Traumaheli bekogeld

X

XDgb14

Guest
di 31 mrt 2009, 13:12

AMSTERDAM - Na buschauffeurs, ambulancepersoneel en treinconducteurs, is nu zelfs een traumahelikopter niet meer veilig voor hangjongeren. Gisteren werd een heli bekogeld in Amsterdam.

De stenengooier werd gesnapt door medewerkers van de videosite Zie.nl, die de traumaheli toevallig filmden vanaf een dak. Op de beelden is duidelijk te zien hoe een man met blauwe jas een voorwerp van de grond raapt en deze naar de traumahelikopter gooit. Dit onder gelach van wat medestanders.

Klik H I E R voor de beelden.

Bron (De Telegraaf)
 
Het probleem met kinderen is dat ze vaak impulsief handelen en de consequenties van hun daden niet goed kunnen overzien.

Daarom pleit ik ervoor om kinderen tot hun eenentwintigste verjaardag opgesloten te houden in kooien.
 
Een revolutionair en doeltreffend plan. :)

Kunnen we dit niet gewoon laten voor wat het is? Laat de Telegraaf maar dit soort kul publiceren. Los van een heli heeft het weinig met vliegen te maken. Het had helaas ook een bus of trein kunnen zijn.
 
Kunnen we niet een apache ombouwen tot trauma heli met nog wel wat oude apache onderdelen eraan vast? Dan wordt het tenminste een eerlijk gevecht :)
 
Een bus of iets dergelijks is nog niet zo erg, maar in het algemeen naar een hulpdienst vind ik belachelijk. Die mensen zijn aan het werk om anderen te helpen en dan wordt je zo behandeld. Als die steen echt iets had geraakt en hij had niet kunnen opstijgen, dan had het misschien wel het leven gekost van de patiënt. Hij moest er zelf eens in liggen, dan denkt hij er wel anders over. Ik wordt heel triest van dit soort dingen.
 
Ok, 1 jongen doet een nauwelijks halfslachtig te noemen poging om 'iets' in de richting van de heli te gooien. Bekogeld is dus niet echt het juiste woord. Desalniettemin verdient het joch een pak slaag.
 
Het verschil is dat een steen naar een bus of een trein gooien waarschijnlijk niet direct tot een ongeluk zal leiden. Maar een steen door de rotor en de gevolgen kunnen desastreus zijn; zowel voor de inzittenden als voor de omstanders, inclusief de kleine teringleier zelf.
 
Ja in praktische zin maakt dat uit, in principiele zin niet en om het laatste ging het mij. Het blijft natuurlijk te mallotig voor woorden.
 
Een bus of iets dergelijks is nog niet zo erg....

Sorry? Normen en waarden lijken tegenwoordig ver te zoeken. Ik weet niet wat erger is, dat pubers voertuigen bekogelen of dat het bijna maatschappellijk geaccepteerd wordt. Natuurlijk is het gevolg voor een heli groter dan voor een bus of trein, maar desondanks moet je het gewoon uit je botte hoofd laten om schade aan te brengen aan aan het eigendom van andere mensen.
 
Respect is inderdaad ver te zoeken. Vorig jaar met voetbal NL tegen de Fransen hadden een aantal pubers mijn auto en nog een paar auto's die op een parkeerterrein stonden bekogeld met stenen. Het was net een nieuwe auto, maar dat doet er niet toe. Respect is ver te zoeken. Uiteindelijk zijn die teringleiers voor de rechter moeten komen en een daarvan heeft zelfs een maand in jeugddetentie gezeten. Zo zouden ze dat eigenlijk ook in Nederland moeten doen. Ambulancebroeders, buschauffeurs, ze proberen allemaal hun werk te doen. Wat zal er over tien jaar gebeuren? Het bekogelen met bagage naar de stewardessen en de piloten?
 
Ik zat vorig jaar in de trein van Den Haag naar Brussel toen er een steen door de ruit in de stoelrij voor mij kwam vliegen. Niet een prettige ervaring, kan ik je wel vertellen. Het resultaat is dat je je nu elke keer wezenloos schrikt als er een andere trein passeert en je die luchtdrukknal krijgt.

Ja, 't is maar een trein. Een glasscherf in mijn oog en mijn carriere is voorbij. Wat onschuldig lijkt voor de een kan grote gevolgen hebben voor een ander.
 
Absoluut SCHANDALIG dat dit gebeurd, en dat het steeds erger lijkt te worden. Oppakken die gasten, en KEIHARD straffen. Niet een paar uurtjes prullenbakken in het park verschonen, maar gewoon volgens volwassen-recht een jaar de bak in.

Of nog beter; een mooi goelag op de veluwe bouwen en ze daar een jaar opsluiten met militaire discipline een jaar lang boomstammen sjouwen.

Het moet Nederland duidelijk worden dat dit gedrag totaal onacceptabel is en keihard afgestraft dient te worden.
 
@ RTO:
Ik zeg niet dat tegen iets anders niet erg is. Maar ik bedoel dat naar een hulpdienst toch wel het laagste is wat je kunt gaan.
 
Ik heb een tijdje "vrijwilligerswerk" (kreeg er toch wel fors voor betaald) gedaan in de achterwijken van Parijs. Wat daar voor schorriemorrie loopt, droom je ook van wilde beesten. Die organisatie hield zich vooral bezig met jongeren die op het criminele pad zaten en de aanpak van hun was dat ze die jongeren pas gingen helpen als ze even heel goed gingen nadenken waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Dat nadenken konden ze doen in de gevangenis! Dat zou een mooie aanpak zijn voor jongeren in Nederland denk ik. Ze denken niet na bij wat ze doen en door parkjes schoon te vegen komen ze niet aan dat nadenken toe. Wat effectief werkt is opsluiten voor minimaal een maand, daarna een jaar huisarrest (laat ouders een contract tekenen) en elke maand een gesprek met een gedragspsycholoog. Na een jaar weer de fout in, dan een jaar opsluiten, etc. Ik denk dat zo'n aanpak toch het beste werkt voor dit soort schorriemorrie.

Resultaat is geweldig daar er een boel van dit soort gasten gekoppeld aan die organsiatie nu aan een universiteit studeren of gewoon een goede baan hebben!
 
Back
Top