[Logboek Software] LogTen Pro (Apple)

Alien

New member
Beste mede airworkers,

Wie is hier allemaal gebruiker van LogTen Pro?

Ik zit er sterk aan te denken om het aan te schaffen, voornamelijk omdat het compleet is en er gelikt uitziet en je volgens mij goede service krijgt van de developer.

Zijn er nog nadelen aan het programma?, of is er andere OSX programmatuur om je uren te loggen?

mvg Alien
 
Yep, ik gebruik 't. Wel prijzig, zeker in combo met de iPhone software maar juist die maakt het ook weer handig. Er wordt erg veel tijd besteed door de developers om juist de iPhone software te updaten en dat gebeurt dan ook regelmatig. Thuis eenvoudig syncen met je logboek op de Mac.
 
Is erg mooi.
Mooiste optie is dat ik mn gevlogen roosters automatisch kon importeren. (via een omweg).
Scheelde weer 2 jaar.
 
Iz, inderdaad de prijs weerhoudt me van een snelle aankoop, eerst even zeker weten.

sandertje, Is dat via zo'n 'tab delimited file' ?
 
Ik had eerst alles in een zelfgemaakt Excel doc staan, dit ook redelijk simpel kunnen importeren.
 
Mocht het je niet lukken dan helpt Noah Lieberman je wel. Hij is de eigenaar. Ik gebruik zijn producten al een tijdje. Het geld waard. Het gaat tenslotte om je logbook en niet een pak melk. Het mooie ervan is dat alles simpel en intuitive is.

Heb ook jaren lang logbook pro gebruikt onder windows.
 
Vraagje: Het logboek synct. tussen iphone en laptop/pc maar als ik m nou op m'n imac installeer en daarna op men macbook t programma ook heb geinstalleerd, word men logboek daar dan ook automatisch geupdate via wifi of niet? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft
 
De software voor de iPhone of iPod Touch is nog 33 euro extra?
 
Vraagje: Het logboek synct. tussen iphone en laptop/pc maar als ik m nou op m'n imac installeer en daarna op men macbook t programma ook heb geinstalleerd, word men logboek daar dan ook automatisch geupdate via wifi of niet? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft


Ik heb een Macbook Pro en een iPhone.

Logten Mobile --> iPhone
Logten Pro --> Macbook Pro

Zolang je in Logten Pro je "Logten Mobile" registreert kan je syncen mits de volgende voorwaarden:

- de Mac en de iPhone zitten beide op hetzelfde wifi channel.
- je opent eerst Logten Pro op je Mac
- klik daarna op "sync" in Logten Mobile

zie hieronder een voorbeeldje. (is niet van mij gewon effe ge-Googled)

original.jpg
 
Yep, ik gebruik 't. Wel prijzig, zeker in combo met de iPhone software maar juist die maakt het ook weer handig. Er wordt erg veel tijd besteed door de developers om juist de iPhone software te updaten en dat gebeurt dan ook regelmatig. Thuis eenvoudig syncen met je logboek op de Mac.



Als je lid bent van www.airpool.nl krijg je 20% korting op logten!

Na aanmelden krijg je een mailtje met de instructie... Als je al lid bent krijg je ook mail.
 
Werk je bij easyJet dan krijg je 10% promotional code discount. PM mij maar voor de code.

Ik heb net 6000 uur geimporteert in LTP en dat ging niet zonder slag of stoot. Uiteindelijk bleek de beste manier te zijn via een tab deliminated file en dan in brokken van een half jaar. Van OPC naar de volgende OPC ongeveer. Mijn bronbestand was een uit de kluiten gegroeide excel sheet.

Zo kon ik nog een beetje het overzicht houden en kleine foutjes eruit filteren. Nu maakte ik wel gebruik van de "populate auto times" feature zodat nu eens en voor altijd mijn night time er correct in staat. App is zeker niet foutloos en ik heb her en der al een paar crashes gehad maar de ondersteuning van Noah Lieberman is erg snel.

Het is meer dat als Mac gebruiker je gewend bent aan software van een erg hoge standaard een doordacht "Mac" achtig design en dat bij logbook software wat lastig is.

Ik heb het nog niet gekoppeld aan mijn iPhone maar dat is wel de bedoeling, zeker ook omdat je dan realtime je duty limieten erin kan sleutelen en dat kan komende zomer bij easyJet wel eens heel handig worden.
 
Jammer, die kortingen ben ik dan mis gelopen, want gebruik het nu al een aantal weken.
Werkt erg mooi, ik heb nog relatief weinig uren, dus import kon nog manueel, en heb alles nu naar mijn wens in kunnen stellen.
Ben er erg happy mee, en nog geen problemen tegen gekomen.

grt
Alien
 
Kan niet anders zeggen dan dat ik het fantastisch vind. Aangezien ik niet in NL werk maar wel woon kan ik niet na een vlucht mijn uren in mijn apple drukken. Nu druk ik alles in de iPhone en bij thuiskomst even simpel synchroniseren en klaar.
Heb zowieso niet te klagen over Apple.

Koop het is mijn advies.

