Serengetti Aviator

Outer Marker

New member
Hi,

So I am flying a visual approach, runway is in sight, I'm on the 3' glide, but strangely the PAPI is all white. Going slightly lower, they still stay white.

Taking my expensive Serengetti Aviator sunglasses and they are all red :passed:

Very nice sunglasses for pilots! :haha:

OM

PS No, of course we do not rely on PAPI only and we do crosscheck and we do know how the runway normal perspective looks like, and no, we did not descend below msa, and no the safety was not compromise, and bla bla bla etc
 
Er zijn teveel rode lampen, lijnen en knoppen binnen en buiten de cockpit om met hele rode lenzen te gaan vliegen. De Gold Iridium lenzen die ik nu heb zijn zeer licht bruinig, kleurechtheid is erg goed. Papi en zo is prima te onderscheiden in ieder geval. Wellicht zijn de Tungsten Iridium lenzen te rood, toen ik die probeerde verkleurde bijna alles in dezelfde roodachtige tint.

Bleef je Papi niet geheel rood in plaats van geheel wit?
 
Er zijn teveel rode lampen, lijnen en knoppen binnen en buiten de cockpit om met hele rode lenzen te gaan vliegen. De Gold Iridium lenzen die ik nu heb zijn zeer licht bruinig, kleurechtheid is erg goed. Papi en zo is prima te onderscheiden in ieder geval. Wellicht zijn de Tungsten Iridium lenzen te rood, toen ik die probeerde verkleurde bijna alles in dezelfde roodachtige tint.

Bleef je Papi niet geheel rood in plaats van geheel wit?

Nope, er was veel licht, en hij bleef wit met de bril op :yeehaa:
 
Gewoon Oakleys kopen; die hebben (veruit) de beste kleurhelderheid, en de verschillende type glazen ontlopen elkaar bijna niets.
 
Q-nimbus, zijn die Oakleys polarized of niet? Polarization schijnt rare dingen te doen in combinatie met windshield heat
 
Je hebt Oakleys in polarized en non polarized. Er zijn mega veel modellen met zeer veel verschillende lenzen met zowel verschillende tinten als licht doorlatingseigenschappen. Je kan elke lens proef kijken in verschillende scenes op de site. Je kan ook (alleen niet in NL) je eigen customized Oakley maken waarbij je alle lenzen met alle frames kan combineren in eigen keuze kleur etc. Binnen bepaalde model ranges heb je types die vaak verschillen in maat voor verschillende hoofd diameters voor een perfecte fit.

http://oakley.com/products/326
 
Je kan ook (alleen niet in NL) je eigen customized Oakley maken waarbij je alle lenzen met alle frames kan combineren in eigen keuze kleur etc.
http://oakley.com/products/326

Bij deze winkel kan het wél: http://www.irisoptiek.com/

Heb zelf 2 Oakley Gascans, één met geslepen glazen, en een met normale glazen:

http://oakley.com/pd/2222

Heb de eerste van links, en de derde van links met geslepen glazen. Bij de laatste heb ik de Iridium glazen genomen; over beide lenzen ben ik zeer goed te spreken. De laatste is misschien iets beter met vliegen (dan heb ik 'm ook altijd op, draag normaal lenzen), omdat die meer contrast geeft.
 
Dus de Gold Iridium ipv de Bronze lenzen? Cool. Maar ik neem aan dat ze dat alleen doen met Oakley glazen op sterkte?
 
Volgens mij kun je bij iedere Oakley Dealer je eigen specificaties laten maken; een kwestie van een formulier invullen en naar Californië faxen. Kan het anders niet op de Oakley site zelf?
 
Ja, kan op de site zelf maar alleen naar US adres en met US credit card. Ik heb die van mij (die ik nu kwijt ben) via een vriend daar laten bestellen en doorsturen.

Maar goed, heb nu weer een paar Oakley Whiskers met Gold Iridium glazen. Heerlijk vliegen en in de UK (Ebay) waren ze met shipping net zo duur als in de US (pond staat echt laag, zelfs een macbook is 400 euro goedkoper dan in NL) en zonder invoerkosten en zo.
 
