Geen lekker vers bakkie meer van de baas

partytrucker

New member
Lees net dat het eten en koffie voor bemannning van easyjet gereduceerd word naar 1 per trip

maar gelukkig krijgen de mannen en vrouwen van de oranje vloot wel een bekertje vers warm water.......

Zijn er mensen die over onzinnige kostenbesparing willen praten??

Voor alle NL Bemanning suc6 met het proberen van het terugdraaien van die absoluut stomme regel.

Greetz P.
 
Ik dacht dat EasyJet altijd wel een goed bedrijf was. Niet meer dus. Ik vind dat jullie gewoon het werk maar moeten neerleggen voor een week ofzo. Iedere vlucht als er geen eten genoeg is meteen ASR filen. Is gewoon gevaarlijk als je zo met je personeel omgaat.
 
eten en drinken van de baas is een gunst !! :grijns::grijns::grijns::grijns:

moet er zelf ook hard om lachen.

he partytrucker ik heb je al een tijd niet gezien
 
he urfi je ziet me van het weekend weer.

En bij ons is koffie een gunst ja maar voor vliegend personeel is het wel diep triest dat je nu zelf maar koffie moet meenemen.

Zou zeggen leg 220v aan en neem je senseo of expresso machine mee.............
 
Er spelen wel wat meer dingen. Contract captains, seasonal upgrades, CTC cadets voor een half jaar. De kicker was het thee verhaal, een Engelsman zijn thee ontnemen aan het begin van het zomerseizoen... Cor op zijn best.

Voor veel mensen de druppel, BALPA / ePG lidmaatschap schiet omhoog en het verhaal is alweer uitgesteld. Health & safety issue en de contract captains schijnen ook alweer niet te komen.

200 flight deck te kort deze zomer, and counting. Kisten zitten stampvol, bedrijf staat nog steeds op winst voor het boekjaar en dan zo'n grap. tja. Bel wel blij dat ze alweer bijdraaien want de actiebereidheid is erg hoog.
 
Lees net dat het eten en koffie voor bemannning van easyjet gereduceerd word naar 1 per trip

maar gelukkig krijgen de mannen en vrouwen van de oranje vloot wel een bekertje vers warm water.......

Zijn er mensen die over onzinnige kostenbesparing willen praten??

Voor alle NL Bemanning suc6 met het proberen van het terugdraaien van die absoluut stomme regel.

Greetz P.

Grappig dat dit gepost wordt nadat het al bekend is geworden dat het is opgeschort. Maar goed, de hele inzet van het bedrijf blijft triest natuurlijk.... :huilt:
 
Er wordt nu in Mei ook een command course ingelast, alleen deze mensen gaan mischien voor de winter weer terug naar rechts....
 
En dat was dus plan A waar we tegen hadden gestemd. Het is te hopen dat niemand hier voor tekent, dat zou BALPA namelijk flink onderuit halen dan.

Diep triest dat sfo's worden opgebeld om te peilen of ze stiekem toch niet een summer only command willen terwijl hier heel duidelijk tegen gestemd was.
 
Mischien niet helemaal, zit zelf nu aan het einde van mijn Command Course, er zouden er initieel maar 2 zijn, met een ppy 75% contract. Toen kwam het gedoe met eventuele virgin / Bmi captains voor een aantal maanden als contract en dit schijnt dus nu van de baan te zijn en opgelost te worden met eigen mensen. Is dus eigenlijk een verdienste van Balpa.

En als ze eenmaal links zitten eerst maar eens zien wat er gebeurt aan het eind van de zomer.......

Maar in ieder geval weer een vvorbeeld dat lid zijn van een union absoluut noodzakelijk is
 
Dus er worden toch ezy mensen ge-upgrade voor slechts de zomer? En dat is al bezig??

Ben wel benieuwd of BALPA hier uberhaupt iets vanaf weet ik kan me namelijk absoluut niet voorstellen dat een voorstel wat door de leden wordt afgewezen alsnog wordt omarmt, met het excuus dat we daardoor geen externe contractors krijgen.

Van wat ik zou op het BALPA forum lees is "men" hier, mocht het waar zijn, nog niet van op de hoogte en ook niet bepaald blij mee.
 
Inderdaad, hoe aantrekkelijk het ook allemaal is om nu je command te krijgen. Maak geen beslissingen of teken documenten waar Balpa geen weet van heeft, anders kunnen we met de union inpakken.

Het is belangrijk op dit moment met ze alle een eenheid te vormen en niet over ons heen te laten lopen, met ze allen volleding de CC ondersteunen en collega's die nog geen Balpa lid zijn, aanmoedigen dat wel te worden!

PS'99
 
Mijn Collega wie dit aangaat heeft direct contact opgenomen met Nick. Dus Balpa weet ervan, waarschijnlijk niet officieel via eJ.

Ik ben nu mijn ppy75% contract aan het bestuderen en daar zit volgens mij ook weer een adder onder het gras, nu eerst maar eens een email schrijven naar Balpa........:huilt:
 
Het is voor mij makkelijk praten maar voordat je een OK van BALPA heb gekregen dat alles met je contract in orde is zou ik denk ik niets tekenen.

Ik heb de eerste keer een "accelerated command" aangeboden gekregen in het begin van 2007 nadat ik net mijn 2e OPC gedaan had. Het contract was de eerste versie van het Spaanse locale contract.

Ik heb dit toen doorgenomen met BALPA en die kwam met het advies om niet te tekenen omdat ze nog bezig waren met SEPLA om aan het contract te sleutelen. Ik heb toen (mede daarom) niet getekend. De latere versies waren veel beter en dat heb ik toen wel geaccepteerd. Sick Pay, Loss of License, Temp. basing allowance, etc.

Daardoor heb ik wel "pas" een half jaar later mijn command gedaan. Ik begrijp dat de situatie nu anders ligt omdat time up upgrade steeds langer wordt maar de kans bestaat dat je én jezelf én je collega's in de vingers snijd.

Moelijk...
 
En zoals de wind nu waait op het private pprune forum is dat hele Engelse contract steeds minder interessant aan het worden...

NL wordt al heffingsbevoegd en voor die tijd Engelse belasting over je sector pay?

78% van een lage pond van iets wat al steeds meer belast is en je kan qua financiën beter als F/O in MXP/MAD/ORY/CDG zitten.

Ik begrijp best dat het investeren in de toekomst is maar wanneer begint die toekomst dan?

Zo te zien pas op het moment dat je op een full time contract in Parijs zit. Ik ga mijn picket line bordje vast uit het vet halen want zo te zien gaat het deze zomer daar op uit draaien.
 
Back
Top