Rob
 
Safelog

Safelog

I just started using an online logbook called Safelog (They also have PC/PDA versions)

Safelog

There is also an iPod interface with the web version. I haven't tried this yet.

Still getting it setup so can't say too much about it yet.
 
Ik kan het als cijfer fetishist toch niet laten om te promoten een eigen logbook in Excel in elkaar te sleutelen.
Ik heb in de loop der jaren diverse sheets aan elkaar geknoopt, waardoor mijn registratie verregaand is geautomatiseerd:
- defaults voor invoer (bijvoorbeeld standaard PIC, tenzij anders aangegeven)
- alle nuttige totalen worden automatiek berekend (per call sign, per type toestel, per soort operatie - IFR/VFR, SP/MC, SE/ME, P/T/J etc. etc. bijvoorbeeld ook de uren sinds de laatste medical). Niet alleen cijfer rijstebrij maar ook grafisch.
- dag-/nacht starts-/-landingen berekent de sheet zelf!
- en de meest eigenzinnige informatie (om maar te noemen: de leeftijden en gemiddelden van de toestellen - actueel en tijdens de vluchten, de afgelegde groot cirkel afstanden plus het totaal, de geschatte afgelegde airmiles plus totalen, het aantal starts en landingen vanaf een veld, welke routes ik heb gevlogen en hoeveel keer en hoelang geleden voor het eerst en laatst, en wat het allemaal gekost heeft en ... opgebracht).
- en tot slot op basis van statistiek 'vooruitkijken': wanneer zit ik op hoeveel uur.

Moest ik ff kwijt :blabla:
 
Putty,

Is het mogelijk om een exemplaar ergens op internet te zetten? Ik heb zelf ook een spreadsheet gemaakt, maar die kan nog niet de helft van de jouwe. :)
 
Dit blijft een van de meest terugkerende topics op Airwork so i say it again....

Logbook 2 van www.fliteware.co.uk is HET programma voor de vlieger en de meeste seniore Airworkers gebruiken dit programma al jaren met veel plezier.
Een kleine investering voor een groot gebruiksgemak!

Nederlandse en Engelse Helpdesk, bijna 24 uur bereikbaar. Open voor suggesties.
Recentelijk heeft en airworker nog een suggestie voor het programma gedaan en dit werd direct ingevoerd en kun je sindskort ook simulator uren loggen.

Werkt ook prima via Parallels & VMware Fusion.

Ze zijn nog bezig met een versie voor de Mac.

Gratis trial version op hun site!

www.fliteware.co.uk
 
Putty,

Is het mogelijk om een exemplaar ergens op internet te zetten? Ik heb zelf ook een spreadsheet gemaakt, maar die kan nog niet de helft van de jouwe. :)

Dat wil ik wel doen (heb ik al eens eerder aangegeven). Ik heb mijn logbook suite (zoals ik hem inmiddels noem) al eens eerder aan iemand anders gegeven en daarbij de ervaring opgedaan dat er nog wel iets mankeert aan de gebruikersvriendelijkheid voor anderen(*). Om mezelf maar eens aan het werk te zetten zeg ik toe dat ik op de Airwork BBQ (tenminste als die op 19 of 26 juni valt) mijn laptop meeneem ... dan zal ik de dan gefatsoeneerde versie op verzoek toelichten en kopietjes op USB stickjes zetten.

@ Folberts ... ik hoop dat je hiermee kunt leven.

(*) bekende mankementen:
- logbook pagina's hebben nu een vast aantal, 18, regels -> niet handig als je de paginatotalen zonder fouten wil overnemen in je geschreven logbook met 14 regels.
- de huidige versie is in MS Excel 2003 compatible formaat -> wil/moet hem in MS Excel 2007 formaat omzetten
- de rekentijd moet sterk verbeterd worden door uitbreiding met macro's.
- het verversen van het luchtvaartregister moet veel handiger
- ik zal in een documentje de structuur van de sheets toelichten (het logbook bestaat uit/is gekoppeld aan een aantal sheets (bijvoorbeeld aan het NL luchtvaartregister).
 
ik blijf ook nog even aan mijn eigen excel sheet plakken.

Logten is een super mooi programma maar ik ga er persoonlijk niet bijna 100 euri voor neer leggen....
 
Heb ik wel gedaan, ook voor de mobile versie voor een ipod touch.

Ik vind het echt ideaal. Even na een vluchtje in je ipod tikken en als je thuis bent syncen. Werkt perfect.

Bijna dan. Op de Ipod zegt ie dat ik totaal 204:50 heb, en totaal aan airplane uren zijn 204:00. Dat klopt dus net niet.

SE en ME zijn 22:20 en 182:30, dus dat is bij elkaar dan wel weer 204:50.

Waar o waar zal de fout zitten? Je zou denken dat hij dan een vlucht wel als ME of SE en wel als Total time heeft geteld, maar niet als airplane tijd. Ik kan alleen niet zo snel vinden welke vlucht het is.

PS. Dit zijn natuurlijk maar fictieve getallen want wie heeft er nou zo weinig uur.
 
Back
Top