Boeing747
New member
Op het forum voor beroepsvliegers trof ik dit topic aan. Helaas kon ik daar niet reageren, daarom doe ik het hier.
Voor achtergrondinformatie:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30028
De beste stuurlui staan aan wal. Geldt dit ook niet voor de openbare aanklager die stelt dat de piloten de luchthaven hadden kunnen bereiken als ze goed gebruik hadden gemaakt van de luchtstromen? Tien jaar cel voor een crash waar deze jongens nooit op uit zijn geweest. Het feit dat zestien van de mensen die bij hen in het toestel zaten de crash niet hebben overleefd lijkt me al een heel zwaar lot om verder mee te leven.
Het feit dat de directeur van de betrokken maatschappij tot negen jaar cel is veroordeeld bevreemdt mij eveneens ten zeerste. Past het niet in het kromrecht van deze openbare aanklager ook de fabrikant van de ATR 72 en 42, de fabrikant van de foutief geplaatste brandstofmeters, en als we dan toch bezig zijn de brandstofleverancier en de verkeersleider die de TS-LBB toestemming gaf te vertrekken, tot langdurige celstraffen te veroordelen?
Voor zo ver de betreffende cockpitcrew en directeur al schuld kan worden verweten, dan lijkt het me rechtvaardig in dezen te spreken van schuldeloze schuld.
Voor achtergrondinformatie:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=30028
De beste stuurlui staan aan wal. Geldt dit ook niet voor de openbare aanklager die stelt dat de piloten de luchthaven hadden kunnen bereiken als ze goed gebruik hadden gemaakt van de luchtstromen? Tien jaar cel voor een crash waar deze jongens nooit op uit zijn geweest. Het feit dat zestien van de mensen die bij hen in het toestel zaten de crash niet hebben overleefd lijkt me al een heel zwaar lot om verder mee te leven.
Het feit dat de directeur van de betrokken maatschappij tot negen jaar cel is veroordeeld bevreemdt mij eveneens ten zeerste. Past het niet in het kromrecht van deze openbare aanklager ook de fabrikant van de ATR 72 en 42, de fabrikant van de foutief geplaatste brandstofmeters, en als we dan toch bezig zijn de brandstofleverancier en de verkeersleider die de TS-LBB toestemming gaf te vertrekken, tot langdurige celstraffen te veroordelen?
Voor zo ver de betreffende cockpitcrew en directeur al schuld kan worden verweten, dan lijkt het me rechtvaardig in dezen te spreken van schuldeloze schuld.