piloot & relatie

Origineel gepost door 49015
Of je neemt een buitenlandse vrouw, maar dan val je zonder pardon onder de categorie mislukte relatie!

Typisch Nederlands om alles in hokjes te stoppen. Trouwen met een Nederlandse is ok (ook als het niet lang duurt), trouwen met een buitenlandse is zowieso al een mislukte relatie. Jemig hoe bekrompen we weer denken!

Nu voel ik me dan ook zwaar aangesproken. Ik heb een buitenlandse vrouw (geen Amerikaanse) en onze relatie bestaat al 18 jaar, waarvan 3 -gelukkig- getrouwd (over een paar dagen).
 
Zo bedoelde ik het niet. Ik geef toe, die laatste zin is krom. Ik bedoelde dat je in het buitenand, bij een low cost, alsnog een normaal huwelijksleven kunt hebben als je met een buitenlandse trouwt...maar als je daarvoor je Nederlandse vrouw moet ditchen dan lijd je alsnog aan 'AIDS' blabla. Never mind ;)
Beetje erg kort gedacht, maar goed. Heb dat low cost ook nog niet helemaal door, maarja zal wel aan mij liggen.
Werk zelf in het buitenland (zeker geen low-cost), woon in een ander buitenland en mijn vrouw komt uit een nog ander buitenland. Kan je het nog volgen? Maar al wel 12 jaar samen en 8 getrouwd.
Tis wat je er voor over hebt.

Enne Nederlandse vrouwen zijn niet in principe beter dan buitenlandse.
 
Met low cost ben je vaker op je thuis basis, aangezien er minder overnachtigingen zijn elders. Het wordt inderdaad vervelend als je partner ergens anders woont dan waar jouw thuisbasis is, dat is iets wat je met je partner zal moeten overeenkomen. Ik kan begrijpen dat dat niet altijd even makkelijk is. Zeker als je gedwongen ergens anders moet werken.

Is je partner bereid mee te gaan of wordt het tussen 2 werelden gaan leven. De grotere low cost airlines hebben tegenwoordig overal in Europa een base, met uitzondering van Nederland (rara hoe kan dat....) Mijn vriendin bijna vrouw is geen Nederlandse en wij zien wel waar het schip strand, zolang we maar bij elkaar zijn. genoeg opties en ja dat is soms geven en nemen.

PS'99
 
Last edited:
Beetje erg kort gedacht, maar goed. Heb dat low cost ook nog niet helemaal door, maarja zal wel aan mij liggen.
Werk zelf in het buitenland (zeker geen low-cost), woon in een ander buitenland en mijn vrouw komt uit een nog ander buitenland. Kan je het nog volgen? Maar al wel 12 jaar samen en 8 getrouwd.
Tis wat je er voor over hebt.

Enne Nederlandse vrouwen zijn niet in principe beter dan buitenlandse.

Ok, mijn opmerking over 'buitenlandse vrouwen' (??) wordt nog steeds 180 graden verkeerd opgevat zie ik tot mijn spijt. Ik borduurde slechts voort op een eerdere opmerking dat werken voor een low cost maatschappij goed voor je relatie is omdat je dan relatief vaak thuis bent. Leuk en aardig, maar daarvoor moet je doorgaans naar het buitenland verkassen, wat weer niet ideaal is voor je huidige relatie. etc. etc. (Een situatie waar denk ik zowat de helft van de airworkers heel bekend mee is). Dat is wat ik wilde zeggen. ;)
 
Last edited:
Misschien een idee dan om eerst te lezen wat je geschreven hebt voor dat je op "reageren" klikt ? Jouw opmerking wordt precies zo opgevat als je het geschreven had. Had je het anders bedoeld, dan had je het anders moeten formuleren. Heel simpel.

