Nou aangezien in vandaag een vrije dag heb zal ik toch een poging doen:
Ten eerste, zoals ik al meerdere keren (blijkbaar tegen dovemans-oren) heb verteld, is dat LVNL
niet de beleidsmaker is. Dit is enkel en alleen IVW, LVNL heeft ook maar te leven met de regels die IVW aandraagt. (Dit geldt ook voor de Mode-S verplichting, SPL CTR2/3 etcetc.)
In het geval van de SRZ heeft LVNL geklaagd bij het IVW dat er soms echt zeer veel hinder wordt ondervonden van Radar-clutter. (Geklaarde Flightlevels niet meer leesbaar, Mode-C niet meer leesbaar, IAS niet leesbaar, GS niet leesbaar, geen mogelijkheid om het juiste plotje te vinden om een speedvector aan te hangen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.) Na het zien van de radar-tapes was IVW het hier mee eens.
LVNL heeft in dit geval 3 opties aangedragen naar IVW:
1: Opschorten van de Transponderplicht
2: Capaciteitsmaatregelen AMS-verkeer
3: Compleet weren van VFR-verkeer
Hierbij is vanuit LVNL zwaar gepushed om voor de 1e mogelijkheid te kiezen, maar dit advies is door het IVW niet opgevolgd.
En denk je nou echt zelf dat LVNL niet zelf al had nagedacht over een filter of andere hard/software oplossing, punt is dat je geen hoogteband kunt gebruiken omdat je wel het verkeer In- en Outbound SPL/EHRD/EHLE(Ifr) wil kunnen zien. En het systeem kan niet filteren op SSR-codes, hier wordt al heel veel langer over nagedacht. Punt is ook dat de LVNL van de overheid in goede jaren geen potje mag maken om voor dit soort situaties wat extra geld over te hebben. Dus als er een nieuw systeem zou moeten komen gaat dat ten koste van de klanten.
Surferboy, can you explain, please?
Dat was de reden dat ik reageerde in het topic..
Kunnen ze in ieder geval wel lekker al op 1500 ft "aflevelen" voor de 27 op Schiphol, want dat zal wel de achterliggende gedachte zijn, niet?!
Nee is niet correct.
Een verkeersleider kan toch ook gewoon even aangeven dat je transponder niet op stby staat en of je dat alsnog wil doen... Er zullen maar weinig vliegers zijn die daarna nog eens hun transponder aan zetten in de TMA 1 van Schiphol..
Ik weet niet hoevaak jij als je bij Lelystad/Hilversum/Where-ever vliegt bij SPL Approach of Amsterdam ACC aan de lijn hangt, maar dat gaat dus niet.
Verkeersleiding ziet teveel bliepjes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hoe doen ze het dan in Amerika en wat zien die gasten daar dan ???
Wat een zielige zooi en wat een laffe manier....
Deze post bedoelde ik in eerste instantie, BoerHarms heeft overduidelijk nog nooit een radarscherm op een zonnige dag gezien, maar denkt wel te kunnen reageren. Niet doen, ik probeer jou toch ook niet te vertellen dat Stieren de beste melk geven?!?
Dat het ook anders had gekund is m.i. overduidelijk.
Zonder de €€ Mode-S verplichting was het ook veilig
, dus waarom moe(s)t er na het verplicht stellen (Mode-S)
> 1200' nu ineens een algemeen VFR vliegverbod GND 1500' komen of raken de verkeerlijders (lange ij) overwerkt/stressed.
De Mode-S verplichting is er gekomen na een aantal incidenten veroorzaakt door VFR-vliegers, dus het was toen niet veilig (Waarmee ik niet wil beweren dat een Mode-S transponder het geheel wel veilig maakt, maar de reden dat IVW dit heeft doorgedrukt ligt toch bij de VFR-community zelf!).
Surferboy, het klinkt als TORENTJES-POLITIEK en ik vraag me stellig af, wie er nu feitelijk geen idee heeft wat er verder om hen heen gebeurt.
Als die arrogantie naar PPL-vliegers in dit land zo blijft, moet men het niet raar vinden als men op een dag dat hele Schipholse zooitje plat legt, door met een grote hoeveelheid sport-vliegtuigen op de banen van Schiphol te landen, zonder dat er ook maar enig contact met de verkeersleiding is geweest.
.....en dan krijg je hier op het piloten-board ook nog eens mensen zoals jij, die arrogant gaan doen. Als je dan niks zinnigs te zeggen heb, meng je dan niet in een discussie.
Met hartelijke groet
De dag dat dat gebeurt hoop ik dat de landmacht stante pede klaar staat met Ground-to-Air geschut. Het is en blijft een HOBBY!!!!!! Ik mag ook niet meer in het bos motorcrossen, shit happens...nu ga ik toch ook niet de A6 stilleggen? De enige die van ons 2 compleet onzinnige en ongeïnformeerde posts heeft geplaatst ben jij.
Nog een tip, er is in Nederland meer Airspace dan het rondje rond EHLE-EHAM-EHRD-EHHV, misschien een keertje proberen om (owjee..wat eng allemaal) je kompas op de grote E te zetten en een keer in het oosten of misschien zelfs
over de grens te kijken. Ik snap serieus de lol er niet van om zo dicht tegen zo'n drukke luchthaven te willen spelen. En ja, ik vind vfr-vliegen zelf ook heel erg leuk, maar hallo he..beetje perspectief zeg.
Surferboy out.....