Funny Notams topic...

Grasparkiet

New member
Plaats hier grappige, opmerkelijke of bizarre NOTAMS die je tijdens de vlucht voorbereiding tegen bent gekomen.

Ik begin met deze voor Trapani:

B1744/09 - TAKE OFF AND LANDING RWY31 WITH CAUTION DUE TO HOLES ON RWY THR31
REF AIP AD 2 LICT 2-1. 17 MAR 09:53 2009 UNTIL 30 APR 22:00 2009 ESTIMATED.
CREATED: 17 MAR 09:55 2009

Takeoff and landing with caution? Ja normaal zijn we natuurlijk roekeloos! :p:
 
Bodrum of Dalaman in Turkije had een tijd lang:

Lights will be turned on by manuel.
 
Deze Manuel misschien?

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=I_VYahjKldA[/YOUTUBE]

:grijns:
 
De meest bizarre die ik de laatste tijd tijdens m'n vluchtvoorbereiding ben tegengekomen, is er eentje van erg dicht bij huis...

SRZ SCHIPHOL ESTABLISHED IN THE FLW AREA: ALONG NORTHERN BORDER OF
SCHIPHOL CTR 2, FROM NE-CORNER SCHIPHOL CTR 2 A STRAIGHT LINE TO THE
JUNCTION A6/A27, ALONG THE A27 TO THE BORDER OF SCHIPHOL TMA 1, ALONG
SCHIPHOL TMA 1 (SRZ HILVERSUM EXEMPTED) TO THE INTERSECTION WITH A12,
ALONG A12 TO SE-CORNER OF SCHIPHOL CTR 3 A STRAIGHT LINE (ATZ
VALKENBURG EXEMPTED) TO 521130N0042254E, ALONG THE COAST TO NW-CORNER
SCHIPHOL CTR 2.
AREA GND/1500FT AMSL PROHIBITED FOR VFR TRAFFIC WITH MANDATORY MODE-S
TRANSPONDER. EXEMPTED ARE: POLICE, SAR, HEMS, ENVIRONMENTAL FLIGHTS:
MILITARY FLIGHTS, TRAFFIC WITH DEP OR DEST EHAM, EHHA, EHYP. AREA PPR
FOR SPECIFIED COMMERCIAL VFR TRAFFIC, COORDINATE WITH OPERATIONAL
HELPDESK, SEE WWW.LVNL-OHD.NL.
REF AIP SUP 04/09 AVBL ON WWW.AIS-NETHERLANDS.NL. GND - 1500FT AMSL, 04 APR
00:00 2009 UNTIL 04 MAY 12:00 2009 ESTIMATED. CREATED: 03 APR 17:31 2009

:biertje:
 
Weet niet of 'ie er nog in staat maar Antwerpen had een tijdje iets in de Notam staan zoals:

LOTS OF BIRDS IN THE VICINITY OF THE AIRPORT, PROCEDURES IN PROGRESS TO SCARE THE BIRDS.

;-)

mvg
Ditched
 
Ik moet altijd griniken als ik een notam zie met:"Slippery when wet", Tijdens training in de US ben ik wel eens een "enkele keer" in een bar geweest waar dames dezelfde tatoo op een niet nader gespecificeerd gedeelte van hun lichaam hadden....grinik, grinik
 
Een jaar of 2 geleden in Maastricht:

RWY 03/21 CLOSED DUE TO MAINTENANCE.

Nu is dat niet op zich niet zo grappig, wel als je op de grond staat en je een F3 auto tegen een Citation ziet 'racen' en je de taxisigns niet meer kunt lezen vanwege de rokende banden.
 
Ik moet altijd griniken als ik een notam zie met:"Slippery when wet", Tijdens training in de US ben ik wel eens een "enkele keer" in een bar geweest waar dames dezelfde tatoo op een niet nader gespecificeerd gedeelte van hun lichaam hadden....grinik, grinik

Mooi he! maak niet uit wat de inhoud van het nieuw te starten topic is, uiteindelijk wordt er toch weer een verwijzing naar de vrouwelijke TDZ gemaakt :eek:fftopic:

climb350
 
Mooi he! maak niet uit wat de inhoud van het nieuw te starten topic is, uiteindelijk wordt er toch weer een verwijzing naar de vrouwelijke TDZ gemaakt :eek:fftopic:

climb350

Van de NOTAM afkortingen kon ik die voor "work in progress" het makkelijkste onthouden :D
 
in Manchester had je een tijdje ongeveer dit;

...WOOD PIGEONS IN THE VICINITY OF RWY...

vond het wel grappig, als ze nou altijd elke vogelsoort noemen, kan ik nog ornitholoog worden.
 
Mooi he! maak niet uit wat de inhoud van het nieuw te starten topic is, uiteindelijk wordt er toch weer een verwijzing naar de vrouwelijke TDZ gemaakt :eek:fftopic:

climb350

"Caution, grasscutting in progress. man and equipment near runway". Zie deze nogal eens in de zomer voorbijkomen. :D:D (Notam bedoel ik dan he!)
 
Geen NOTAM maar er heeft een poosje een ATIS van JFK op het prikbord in FRA gehangen die luidde :

" ....10 SM few 4000 A2981 CAUTION OLD CONTROLLER WORKING GROUND PLEASE SPEAK LOUDLY AND SLOWLY"
 
Back
Top