Turkish Airlines B738 mistakenly lands at Georgian military airport

X

XDgb14

Guest
By Tolga Ozbek

Georgia's civil aviation administration has confirmed that a Turkish Airlines aircraft erroneously landed at a military airport in the country's capital today.

According to the administration the Boeing 737-800 - registered TC-JFT - landed 4nm southeast of Tbilisi International Airport, at the Vaziani base.

The military base, whose runway has a similar heading to Tbilisi's, was bombed during the Russian assault on Georgia in August last year.

"It's the fifth time in Georgia for a landing the wrong runway," says the Georgian administration in a statement.

The Turkish aircraft was carring 69 passengers.

It is unclear what type of approach the aircraft was conducting, and whether the choice of approach was influenced by findings from the Turkish Airlines 737-800 crash at Amsterdam in February.
Bron (Flightglobal)
 
Heb het net gelezen op de Turkse nieuws ,maar wat ik niet snap waarom turkish airlines een ander toestel heeft gestuurt om de pax op te halen als het alleen gaat om een verkeerde landing.


Geen goede reclame voor Turkish airlines in hele korte tijd.


Rgds,


Urfali
 
Weer een paar piloot helden erbij in turkije... en het is natuurlijk de schuld van de Georgie die het vliegveld snel verplaatst hebben..
 
Weer een paar piloot helden erbij in turkije... en het is natuurlijk de schuld van de Georgie die het vliegveld snel verplaatst hebben..

Deze opmerking kunnen we copy-past bij de telegraaf reacties zetten. :eek:

Grtz Mike5
 
lekker bezig die turken..

Zal wel wat meer achter zitten..


Nou de grootste opositie leider van Georgië was ook een van de pax en was op weg naar een vergadering waar de regering hem niet bij wou hebben zodoende (schijnt)werd dus verkeerde vectors gegeven aan turkish airlines (was tevens op de nieuws :blabla:)

anders is er wel een probleem dat veel vliegers ex-luchtmacht zijn van turkish airlines en daardoor weleens crm problemen hebben met niet (militaire) vliegers ,maar ik denk huidige ceo-kennende dat hij heel snel hier verandering in gaat brengen.D'r werd ook geroepen dat Turkish een van de snelst groeiende airlines is en misschien mede daardoor de opleidingen kwa kwaliteit achteruit zou kunnen gaan om zo snel mogelijk in korte tijd zo veel mogelijk opgeleide vliegers af te leveren.



Rgds,


Urfali
 
@QED

Ik moet de 'van Zanten' van Turkije nog tegenkomen anders. ;)

Laten we hopen dat dit 'archetype' niet meer voorkomt.... Maar hij is dan ook niet tot held uitgeroepen en de NL regering heeft nooit de spanjolen beschuldigd van laakbaar gedrag... Zeker niet voor de afronding van het onderzoek..
 
Gelukkig nog wel in Georgia, de voormalige USSR-republiek, en niet in Georgia, USA ... :blabla:
 
Maar hij is dan ook niet tot held uitgeroepen en de NL regering heeft nooit de spanjolen beschuldigd van laakbaar gedrag... Zeker niet voor de afronding van het onderzoek..


dat klopt ,maar de Turkse regering heeft nooit de gecrashde piloten tot held uitgeroepen en de Nederlandse overheid beschuldigd van laakbaar gedrag.Ze hebben juist met lof gesproken over de hulpverlening en het onderzoek's team.Het was de vereniging van turkish airlines piloten ( TALPA )die dat had gedaan ( dus dat het helden zijn en wake tubulence verhaal )laten we wel dingen bij hun naam noemen ( please )
 
Ik kan mij het eerste Teletekst (KL4805 "Rijn") nog als de dag van vandaag herinneren.

KLM's eerste reactie: waar zit onze chef B747 vlieger "Veldhuyzen van Zanten", hij moet onmiddellijk naar Tenerife.

Gedurende het onderzoek hebben de NL belangen organisaties, min of meer 'net' zoals TALPA (THY1951), 'ook' getracht de macho cockpit cultuur te minimaliseren / verdoezelen.

Over het NL Keeping Up Appearances punt en komma :blabla: :blabla: van destijds (eindrapport), zal ik maar zwijgen.
 
Back
Top