Persoonlijke ervaring KLu

Nerub

New member
Ik wou welleens weten waar jullie het meest tegen op zagen (zien) bij de selectie van de Klu.

En voor de mensen die het al gedaan hebben:
Wat viel het meeste mee van wat je dacht dat het heel erg latig zou zijn.

Mijn mening:
ik zie het meest op tegen PO2 want een groot gedeelte valt niet in te studeren en omdat ik dan al zo dicht bij het einde zit nemen de zenuwen flink toe heb ik zo et idee! ik heb geen moeite met presenteren of improviseren, maar dit is niet zoals een precentatie opschool waarbij je een cijfertje krijgt, hier hangt meer vanaf!
En tegen PO1 ookwel een beetje, maar dat is logish als je van te voren hoort dat er ongeveer 70% afvalt:eek!:
 
Meevaller: PO2 toch wel, aerobatics tijdens PVS
Tegenvaller: Fietstest FAM, wachten op het vliegveld tijdens PVS

;)
 
Meevaller: Po2 Fam(gedeeltelijk)
Tegenvaller: Gvss
Tenminste voor zover ik nu door de selectie ben
 
Waarom was po2 een meevaller?

Een een vraagje tussendoor: hoeveel procent valt er ongeveer af bij po2?
 
Eurhm volgens mij vallen er niet zoveel af tijdens PO2. Plus je kunt ook herkansen als je wat ouder bent. En meer ervaring hebt opgedaan...

Waarom het meevalt? Is gewoon best leuk die groepsactiviteiten.
 
Meevaller: PO2 en PO1,
Tegenvaller: GVSS

Sim viel me tijdens tegen, maar na mijn uitslag mijn scores gehoord te hebben, had ik me nergens druk om moeten maken!
 
Tegenvaller:
bij 1e keer po1: hand-oog-voetcoördinatie
GVSS was toch wel pittig
Fiets @ FAM :)

Meevaller:
PO2
VMO viel opzich ook wel mee (ondanks alle extra testen die ik gehad heb: Hooikoorts, ogen, verstandskiezen)
FAM (op de fiets na)

Maarja achteraf is altijd makkelijk praten he ;)
 
Als ik dit zo lees moet PO2 meevallen! Lijkt mij persoonlijk ook wel leuk. Denk dat de FAM ook meevalt als je getrained hebt :) GVSS en PO1 lijken mij het pittigst...
 
Over een paar maandjes. :) Ik heb nog twee toetsweken, dan heb ik mijn overgangsrapport naar de 6-VWO en dan mag ik officieel beginnen. Ik wil namelijk ruim voor mijn examen de selectie hebben gedaan (als ik een keer goedgekeurd wordt..) .
 
PO1: Spannendste selectie naar mijn zeggen! Al de zenuwachtige verhalen van je mede wannabe's en mensen die al verder in de selectie zaten:bwah:
FAM: Naar mijn mening saai.
VMO1: niets bijzonders
GVSS: Leuke tijd, 2 gezellige dagen, probeer tussen het leren/vliegen te genieten.
PO2: Viel het meest mee, gewoon jezelf zijn en er een leuke dag van maken
VMO2: zeer vervelend tijdens lunchtijd, heb 2 uur moeten wachten op het laatste deel wegens drukte en lunchtijd... :p
PVS: Allerleukste van de selectie wat er maar is, eindelijk echt zelf vliegen met een oud luchtmachtvlieger! Die herinnering zal ik mijn leven lang houden, zeker als ik niet wordt aangenomen.:cool:
Eindgesprek: Ligt eraan wat de uitslag is ;)
 
PO1 het spannendst samen met GVSS. GVSS viel me het meest tegen, toch wel de lastigste keuring. PO2 was chill en PVS was geweldig! De rest is goed te doen, FAM was ook erg soepel..

Succes
 
Voor zover gedaan....

po1: zonder verwachting geprobeerd
gvss: vliegen, supermooi.....zenuwachtig gedoe wel...
po2: spannend, maar uiteindelijk goed te doen
vmo1: kan je niks aan doen, dus chill
fam: superleuk
 
PO1: gewoon gruwelijk spannend... kan je ook weinig aan voorbereiden (doe wel die luistertoets die hier ergens op de site staat!)
GVSS: nog eens gruwelijk spannend. Twee dagen opperste concentratie: meer kan je niet doen
PO2: leuk, erg gezellig en ontspannen
FAM/VMO1: beide prima, oogtestjes vond ik zelf leuk en de FAM is gewoon ff zweten
VMO2: niet heel leuk, je krijgt toch altijd twijfels zo voor zo'n onderzoek, bovendien lang op de uitslag wachten
PVS: dat vertel ik je over 2 weken ;)
 
Back
Top