de 2e en 3e keer dat de motor afslaat net ervoor ze aan een paar knoppen zitten en dan gelijk d'r na slaat steeds de motor af.Of zie ik ze gewoon vliegen
 
Leuke topiK wending, haha.

Volgens CNN is het een leerling-piloot die hem land. De man rechts van hem is dan neem ik aan zijn instructeur. Waarom zou je in zo'n noodgeval de leerling laten landen i.p.v. de instructeur.....?
Kennelijk is het geen hoax, maar ze blijven toch wel verdacht kalm na touch-down en dan ook nog even klappen. Het lijkt me nou niet het meest geruststellende om tussen de lantaarn palen en bedrijfs opritten te landen.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat we allemaal een beetje opletten als we wat uitgelegd krijgen, he. Dus: Volgens CNN is het een leerling-piloot die hem landt.

Hartelijk dank, Sinkrate, keep up the good work :biertje:

Papahotel.
 
BBC of ITN (een van de twee niet-franse kanalen die ik hier op tv heb) liet het ook zien.
"The second time in just a few month that a well-experienced pilot turned a bad situation into a succesful ending"
 
De straat is 'toevallig' helemaal leeg. En het gaat allemaal wel heel relaxed. Wie gaat er boven een staat op die hoogte dit soort oefeningen doen? Het wekt bij mijn de schijn op van een marketing stunt van de lokale VVV.
 
Winterhaven is een heel slaperig stadje.
Zo goed als midden in Florida dus het ontsnapt aan al die overwinteraars.
Zijn tijden van de dag dat er minuten lang geen verkeer is op die weg.
Je ziet wel verkeer langskomen aan de andere kant trouwens.
 
IO, Grappig dat jij het stadje kent!

Maar ik heb nog steeds de indruk dat het allemaal in scene is gezet.

De instructeur is, zo begreep ik van derden, amateurfilmer. Bij toeval had hij net de bewuste keer z'n camera bij zich. Uit twee positie's bovendien. Voor een trainingssessie ga je toch geen twee camera's bevestigen? Normaal is dat allemaal niet zo spannend. Daarnaast lijkt het er op dat ze net zo lang vliegen tot ze een lege straat tegen komen en daarna stopt de motor er spontaan écht' mee. Vraag me af wat ze autoriteiten gaan vertellen. Ik zou er niet blij mee zijn als iemand dit soort oefeningen doet boven een stadje.

Leuk gedaan dat wel!
 
Voor wie zou het een goede reclame zijn Folberts? Niet voor de vliegtuigfabrikant en ook niet voor de vliegschool.
 
Nep op wat voor manier bedoel je? Ze hebben een straat laten afzetten of ze zijn heel goed in video editting (alhoewel de locatie net bevestigd is)?

Ik kan me best voorstellen dat iemand met een film hobby zijn kist uitrust met cams om leuke approaches te filmen, ook leuk als je les geeft aan iemand om te kunnen laten zien naderhand wat er anders kan. De hele video komt genuine genoeg over, alleen vraag ik me af wat er nou mis was met de motor of dat dit een uit de hand gelopen oefening was.

Meer achtergrond:
http://www.newschief.com/article/20...mergency-plane-landing-video-a-hit-on-YouTube

I'm in Winter Haven right now at my buddy's cousin's house about a 1/2 mile from where he landed on the road. The road is pretty much the main drag thru Winter Haven, and there's a fair amount of traffic. The section of where he landed road is free of power lines stretched across it. In the video they pulled into a furniture store parking lot and they edited out the furniture store logo on the facade of the building. Yesterday I rode over to the emergency repair area to visit a friend and the airplane was over there, and the owner was working on it. Apparently it had not been flown in a while and the carbs had a bunch of crud in them. http://www.vansairforce.com/community/showthread.php?t=42602&page=3
 
Last edited:
Back
Top