Vakantie

Klopt het dat je in de zomer maanden als piloot geen vakantie kan nemen?

Je kan in de zomer gewoon vrij vragen. Nu kunnen de meeste bedrijven niet iedereen vrij geven in de zomer en vaak gaat het toewijzen van vakantie met een roulatie systeem of is het gebaseerd op senioriteit of een combinatie hiervan.

Ciao R
 
Klopt het dat je in de zomer maanden als piloot geen vakantie kan nemen?

Nee dat klopt niet, vaak moet je het heel lang van tevoren aangeven wanneer je vrij wilt en krijgen de mensen die boven jou staan op de senioriteitslijst hun keuze eerder dan jij die van jou. Als je net binnen bent bij een maatschappij heb je vaak pech mbt de tijd waarin je eigenlijk wilde gaan maar krijg je gewoon een andere periode (binnen de zomermaanden uiteraard).

@Rieuw: schreeuwen heeft weinig effect.
 
Hallo Nickkk,

Welkom op het forum. Je kunt als piloot in de zomermaanden best vakantie krijgen. Je zult ervoor moeten 'bieden'. Dit is een soort loterij, maar je maakt meer kans als je meer senioriteit hebt, of als je b.v. de vorige keer je verzochte vakantie niet gekregen. Vaak zijn de zomermaanden de drukste maanden voor de meeste maanden. Dus het kan moeilijker zijn om je verzochte vakantie te krijgen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

VERWIJDER DEZE POST AUB!

DIT IS EEN VAN DE DINGEN DIE ''TALSMA'' VORIGE WEEK NOG IN EEN TOPIC HEEFT AANGEGEVEN!

Rieuw, zou je je een beetje willen gedragen? Dit is een hele legitieme vraag. Ik heb zelf even de zoekfunctie gebruikt en deze vraag is het laatste jaar zeker niet gesteld. Het gebruik van hoofdletters is niet nodig. Als je je irriteert aan een post, lees hem dan niet. Als je denkt dat de huisregels geschonden worden, stuur de post naar Diana of de mods.
 
Het hangt er van af. Aangezien de zomer de drukste tijd is van het jaar willen managers liever niet dat je dan vrij neemt. Echter, mensen geen robots, je moet ze af en toe vrij geven. Dus ergens is er een middenweg. Hoe en wat verschilt per maatschappij. Bij ons hoor je steeds vaker dat we minder vakantie op zouden mogen nemen in de drukke zomermaanden, maar er is nog niks concreets van gekomen voor de piloten (wel voor de cabine).
 
Bij mijn huidige bedrijf is het zo geregeld we hebben totaal 5 weken.

Dan mag je in de periode juli-augustus geloof ik maximaal 2 weken nemen en dan in de periode van juni tot september 3 weken en dan die overige 2 weken moeten erbuiten vallen.

Periodes varieren een beetje maar dat is ongeveer de opzet, zodat de mensen die onderaan de lijst bungelen niet alleen in januari en october vrij kunnen nemen bij wijze van spreken.
 
Holidays

Holidays

I can't take holidays in Apri/August/December as that are the peak holiday times here.

Outside of these months I can take whatever I want.

Normally you put in your request in November for the next year.

I have 36 days plus another 3 blocks of 8 days off in a row as part of the normal roster. I try to build my leave around the 8 day blocks.

This is the first company I have ever worked for where I get what I ask for - everywhere else it has always been a problem.
 
bedankt voor de reacties ik probeer om piloot te woorden en vroeg mij af hoe dat geregeld is omdat het de drukste maanden zijn.
 
Back
Top