Vliegtuig land op snelweg!!

"land" moet in dit geval met "dt", dus de titel zou moeten zijn:
"Vliegtuig landt op snelweg". Als je het werkwoord vervangt door het werkwoord "lopen" dan hoor je wat het moet worden. Dus bijvoorbeeld "vliegtuig loopt op snelweg". Je hoort duidelijk dat het een T moet zijn. Dus landen moet ook stam + T zijn. Dus wordt (met d-t) het "landt".

BEHALVE als het gebiedende wijs is, maar dan zou je een komma verwachten. Dan wordt het namelijk: "vliegtuig, land op snelweg!" Als zijnde een opdracht of een bevel. Maar omdat vliegtuigen nog geen gesproken commando's kunnen uitvoeren, bij mijn weten althans, lijkt dat hier volledig onlogisch. Snap je dat of zeg je van...hmm...?

Misschien vind je (met een d, vervang het maar eens door "lopen") me nu wel een miere***** maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven. :mad:

ok, flame away boys.
:biertje:
 
Nee dit is echt.
Man rechts is de eigenaar van dit kistje en amateur film-maker.
Dat was de reden dat hij die camera's had geinstalleerd.
Een tijd geleden, maar ik herken zelfs de weg waar ze zijn geland, veel gereden zelf.
 
Haha, grappig.

Hey Sinkrate, je hebt gelijk hoor, ook de titel in de link is landt met dt geschreven. Maar proef ergens toch wat frustratie? Naast je ppl ben je leraar nl?;) Is dit misschien niet gewoon evolutie...?

Ciaoo commander
 
Ik zou ook gewoon rechts af over het bewoonde gebied draaien met een engine failure terwijl er links water is. ( die rukker rechts wijst zelfs nog dat er links een veldje ligt):1855:

@ sinkrate: bedankt voor je toegevoegde waarde in dit topic....
 
Lijkt alsof ze voor de oefening de motor uitzetten, dan de GA in gaan, vervolgens nog een keer oefening, maar dan gaat de motor niet meer aan. Hetzelfde overkwam een leerling van onze school in South Carolina, de instructeur vond het leuk om de fuel kraan daadwerkelijk stiekum dicht te draaien maar kreeg daarna de motor niet meer aan en moest de oefening afmaken (nabij Greenville, Green vanwege alle bomen, voor de rest voornamelijk kerken). Ze hadden in dit filmpje echt geluk dat er geen verkeer rond reed, alhoewel ze dan wel meer "hits" op het filmpje hadden gekregen...
 
"land" moet in dit geval met "dt", dus de titel zou moeten zijn:
"Vliegtuig landt op snelweg". Als je het werkwoord vervangt door het werkwoord "lopen" dan hoor je wat het moet worden. Dus bijvoorbeeld "vliegtuig loopt op snelweg". Je hoort duidelijk dat het een T moet zijn. Dus landen moet ook stam + T zijn. Dus wordt (met d-t) het "landt".

BEHALVE als het gebiedende wijs is, maar dan zou je een komma verwachten. Dan wordt het namelijk: "vliegtuig, land op snelweg!" Als zijnde een opdracht of een bevel. Maar omdat vliegtuigen nog geen gesproken commando's kunnen uitvoeren, bij mijn weten althans, lijkt dat hier volledig onlogisch. Snap je dat of zeg je van...hmm...?

Misschien vind je (met een d, vervang het maar eens door "lopen") me nu wel een miere***** maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven. :mad:

ok, flame away boys.
:biertje:

miere***** is met ****** of *******. Afhankelijk wat je van plan bent.
 
Misschien vind je (met een d, vervang het maar eens door "lopen") me nu wel een miere***** maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven. :mad:

Het is mieren******, niet miere****** (behalve in Vlaanderen). Dit omdat je meerdere mieren kan ****** (zullen wel hele grote mieren zijn). Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.
 
Het is mieren******, niet miere****** (behalve in Vlaanderen). Dit omdat je meerdere mieren kan ****** (zullen wel hele grote mieren zijn). Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

Je vergeet de rode emoticon ;)

Maareh Imo. Is die weg daar altijd zo rustig? Op de linkerbaan zie je veel verkeer terwijl de rechterbaan helemaal stil is. Vandaar dat ik dacht aan een hoax ;)
 
Je hebt maar half gelijk Nosig, want je argumentatie klopt niet; Het is miereN******* omdat het meervoud mierEN is en niet Miers. Het meervoud van bijvoorbeeld groente is dubbel; groentes en groenten, vandaar dat het in dat geval groentesoep is.

Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.
 
Je hebt maar half gelijk Nosig, want je argumentatie klopt niet; Het is miereN******* omdat het meervoud mierEN is en niet Miers.

Dat zeg ik toch net? Of bedoel je met een hoofdletter :confused:? Volgens het Vlaamse woordenboek is het wel miere, waarbij waarschijnlijk het enkelvoud bedoeld wordt maar met de e als verbindingsletter. Zie ook disscussie pannekoek, pannenkoek.

Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

:mad:
 
Het is mieren******, niet miere****** (behalve in Vlaanderen). Dit omdat je meerdere mieren kan ****** (zullen wel hele grote mieren zijn). Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

Hmmm, betekent dit dat mensen in Vlaanderen monogamer zijn?
 
:grijns: nosig . zeker rustig op de Embraer , dat je zoveel tijd hebt (heeft) , (heevt) (heevd) .
 
Dat zeg ik toch net? Of bedoel je met een hoofdletter :confused:? Volgens het Vlaamse woordenboek is het wel miere, waarbij waarschijnlijk het enkelvoud bedoeld wordt maar met de e als verbindingsletter. Zie ook disscussie pannekoek, pannenkoek.

Misschien vind je me nu wel een muggenzifter, maar er lezen duizenden mensen op dit forum mee en al die schrijffouten lijken zo verschrikkelijk slordig. We worden geacht machines te kunnen besturen die honderdduizenden, zo niet miljoenen euro's waard zijn en we kunnen nog niet eens foutloos Nederlands schrijven.

:mad:

Wat Pander Triple 2 uitlegt is de nieuwe spelling, jij gebruikt nog de oude grammaticale regels om te bepalen of iets met of zonder tussen-n wordt geschreven. Dus:
Vroeger: N erbij indien er meerdere van dit woord nodig zijn;
Nu: tussen-n indien het meervoud alleen als -en bestaat. Dus groenten niet, want er is ook nog het meervoud op -s. (Werkelijke regels zijn complexer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tussen-n_in_de_Nederlandse_spelling)

Waarschijnlijk heb je dus een oud Vlaams woordenboek.
 
Last edited:
:grijns: nosig . zeker rustig op de Embraer , dat je zoveel tijd hebt (heeft) , (heevt) (heevd) .

Tsja, bijna niemand nog die met me mag vliegen dus dan krijg je dat. En ik zit bijna continu in KRS (heerlijk dag over en heerlijk eindelijk flitsende gratis wifi op de kamer). En ja, ik ben verslaafd. Ik ga morgen m'n motor denk ik eens wassen, kijken wat voor kleur die ook al weer haevdt.
 
Back
Top