Piloot zonder natuurkunde?

Samira

New member
Goedemiddag beste leden.

Ik ben een meid van bijna 18 en altijd was ik aan het twijfelen tussen mijn droombanen. Piloot kwam er niet bij hangen, totdat ik paar weken geleden naar Marokko vloog en het idee kreeg om piloot te worden. Maarrrrrr..

Ik doe ten eerste, MBO (terwijl je min. HAVO/VWO/HBO/WO moet hebben)..
Ten tweede, ik ben geslaagd met 'Scheikunde/Engels/Nederlands/Wiskunde/Economie/Kv' (kunstvakken).
En ik heb ook wat rondgekeken wat de toelatingseisen zijn, voordat je piloot kunt worden. Daar zat natuurkunde bij, maar dat heb ik niet. (Was er wel altijd goed in).. Dus ik besloot om na MBO, HBO te gaan doen.

Maar de vraag is nu, is het echt VERPLICHT om natuurkunde te hebben, of zou je ook piloot kunnen worden met alleen engels/wiskunde?

Alvast bedankt!
 
Er is een kennisbank aanwezig, daar staat alle info die je nodig hebt! je kunt de kennis bank vinden door naar de top van de pagina te gaan en daar op kennisbank te klikken!
 
Er is een kennisbank aanwezig, daar staat alle info die je nodig hebt! je kunt de kennis bank vinden door naar de top van de pagina te gaan en daar op kennisbank te klikken!

Hartstikke bedankt!

(Sorry ben hier nieuw vandaar!)
 
Piloot zonder natuurkunde = Piloot zonder vliegtuig?

Ik begrijp het, daar heb je wel gelijk in. Alles erin/omheen heeft met natuurkunde te maken. Maar het komt omdat ik zelf geen natuurkunde heb in mijn pakket. Dus dan zou ik dus weer natuurkunde moeten nemen, als dat nog mogelijk is.
 
Ik zou je aanraden om alsnog een havo diploma te halen met als profiel natuur en techniek, dan zit je altijd goed want de meeste luchtvaartmaatschappijen vragen daarom. Tevens trekken ze een hbo diploma niet gelijk aan een havo diploma. Dat betekent dat sommige maatschappijen geen mensen aannemen zonder dat werkelijk een havo diploma.
 
Ik zou je aanraden om alsnog een havo diploma te halen met als profiel natuur en techniek, dan zit je altijd goed want de meeste luchtvaartmaatschappijen vragen daarom. Tevens trekken ze een hbo diploma niet gelijk aan een havo diploma. Dat betekent dat sommige maatschappijen geen mensen aannemen zonder dat werkelijk een havo diploma.

Dus het beste is gewoon havo gaan doen, daarna een hbo opleiding?
En dat met de vakken natuurkunde en techniek?
 
Dus het beste is gewoon havo gaan doen, daarna een hbo opleiding?
En dat met de vakken natuurkunde en techniek?

Havo zou je kunnen volgen maar dan is een hbo opleiding geen vereiste, wel leuk voor je levenservaring uiteraard :biertje:
 
Dus het beste is gewoon havo gaan doen, daarna een hbo opleiding?
En dat met de vakken natuurkunde en techniek?

Hbo is inderdaad niet nodig. Ik heb het over het profiel natuur en techniek, dat heeft als vaken: de moeilijkste wiskunde, de moeilijkste natuurkunde en tevens nog scheikunde.
 
Mensen Je kan ook Havo doen via LOI.. vergt wel eigen intiatief.. studie materiaal is overzichtelijk.. moet ik wel zeggen.. je kan je eigen tempo bepalen..

Ik heb voor de vakken Wiskunde b Natuurkunde 1 Nederlands Engels Economie geschiedenis Aardrijkskunde en Maatschappij gekozen.. Is een E&M profiel maar wiskunde A omgeruild voor wiskunde b en extra vak is Natuurkunde..
 
Absoluut een eye opener. dit profiel.

Niet met scheikunde en bio..

niet dat dat zo moeilijk is.. maar dit is pretpakket met de noodzakelijke vakken wis en natuurkunde
 
dus je hebt natuurkunde als extra vak?

dat is toch neit handig, tenminste als je bij jullie ook geen les krijgt bij extra vak. hoe doe je dat dan met proefjes enzo?

ik heb zelf: natuur en techniek met duits, wiB, na, sk, bi en als vrije deel economie. en dan heb je nog de mogelijkheid om een vak alleen te doen, alleen proefwerken maken en daar heb ik : aardrijkskunde en spaans.

maar je kunt denk ik beter havo doen en daarna vwo. je hebt de tijd wel met de recessie nu;)
 
nou ik heb geen tijd.. ben alweer een ouwe lul van bijna 24. dus neej voor mij niet handig.. wel voor samira...

Als ik klaar ben ben ik ongeveer 26.. Dus dan wordt wel weer eens tijd voor een vliegopleiding..
 
Hey, bedankt allemaal voor jullie informatie!

Heb het allemaal in mijn koppie gestopt hoor. Ik ben echt aan het vechten met de keus die ik moet maken. Dus maar gewoon natuurkunde nemen.. En erin slagen haha!
 
Back
Top