Unconfirmed: Cargolux met neuswiel in gras EHBK

F

fdf$d

Guest
Cargolux met neuswiel in gras EHBK, tijdens 180 backtrack met neus in het gras gegaan.
zijn nu aan het uitladen
 
Las op nu.nl dat de KLPD de vliegers meteen aan een blaastest hebben onderworpen en dat het vooral heeeeeel veel overlast gaf voor privé-jets die daar wilden gaan landen.
Lekkere prioriteit weer...
 
Las op nu.nl dat de KLPD de vliegers meteen aan een blaastest hebben onderworpen en dat het vooral heeeeeel veel overlast gaf voor privé-jets die daar wilden gaan landen.
Lekkere prioriteit weer...
Probleem is dat toevallig deze week de TEFAF gehouden wordt in MST, en het dus extra druk is op het vliegveld, door voornamelijk de prive-jets...
 
reed er net langs (uurtje geleden) en toen werd hij net weggetowd. denk dat het vliegveld vanmiddag wel weer open is
 
Hahahahahahaha!

Hahahahahahah:D, het was sowieso extra druk..d'r stond een kist op de baan!

Oftewel, de meest voorkomende opmerking als je op bezoek bent bij een luchtverkeersleidings-unit: "Normaal is het hier veel drukker!":haha:
 
Het schijnt een probleempje te zijn geweest met de Bodygear steering op het moment dat ze de 180 wilden maken. Typisch een "mishap" dus.
 
Las op nu.nl dat de KLPD de vliegers meteen aan een blaastest hebben onderworpen en dat het vooral heeeeeel veel overlast gaf voor privé-jets die daar wilden gaan landen.
Lekkere prioriteit weer...

Ook lekker belangrijk...denk ook niet dat na 10 uur duty en crewrest vanuit NBO er nog enige alcohol in het bloed gevonden wordt..Als dat er al geweest zou zijn...Freightdogs zijn immers professionals...
Beetje sensatie weer dus

Vielen dank fur die Blumen
 
Ik haat die 180's, zeker als er geen turn-pad aanwezig is of de baan nat is. Zit je met je kont boven het gras na 90 graden draaien met een schurend en schuivend nose gear met nog eens 90 graden te gaan. Niet echt comfortabel.

Onassis, stoppen jullie nog in Benhazi met die bloemen? Dat is voor ons ongeveer de limiet. Iets verder en er gaan een hele boel bloemen de deur uit.
 
Wij gaan NBO-MST of NBO-AMS direct, helemaal vol -rond de 120T. De classics, bijv. Air Atlanta moeten ook even in Benghazi tanken.
 
Had laatst in NBO een 744 en een MD11 van MP naast me staan met ongeveer dezelfde vertrektijd en de 744 had dezelfde lading...maar die stopten allebei nog even in Benghazi terwijl wij doorknalden.

Overigens is 46,6 m de min pavement width voor een 180, its a bitch on a tight runway ;)
 
Last edited:
Yep, wij stoppen er ook met een lege kist, gooien de tanks zo vol dat we bijna de trip fuel voor de volgende sector hebben. En in Benghazi en Tripoli ben je binnen een uur weer weg.
Zitten we vol met bloemen of vis, dan moeten we er wel stoppen.
 
Back
Top