Wonen in en rondom Eelde

cpw1991

New member
Ik heb overal op het forum gezocht maar ik kan dit nog niet vinden. Mijn excuses als deze er toch al is.

Beste Airworkleden,

Ik begin in november met mijn opleiding tot verkeersvlieger bij de DFA in Eelde. Nu vraag ik me af: Hoe is de huisvesting daar?

Kan ik makkelijk een flatje/kamer vinden of moet ik toch echt goed zoeken?

Graag al jullie ervaring en kennis hier!:D

Mvg,

Christian
 
Er staan een paar wooncomplexen op het KLS terrein waar ook wat DFA' ers zitten geloof ik.
En de KLS heeft straks vast voldoende woonruimte over:grijns:

Misschien een topic starten in het piloten in opleiding forum?
 
Ja en dan lekker 375 euro per maand lappen voor een kamertje van 3 bij 3 daar zeker, no thanks haha. Ik moet ook op zoek voor augustus.. zal eens even rondbellen hier en daar. Als ik wat meer weet zal ik het hier wel posten.
 
Ja bedankt,

Ik heb ook al redelijk wat gegoogled maar ik kon ook geen flats etc rondom Eelde vinden. Ben benieuw naar andere mensen zijn ervaring.

Gr
 
KLS kamers zijn dan wel belachelijk duur, ze hebben ook wel enige voordelen. Redelijk dichtbij school, redelijk makkelijk te krijgen nu de KLS minder mensen aan het opleiden is, en over het algemeen wel gezellig. Misschien de belangrijkste reden is dat je de kamers elke maand kan betrekken en opzeggen. Bij particuliere verhuurders zit je vaak vast aan een half jaar/jaarcontract wat uiteindelijk toch wel behoorlijk duur kan zijn.
 
Op dit moment zijn er geen DFA'ers die in het KLS gebouw zitten. Een aantal leerlingen zitten in Het trefpunt , een truckers cafe/hotel, veel hebben een woning geregeld via de woningbouw. Daar komen wel is kamers vrij als iemand klaar is. School heeft meestal wel een lijstje van deze kamers. Er zullen wel weer een een paar leeg zijn als jij begint.
 
Heb inderdaad ook gehoord dat je je het beste even kunt inschrijven bij de woningbouw in Eelde. En het Trefpunt heeft erg korte bedden (klachten van eerdere mede-GVSSers :p:)
 
Ja ik ben van plan om ergens in eelde een flat voor mezelf te zoeken maar ik weet niet of dit daar ook aangeboden wordt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga op 6-4 weer naar eelde om de leerovereenkomst te tekenen en dan zal ik nog wel even vragen of ze makelaars kennen etc.

Maar zijn er daar flatjes of appartementjes beschikbaar?

Mvg,

Christian
 
6-4 laagh

:haha:
icon10.gif
 
Allereerst excuses voor het posten in dit oude topic, maar is er al wat meer informatie beschikbaar over de huisvestingsmogelijkheden in Eelde? Ik begin namelijk ook in November bij de DFA en we zullen dus waarschijnlijk klasgenoten worden Christian! (onder voorbehoud, ik heb 22 mei medical)

Mvg,
Peter
 
Haha goede zaak man!

Ja ik ben ook nog bezig met een woonruimte te vinden. Heb ondertussen wel al een paar telefoonnummers van mensen die kamers verhuren van de DFA ontvangen, maar kijk zelf ook nog even verder. Ben benieuwd wat eruit komt.

Zijn er hier geen DFA'ers of Ex-DFA'ers die ons hier wat meer over kan vertellen?

Gr
 
375 euro voor zo'n mini kamertje is inderdaad wel erg veel. Ik betaal voor een kamer van dik 20m2 + douche/wc/gang die ik met 1 iemand deel nog geen 300 euro per maand. En dat is inclusief alles. Volgens mij zit die 375 euro zelfs boven het maximum huur dat voor zo'n kamer gevraagd mag worden. Het kan echter ook zo zijn dat de kale huur een stuk lager is, maar er te veel geld verspilt wordt aan allerlei bijkomende kosten.
 
375 euro voor zo'n mini kamertje is inderdaad wel erg veel. Ik betaal voor een kamer van dik 20m2 + douche/wc/gang die ik met 1 iemand deel nog geen 300 euro per maand. En dat is inclusief alles. Volgens mij zit die 375 euro zelfs boven het maximum huur dat voor zo'n kamer gevraagd mag worden. Het kan echter ook zo zijn dat de kale huur een stuk lager is, maar er te veel geld verspilt wordt aan allerlei bijkomende kosten.

Natuurlijk zijn de bijkomende kosten super hoog voor een kamer op een vliegveld. bovendien biedt de campus van de kls veel voordelen als een bar en tennisveld.
als je dan ook nog met allemaal mensen uit jouwn klas op 1 plek zit heb ik er wel wat extra's voor over.
 
Back
Top