Gezocht: vliegveld met hotel om de hoek

Ik zit momenteel in Hotel Zum Fliegerwirt op flugplatz Mengen-Hohentengen (tussen Stuttgart en de Bodensee), icao-code EDTM. Met de auto aangekomen, maar een kniesoor die daar op let :rt:. Mooi vliegveld, veel activiteit van ultralights (namaak Harvard snorde vanavond rond), gewone kisten en zweefvliegtuigen. Geen moeilijk veld om aan te vliegen, voor zover te zien. Harde baan. Nieuw Italiaans restaurant met terras en uitzicht op de baan. Het hotel is net gerenoveerd, alles is nageltjenieuw. Draadloos internet. Vliegers krijgen 10% korting (op vertoon brevet) en dan betaal je 70 euro voor een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt.
Eigen zonneterras met stoelen en tafeltje en zelfs een ligbed. Al met al prima uit te houden!

geschichte07.jpg


Volgende week worden hier de Duitse NK Zweefvliegen gehouden (25-7 tot 8-8), leuke gelegenheid om hier langs te gaan! En van 27 tot 30 augustus vinden de Duitse kampioenschappen helikoptervliegen plaats op dit veld. Echter: hotel zal dan wel vol zijn.

http://www.flugplatz-mengen-hohentengen.com/
http://www.zum-fliegerwirt.de/
 
Diana,

Ben je daar nu aan gekomen door mijn enthousiaste verhalen of heb je het helemaal zelf uitgezocht?

Als je op de site van het hotel kijkt kan je nog wel een comment van mij vinden. Ben er vorig jaar geweest.

Het restaurant was toen nog gewoon duits en ik heb er de lekkerste schnitzel van mijn leven gegeten!!!!

Werkt dat kleine blonde vrouwtje met die VW Fox nog in het hotel? Hele aardige dame die voor ons (2 personen) een ontbijt maakte waar we met alle bezoekers van de Airwork BBQ wel van hadden kunnen eten.

Ben eigenlijk wel een beetje jaloers dat je daar nu zit, was er ook graag ff op vakantie geweest. Het is een leuk veld waar iedereen prima naast elkaar leeft.
Vorig jaar kwamen we aan en zaten in het circuit van de motor kisten terwijl in het circuit opposit de zwevers aan het vliegen waren die landen op de paralelle grasbaan. Nadat we waren geland en vacated waren kwam er straight in een Cessna Citation landen. Heel gaaf om te zien. Op het terras is de sfeer ook super. Lekker bieren met mensen die je net 2 minuten geleden voor het eerst ontmoet hebt en alles is meteen relaxed.

Heel veel plezier gewenst daar!

Groeten

:radar: André :radar:

PS: oh ja, en dat snelle internet op je kamer en de luxe kamers zijn wel helemaal super!
 
Ben je daar nu aan gekomen door mijn enthousiaste verhalen of heb je het helemaal zelf uitgezocht?

Beetje toeval en een beetje uitgekozen vanwege diverse factoren... Deze week vakantie; gekeken welke kant het goede weer zit; sowieso altijd leuk om bij een vliegveld te gaan kijken en tot slot bij Europese luchtvaartevenementen gezien dat deze week de trainingsweek is voor het Duitse NK Zweefvliegen (18 meter en open klasse). Komt neer op veel zweefvliegtuigen bekijken, beetje kletsen met allerlei oud-wereldkampioenen en nieuwe foefjes zien, zoals een Ventus 2cta met een straight jet terugbrengmotortje.

Verder loopt hier inderdaad een blond vrouwtje rond! :biertje:
 
Verder loopt hier inderdaad een blond vrouwtje rond! :biertje:

Ik denk niet dat André jou bedoelde :biertje:

Veel plezier daar.. ziet er inderdaad erg leuk uit.

Enig idee hoe lang het vliegen is vanaf de Nederlandse grens? Lijkt me nl. wel een leuk veld inderdaad om met een rondvlucht door Duitsland langs te komen.

Gr.
Abrucx
 
Volgende week kachelen wij,als het weer meezit, naar Ganderkesee(EDWQ) in de buurt van Bremen: www.flugplatz-ganderkesee.de. Heeft een hotel am Platz.

Voor de UL vliegers onder ons is er Wildberg(heeft geen ICAO code) aan de Bodensee: www.fliegender-bauer.de. Wij konden daar niet komen omdat ze (helaas)geen licentie hebben voor E-klasse kisten. Wel een hotel am Platz.


-Kees
 
Back
Top