EPST fase 2 uitslag

Kaizen

New member
Hallo allen,

Ik start hier even een nieuw draadje. Bedoeling is om te vermelden of je door bent na de 2e selectie fase bij EPST. Als de overige deelnemers ook hun uitslag hier kunnen vermelden is het een soort "levend" document. Dus ook te gebruiken door kandidaten na de groep van vandaag.

Zal met mezelf beginnen:

Kaizen: 20090331 fase 2 GEHAALD :grijns: 20090401 0900 simride
 
Last edited:
Ben ook nog steeds niet gebeld en vrees dus het ergste.....
mag ik vragen hoe je weet dat je niet door bent maurits????

mvg Leon
 
Hallo jongens..

Ik ben door!!! Yess.. Jammer Maurits dat je neit door bent!! Had wel verwacht dat je het zou halen. Jammer!

Tot morgen mensen die ook door zijn!!
 
Er zijn maar 2 mensen door hoorde ik. Jullie zullen dus met zn tweeen zijn.
Ik ben inderdaad erg benieuwd naar de reden. Ik had beter verwacht.
 
Jeroen, gefeliciteerd. Zie je morgen!!!!

Maurits, da's balen man. Als het er idd maar 2 zijn, dan valt me dat wel tegen. Had gedacht dat het er meer zouden zijn. Benieuwd naar de redenen.

Ik hoop dat er nog meer mensen zich melden.

Kaizen
 
Hey jongens andere jeroen hier, ook niet door zal wel mijn wiskude zijn :(
ik ga donderdag zeker even info vragen. succes jullie 2
 
Jeetje jongens, Dit had ik ook echt niet verwacht. Zuur voor jullie. Hou ons even op de hoogte wat de redenen zijn.. als jullie dat kwijt willen. Ben wel benieuwd. Naja.. ook succes verder met verdere pogingen. Rick, tot morgen!
 
vandaag 1 april, "the day after" zullen we maar zeggen, 2 overgebleven kandidaten zitten nu in de sim en natuurlijk hoop ik dat ze het beide halen...
Ik baal nog steeds flink en kan niet wachten om morgen de beredenering van mijn afwijzing te horen...
Mijn gesprek met Steven was tegen al mijn verwachtingen in erg goed en leuk, maar Nol was naar mijn idee toch wel grotendeels de reden dat ik er niet door ben, het gesprek liep dan ook niet lekker en ging met een slecht gevoel op weg naar huis, het is balen maar ik ga de de droom van piloot niet opgeven, nu nog bedenken wat ik in de tussentijd ga doen......

Leon.
 
Hey Rick en Jeroen, gefeliciteerd en succes vandaag.

Laat ff horen of jullie door zijn.

Grtz Redfox
Meiklas EPST OAA
 
Update: net mijn simride bij EPST gehad en niet door in 1 x. Lag met name aan te grote afwijkingen. Wel correctie, maar iets te laat.
Heb dus een herexamen en ter voorbereiding 2 lessen.
Hoop dat het daarna natuurlijk allemaal wel doorgaat.

Jeroen, hoe ging jouw simride? Door?
 
Hallo jongens... ik ook heb net mijn grading gehad, maar ik ben niet door. Ik baal als een stekker en het zet me flink aan het denken over wat ze allemaal zeggen.
Een herkansing is in principe voor iedereen mogelijk, maar ze denken niet dat het dan veel anders is. Voornaamste probleem is dat ze denken dat ik niet echt een cockpit mentaliteit heb... Ik had ook wel flinke afwijkingen gehad met het sturen en daarbij 'vocht' ik niet hard genoeg naar hun idee. Maar opzich zagen ze wel dat bochten enzo beter werden. Ik vond het wel erg pittig dat vliegen. Maargoed... Kaizen hou ons op de hoogte van je 2e poging.
 
Jammer jongens! Ik baal ook nog echt als een stekker!

Het geeft al aan dat het een vrij hoog niveau is daar. Kaizen, jij hebt toch ook GVSS gedaan? Dan ben je dus bekend met simmen. Geeft al aan dat het niveau hoog is. Mag ik dat veronderstellen?
 
Jammer jongens! Ik baal ook nog echt als een stekker!

Het geeft al aan dat het een vrij hoog niveau is daar. Kaizen, jij hebt toch ook GVSS gedaan? Dan ben je dus bekend met simmen. Geeft al aan dat het niveau hoog is. Mag ik dat veronderstellen?

Ze hebben met deze crisis gewoon even geen behoefte aan te veel nieuwe mensen....trek je conclusies.

Hopelijk komen jullie ergens anders nog aan de bak! Kaizen veel succes met de volgende!!!
 
Ik weet niet of dat er zoveel mee te maken heeft hoor...
Ze zijn gewoon best streng omdat ze de lat in vergelijking met andere vliegscholen (vooral tijdens de groundschool) gewoon erg hoog leggen.
 
Ik weet idd niet of de crisis ermee te maken heeft. Als men aan de criteria voldoet ben je gewoon aangenomen.

Ik heb idd ook GVSS gehad en gehaald, maar die Frasca is wel echt iets heel anders qua control input (erg direct) en response (na-ijlen door gewicht). En omdat je snelheid een stuk hoger ligt heb je ook direct een forse afwijking aan je broek hangen.

Maar goed, ga lesje nemen, finetunen en de her doen. En dan een steep turn op 6000ft ipv 6040-6060 maken. Er was gisteren als eerste ook een jongen (ben even zijn naam kwijt) die een her had en gewoon door was. Dus er is hoop.

Fijne dag
 
Last edited:
Ik ben het ook niet met condude eens.. ik geloof niet dat ze expres iedereen aan het afkeuren zijn door de crisis oid, ze hebben de lat gewoon hoog liggen en dat wil je toch juist van een goede school? Ik heb zelf net als vortex fase 3 pas gehaald en er zijn er nog wel wat meer op dit forum.

Daarnaast blijft het balen als je het niet gehaald heb natuurlijk. Maar je weet nu hoe het (fout) gaat, verbeter die punten en je kan het altijd na een jaartje opnieuw proberen toch?

Kaizen, succes met de herkansing, gewoon goed oefenen op wat er gister fout ging en dan is het echt wel haalbaar.
 
Back
Top