Balans komen&gaan

Firekiddo

New member
Vaak word er gezegd dat het niet bepaald makkelijk is om na je opleiding een baantje te vinden, als vlieger bij een luchtvaartmaatschappij. Het is gewoon een kei harde feit.
Ik weet niet wanneer piloten hun oude dag vieren, maar deze mensen stoppen ermee en daarvoor in de plaats komen nieuwe captains.

Mijn vraag is eigenlijk hoeveel mensen er met pensioen gaan tegenover het aantal nieuwkomers?
Is dit dan de rede voor nieuwe aannames of zijn er meer redenen.
Die zou ik dan graag van jullie willen weten.
 
Nieuwe aannames:
-pensioen
-expansie
-arbeidsmigratie
-arbeidsongeschiktheid
-part timers
-nieuwe roostersystemen
-veranderende wettelijke eisen m.b.t. maximale vliegtijden
-
-

Hoeveel mensen met pensioen? Geen idee, je zult het vast met wat wiskunde A denkwerk kunnen berekenen, maar een dramatischer effect op de nieuwe aannames heb je bij groei of krimp of stagnatie van de vloot.
 
Overigens is het aantal pensioneringen nu nog veel lager dan het aantal nieuwe vliegers en dat is logisch. Gemiddeld genomen waren airlines waar 30 jaar geleden vliegers in dienst kwamen veel kleiner dan nu en waren er toen dus ook veel minder vliegers nodig, vandaar dat er nu relatief weinig mensen met pensioen gaan. Bij een maatschappij als KLM met zo'n 2750 vliegers moet je nu dus denken aan zo'n 42 pensioneringen in 2009. Da's natuurlijk heel weinig.
 
Bij een maatschappij als KLM met zo'n 2750 vliegers moet je nu dus denken aan zo'n 42 pensioneringen in 2009. Da's natuurlijk heel weinig.
Daar komen dan nog zo' n (naar schatting) 10-15 man bij die stoppen voor hun pensioen door ziekte of andere redenen?
Niet veel nee :bwah:
 
Back
Top