Scheurtje in meniscus+Medical

MarsMuziek

New member
Hallo mede luchtwerkers!

Nadat vammidag mijn knie weer 1 sec op slot sprong ( Klein scheurtje in mijn laterale meniscus) nou vroeg ik me een paar dingetjes af.

1. kan een klein scheurtje in je meniscus gevolgen hebben voor je medical?

2. zijn er hier meer piloten die het zelfde medische probleem hebben en mischien dat zij kunnen/ willen toelichten hoe ze hiermee omgaan/ om zijn gegaan

3. is het belangrijk dat je dit aangeeft bij een medical?/word hierom gevraagd.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen

met vriendelijke groeten
MarsMuziek
 
Oke bij mij is het nog niet zo erg dat ik geopereerd moet worden.
Ik ben sinds 1 jaar gestopt met voetbal hierdoor aangezien het maar een klein scheurtje is en ik liever mijn meniscus zolang mogelijk in me knie houd.
Ik heb er hooguit 1 keer per kwartaal last van dus dat valt ook wel mee.
Hopelijk zijn er ook mensen die iets hierover te vertellen hebben met een medical class 1?

met vriendelijke groeten
MarsMuziek
 
Last edited:
Ik heb toen ik een jaar of 16 was een meniscus operatie gehad (voor een scheurtje, stukje verwijderd dus).

2 jaar later heb ik mijn medical class 1 gehaald, en dat was geen bezwaar.

Ik weet niet wat het doet met het eventueel tijdelijk opheffen van je medical, maar ik denk niet dat het heel schokkend hoeft te zijn. Een kijkoperatie aan de knie is een routine ingreep, waar je bij mijn weten tot maximaal een week na operatie last van hebt.

kort dus:
1: kan, maar dit is ter beoordeling aan de keuringsarts. De kans acht ik echter klein.
3: Het is belangrijk dat alle operaties gemeld worden. Als het "uitkomt" dat je dingen achterhoud, bewust of onbewust, kan dat naardere gevolgen hebben denk ik.
 
Ik heb toen ik een jaar of 16 was een meniscus operatie gehad (voor een scheurtje, stukje verwijderd dus).

2 jaar later heb ik mijn medical class 1 gehaald, en dat was geen bezwaar.

Ik weet niet wat het doet met het eventueel tijdelijk opheffen van je medical, maar ik denk niet dat het heel schokkend hoeft te zijn. Een kijkoperatie aan de knie is een routine ingreep, waar je bij mijn weten tot maximaal een week na operatie last van hebt.

kort dus:
1: kan, maar dit is ter beoordeling aan de keuringsarts. De kans acht ik echter klein.
3: Het is belangrijk dat alle operaties gemeld worden. Als het "uitkomt" dat je dingen achterhoud, bewust of onbewust, kan dat naardere gevolgen hebben denk ik.

oke dankje wel,
Ik heb alleen nooit een operatie gehad omdat mijn fysio dit op dit moment niet nodig vind alleen mri scan gehad en daaruit bleek dat er een haar scheurtje inzit maar dat nog dusdanig klein is dat ze een operatie zolang mogelijk uit willen stellen maar melden dat ik een iets zwakkere meniscus heb is dus wel van belang
 
Ik heb een nieuwe kruisband gekregen en er is een stukje van mijn meniscus afgehaald. Leverde geen problemen op voor Class 2 en er werd mij destijds verteld ook niet voor class 1maar ben geen keuringsarts dus durf dit niet met zekerheid te stellen(voor class 1 dan)

ik heb een class1 medical en precies dezelfde operatie als jou gehad voordat ik me liet keuren. Was geen enkel probleem. Werd wel even nog opgemeten of de spieromvang bij de linker knie hetzelfde was als aan de rechterkant maar dat was geloof ik meer intresse van de keuringsarts zelf. Heeft wel als effect dat ik nu minder durf met die knie, niet meer het basketballen van vroeger omdat ik bang ben nog een keer die blessure te krijgen en dan een jaar niet te kunnen vliegen al vinden zowel de orthopeed als de fysio het onzin.
Alleen begrijp ik van de topic-starter dat hij op dit moment een scheurtje heeft in de meniscus. Misschien moet je dat eerst laten opereren voordat je goedgekeurd kan worden. Ik zou zeggen bel eens een keuringsinstituut op
 
Back
Top