Low cost of legacy maakt weinig uit 4 dagen op pad voor een easy jet, transavia, ryanair voordat je weer thuis komt is hetzelfde als een MD11 vlucht naar Accra: vlieg 6 uur, 24 uur in het hotel, 6 uur terug vliegen. 3 dagen werk. Of een 4 daagse naar LAX.

Het zijn de freightdogs die lange periodes van huis zijn, of contract mensen. Bijv Ethiopian: 2 maanden van huis, 10 dagen vrij. Arik Air (Nigeria) ongeveer hetzelfde.
Ga je in het buitenland werken dan worden de reisafstanden groter en afhankelijk van de bedrijfsregels kan het moeilijk worden om bij 3 dagen vrij vanuit Italie oid naar NL te komen. En dan maakt het niets uit voor welke low cost of legacy je werkt. Er zitten veel Nederlanders bij Lufthansa, er zaten er heel wat bij Swissair, Austrian heeft er een paar. Toch echt geen low cost maatschappijen.
 
Helaas worden er dagelijks wel vaker dingen gezegd en geschreven die anders worden opgevat dan dat ze zijn bedoeld. Ik durf zelfs te beweren dat er advocaten zijn die daar hun brood mee verdienen.
Als 49015 uitlegt dat hij het niet onaardig bedoeld laten we hem zijn woorden dan niet al te zwaar aanrekenen! ;)
 
Dan loop je alsnog tegen het probleem aan dat de meeste loco's niet in het dure Nederland te vinden zijn. Dus, of vrouwtjelief legt haar carriere naast zich neer en gaat mee naar het buitenland, of je bent alsnog veel van huis weg. Of je neemt een buitenlandse vrouw, maar dan val je zonder pardon onder de categorie mislukte relatie!

Folberts, dank voor uw clementie!
Beste metrodriver, ik heb in een eerdere post aangegeven dat die zin over mislukte relaties krom is, misschien heb je het niet gelezen, maar mijn intentie leek duidelijk. Dus voor de laatste maal :))). We hebben het over het effect van een pilotenbaan op relaties en dat veel van deze relaties gedoemd lijken te mislukken. Er werd geopperd dat je bij lowcost airlines vaker thuis bent dan niet, iets wat je relatie potentieel ten goede komt*. Wil je hiervan profiteren, dan zul je in het huidige klimaat echter naar het buitenland moeten verhuizen met je vrouw/vriendin, die haar eigen carriere wellicht zal moeten opgeven. Niet elke vrouw zal daar blij mee zijn. Gekscherend schreef ik er dus bij metrodriver, dat je om van dat gedonder af te zijn een buitenlandse vrouw kunt nemen, echter je vorige relatie valt dan nog steeds onder de categorie 'mislukt door de luchtvaart'. Terug bij af dus. Nergens zeg ik iets negatiefs over buitenlandse vrouwen, het is gewoon een weinigzeggende opmerking achteraf die een eigen leven is gaan leiden.

*Wat low costs betreft, mijn record staat op anderhalf jaar: in achttien maanden heb ik welgeteld 1 nachtstop gehad, slechts 1 nachtje weg en dat was om een tijdelijk tekort op een andere basis op te vangen. Ideaal dus voor iemand die nog een normaal familieleven wil leiden naast z'n baan. Hoe dan ook, ik ben een commuter dus ik ben alsnog 5 dagen weg van huis, maar voor mijn locale collega's (waaronder veel Nederlanders die er permanent wonen) is het paradise. Ze zien hun kinderen nog vaker dan de werkende moeder, zonder jet lag. Wat dat betreft maakt het wel degelijk uit, low cost of 'legacy'. Al dit kan natuurlijk in een handomdraai veranderen als managers het in hun hoofd halen dat nachtstops opeens wel efficient zijn..

Kortom, via een lange weg kom ik terug bij wat Pilotsince99 zei, het is mogelijk en met een beetje geluk zit je in een situatie waarbij je relatie nauwelijks gehinderd wordt door het pilotenbestaan. Low cost.
 
Back
Top