Hi,

So I am flying a visual approach, runway is in sight, I'm on the 3' glide, but strangely the PAPI is all white. Going slightly lower, they still stay white.

Taking my expensive Serengetti Aviator sunglasses and they are all red :passed:

Very nice sunglasses for pilots! :haha:

OM

PS No, of course we do not rely on PAPI only and we do crosscheck and we do know how the runway normal perspective looks like, and no, we did not descend below msa, and no the safety was not compromise, and bla bla bla etc

Weet je zeker dat je een Serengetti hebt en geen Serengeti? Zo ja, dan heb je daar de oorzaak!
 
Gewoon Oakleys kopen; die hebben (veruit) de beste kleurhelderheid, en de verschillende type glazen ontlopen elkaar bijna niets.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb ooit eens Oakleys gehad en vond ze zeker met het aflezen van instrumenten zwaar K...
 
Persoonlijk hoef ik dus nooit meer iets anders op mijn neus dan Serengeti's. Ik heb de drivers lenzen en het is me nog nooit opgevallen dat er een issue is met de kleurenweergave. Ik zal er extra goed op letten. Outer Marker, op welk veld was dat? Heb je er alleen op dat veld last van gehad? Welke lenzen heb je?

Wat je wel af en toe meemaakt is dat de PAPI's heel zwak schijnen en dat de witte lampen eerder oranje lijken en de rode ook (ALC 28!) waardoor er heel moeilijk onderscheid valt te maken tussen rood en wit. Misschien dat er iets dergelijks aan de hand was? In zo'n geval zal elk getint glas de boel verslechteren lijkt me. Enfin, Serengeti's zijn niet duur!
 
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik heb ooit eens Oakleys gehad en vond ze zeker met het aflezen van instrumenten zwaar K...

Welke kleur lens en hoe donker waren ze? Je hebt wel zo ongelooflijk veel lens soorten van Oakley dat het natuurlijk nooit te generaliseren valt. Donkere lenzen zijn bij welke bril (en merk) dan ook niet goed om instrumenten af te lezen. Als ze ook nog eens blauwig / grijs zijn heb je ook geen contrast verhoging, helpt ook niet mee.

Ik heb ooit eens een Honda motor gehad en die had helemaal geen power en dus zijn alle Honda's slome dingen.... :passed:
 
Persoonlijk hoef ik dus nooit meer iets anders op mijn neus dan Serengeti's. Ik heb de drivers lenzen en het is me nog nooit opgevallen dat er een issue is met de kleurenweergave. Ik zal er extra goed op letten. Outer Marker, op welk veld was dat? Heb je er alleen op dat veld last van gehad? Welke lenzen heb je?

Wat je wel af en toe meemaakt is dat de PAPI's heel zwak schijnen en dat de witte lampen eerder oranje lijken en de rode ook (ALC 28!) waardoor er heel moeilijk onderscheid valt te maken tussen rood en wit. Misschien dat er iets dergelijks aan de hand was? In zo'n geval zal elk getint glas de boel verslechteren lijkt me. Enfin, Serengeti's zijn niet duur!
Ook ik heb alleen serengeti's (driver gradient) op mijn neus, en mij is ook nog nooit iets opgevallen. Al is het wel een mooi excuus als ik weer eens te hoog voor de baan uitkom... :)
 
Welke kleur lens en hoe donker waren ze? Je hebt wel zo ongelooflijk veel lens soorten van Oakley dat het natuurlijk nooit te generaliseren valt. Donkere lenzen zijn bij welke bril (en merk) dan ook niet goed om instrumenten af te lezen. Als ze ook nog eens blauwig / grijs zijn heb je ook geen contrast verhoging, helpt ook niet mee.

Ik heb ooit eens een Honda motor gehad en die had helemaal geen power en dus zijn alle Honda's slome dingen.... :passed:
.
De lenzen waren inderdaad blauw/grijzig. En als Ducati rijder: alle Honda's zijn slome dingen:biertje:
 
Back
Top