Verschil in lengte eisen MLD en KLu

Voor de duidelijkheid: De KLu is niet enkel F16 heh! ;)

Er zijn verschillende eisen voor verschillende toestellen, niet alleen in totale lengte maar ook lengte van bijv. de benen. Uit m'n hoofd moet je minimaal een lengte tussen de 1.76 en 1.96 hebben om in aanmerking te komen voor een vliegfunctie bij defensie, maar pin me hier niet op vast.

Citaat van de KLu site:
Lengte en ogen.
Als richtlijn geldt dat je niet langer dan 1.93 meter of korter dan 1,63 meter mag zijn.
Voor je ogen geldt dat je met een correctie van maximaal -2 of +2, een goede kans maakt dat je zicht voldoende is.


EN

Tijdens de keuring meten we je ogen en lengte heel gedetailleerd. We kunnen vooraf niet precies zeggen wanneer je wél of niet aan die eisen voldoet. In geval van twijfel is de enige oplossing: naar ons toe komen en opmeten! We raden je aan om voorafgaand aan je sollicitatie gebruik te maken van onze 'meten is weten' service bij het Centrum voor Mens en Luchtvaart in Soesterberg. Deze is op vrijwel iedere werkdag gratis voor je beschikbaar. Maak wel even vooraf een afspraak via telefoonnummer 0346-334302. De 'meten is weten' service is ook aanwezig op de vliegerinfodagen en de Luchtmachtdagen. Besef wel, dat het op die dagen erg druk kan zijn.

Groetjes en veel succes! :)
 
en al zit je niet boven de 1.93 wil niet zeggen dat je in ieder toestel past. Zelf ben ik 1.88 (cml meting), maar ik pas niet in de toestellen f16 :)s) en cougar. Dit omdat m'n rug te lang is (102.3cm zoiets, max is 99.4cm dacht ik)

Maar ook als je langer bent wil niet perse zeggen dat je te lang bent. Volgens mij stellen ze 1.93m, maar ze zeggen meestal dat je het tot ong 1.96 nog gewoon kan proberen.
(correct me if i'm wrong)

Martin
 
189.5 en ik pas niet in een Apache, onderbeen lengte 1.1cm boven de limiet :/

verder een Fit-test voor Cougar
 
189.5 en ik pas niet in een Apache, onderbeen lengte 1.1cm boven de limiet :/

verder een Fit-test voor Cougar

Hoelang zijn je onderbenen dan?

Ze hebben voor elk type verschillende eisen. Het gaat om drie dingen: zithoogte (billen-bovenkant hoofd), bovenbeen en onderbeen. Voor alle drie zijn er grenzen waarin je moet vallen per type. Om door te mogen moet je minimaal voor een type alles goed (groen) hebben. Ze hebben een gebied groen (goed), oranje (twijfel) en rood (sowieso te groot)

Goede vraag over de MLD. Dat weten ze zelf ook nog niet, omdat ze over een tijdje met de NH90 gaan vliegen (echt waar!). Het zou redelijk in de buurt komen van de Chinook eisen.

Ik zit nog een beetje half in de MLD selectie, maar werd op het CML vooral vergeleken met KLu eisen. Ik zou op een NH90 gaan vliegen, maar daar hebben ze nu gewoon nog geen gegevens van...
 
ze hebben me niet de sheet met alle lengte eisen laten zien, de keuringsarts zei alleen dat m'n onderbeen 1.1 cm te lang was.
 
Dit om te voorkomen dat die gegevens op internet belanden, verder heb je er zelf ook niet veel aan.

Als ik kon kiezen tussen knieën kwijt zijn als je die raket achter op je rug moet gebruiken in je driewielert of vliegen op een ander toestel, dan wist ik het wel.
 
Dit om te voorkomen dat die gegevens op internet belanden, verder heb je er zelf ook niet veel aan.

Als ik kon kiezen tussen knieën kwijt zijn als je die raket achter op je rug moet gebruiken in je driewielert of vliegen op een ander toestel, dan wist ik het wel.

Een F16 zonder werkende motor is toch gewoon een zwever met een zielig glijgetal?
 
Eigenlijk past (bijna) iedereen in de Chinook, probleem is echter dat je daarvoor op de TH-67 les hebt in amerika, deze is niet zo ruim bemeten, daarom worden de maten hiervan als grens meegenomen voor chinook lengte eisen. (dit is wat de keuringsart destijds tegen mij heeft verteld).
 
@ Condude: Ik doelde meer op het stukje speelgoed, de mooie gele "get-the-fuck-out" handle tussen je benen

Verder geloof ik niet in zweuven, sierlijk neerstorten wel
 
@ Condude
Ik kan me vergissen maar volgens mij stond de NH90 wel op dat lijstje bij het CML (juni 2008?). En dat zou ook wel logisch zijn aangezien Duitsland al twee operationele NH90 heli's heeft. Er is ook een Nederlandse NH90 maar dat is nog een testversie o.i.d. Die gegevens moeten er dus wel zijn...
 
ik ben even op zoek naar informatie over de lengtes van de klu voor de keuringen en ben er achter gekomen wat ze zijn. min. 1.63 en max 1.93.
de GGD zegt dat ik 1.96 wordt en mijn droom viel uit een maar ,er is nog hoop.
ze zijden dat als je je echte lengte van later wil weten je naar het ziekenhuis moest gaan en een foto moet laten maken voor je hand. dus dat ga ik 20 juli doen.
tot dan zit ik op school op het puntje van mijn stoel.
ik ben speciaal van vmbo-t2 naar havo 2 gegaan voor dit, (mijn grote droom).
achteraf blijkt dat de maten echt belangrijk waren en ik ben nogal groot voor mijn leeftijd.
ik leef al heel lang naar de keuringen toe, ik heb de dvd serie topgun holland wel een stuk of 5 keer gezien en heb thuis geoefend op ruimtelijk inzicht en de luister test.
Ik ben echt vastberaden het te halen, als ik iets op mijn eigen houtje wil halen lukt het me.
Maar als mijn lengte in de weg staat is dat natuurlijk wel balen :(

ik wens iedereen het beste met de keuringen.
 
Die min/max lengtes zijn geen harde cijfers. De verhouding van je bovenlichaam-onderstel tellen ook mee. Daarnaast is de cockpit van de Chinook behoorlijk ruim en zou wel ruimte bieden aan lange mensen (indien de genoemde verhouding wel in orde is natuurlijk).

Volgens mij kan je bij het CML een meten-is-weten-test aanvragen waarbij ze onder andere al je lengte meenemen en vooraf (dus voor de selectie) al kunnen vertellen of jouw lengte geschikt is.

Succes ermee!
 
Back
Top