piloot & relatie

Terminal Veloci

New member
Weledel bevlogen piloten,

Ik ben nieuwsgierig geraakt naar het combineren van het vak verkeersvlieger en het houden van een vaste relatie. Hoe goed of juist niet is dit te doen?

Gaat dat naar ervaring zonder prolemen? :kiss: Of heeft u misschien een collega waarvan u weet dat hij/zij minder succesvol was? :eek!:

Ik kan me voorstellen dat dit een beroep is waarbij het lastig kan zijn een relatie in stand te houden. Zo veel (en lang) van huis weg zijn heeft natuurlijk ook zijn nadelen.

Ik ben benieuwd of iemand hier iets over uit wil laten. Ik kan me ook voorstellen dat dit voor velen iets te persoonlijk is voor een forum als deze. Toch ben ik nieuwsgierig naar hoe dit in de praktijk vaak uitpakt.
 
TM, Ik wil mezelf bepaald geen expert noemen, maar mijn vriendin, tegenwoordig aanstaande vliegt part time (75%) als purser bij BA. Ik zie hier dus best vaak niet. Ook in weekenden niet. 3 op 4 schat ik in. Dat is jammer, maar soms ook wel plezierig, dan kan ik mijn eigen dingen doen. (Niet doorvertellen ;) )

Zij heeft me wel eens verteld dat ze amper tijd had voor haar vrienden toen ze full time werkte. De schema's waren soms moeilijk in elkaar te passen.

Maar ik denk dat het niet veel anders is voor iemand die ploegendiensten draait of in de horeca werkt. Je moet wel wat meer afstemmen, maar je hoort me niet klagen!
 
Mevrouw Beer werkt buiten aviation en Meneer Beer heeft een luizenbaan waarbij hij vaak 's avonds gewoon thuis is. Al met al geen probleem dus.
Ik sluit me aan bij Folberts. In mijn horeca tijd zag ik Mevrouw Beer een stuk minder. ;)
 
Absence makes the heart grow fonder! Of anders gezegd, de sleur komt veel later.
Maar onze nieuwe poes durft nog steeds niet bij mij op schoot.
Zoals Folberts zegt, het heeft voor- en nadelen. Aan de ene kant mis je veel, maar veel blijft je wellicht ook bespaard en zowel jij als je partner hebben iets meer tijd voor jezelf.

Zodra ze doorheeft dat ze je agenda niet te vol moeten plannen op de dagen dat je er wel bent, komt het goed. 'Nee, ik wil geen weekendje weg, ik ben net thuis!!'
 
Nadat ik 12 dagen thuis ben geweest, staat het vrouwtje met kindje in de armen op dag 13 mijn koffer te laden :D
Gaat al jaartje of 9 zo, dus is wel te doen.
 
jouw partner moet zich er wel op in kunnen stellen en vrij zelfstandig zijn. Zelf ben ik 21 dagen van huis en 9 thuis, wat teveel weg / te weinig thuis is. Met een kleine erbij wordt het alleen moeilijker. Zijn er problemen thuis, dan kan alleen je vrouw het oplossen.
De scheidingsratio is hoog onder vliegers; sommigen doen zich dat zelf aan (elke stad een andere schat), bij anderen lukt het gewoon niet.
 
Last edited:
Ik heb geen statistisch onderzoek verricht, maar het heeft er inderdaad wel eens de schijn van dat piloten niet altijd even gelukkig zijn in de liefde, als je naar het aantal breakups kijkt. Dat lijkt hoger te liggen. Maar als de ratio tegenwoordig in het algemeen al 50/50 is dan is het lijkt me wel een uitdaging om het lot te tarten :)
 
Afwezigheid voor liefde is hetzelfde als wind voor vuur, het blaast het kleine uit en wakkert het grote aan...:1855::passed::passed:
 
Ik weet wel dat ik de enige ben van mijn klas op de vliegschool die nog bij dezelfde vrouw is... (6 jaar geleden begonnen)
 
Of bij een bedrijf gaan vliegen waar je de meeste dagen weer thuis kan zijn.

Meeste low cost airlines hebben dat. Zover ik weet zijn er ook weer een hoop airlines waar je op tripjes kunt bieden. Je bent dan wel aangewezen op Short Haul als je ´s avonds thuis wilt zijn.

Ga je Long Haul ben je lange tijd weg van huis en dan weer een lange tijd aan huis.

PS´99
 
Dan loop je alsnog tegen het probleem aan dat de meeste loco's niet in het dure Nederland te vinden zijn. Dus, of vrouwtjelief legt haar carriere naast zich neer en gaat mee naar het buitenland, of je bent alsnog veel van huis weg. Of je neemt een buitenlandse vrouw, maar dan val je zonder pardon onder de categorie mislukte relatie!
 
Verklaar je eens nader? Ken er zat die het beter bij een buitenlandse vrouw uithouden dan een Nederlandse.

Zo bedoelde ik het niet. Ik geef toe, die laatste zin is krom. Ik bedoelde dat je in het buitenand, bij een low cost, alsnog een normaal huwelijksleven kunt hebben als je met een buitenlandse trouwt...maar als je daarvoor je Nederlandse vrouw moet ditchen dan lijd je alsnog aan 'AIDS' blabla. Never mind ;)
 
Back
Top