Incident Lelystad

Status
Not open for further replies.

Joep Meloen

New member
Een paar weken geleden is erop Lelystad een vliegtuig van de baan geraakt. Zijn er mensen die misschien meer weten wat daar gebeurd is, of om welke reden dat vliegtuig van de baan is geraakt?
 
Ik weet dat er 8februari een kist van de baan is geschoten. Wat ik in de kantine op school mee heb gekregen ging het om een Cessna.
Verhaal gaat dat hij via de Microlight Entry al het circuit binnen is gekomen (Dat is al vreemd te noemen)
Vervolgens nog een paar circuitjes gedaan waarbij minimaal 1x de kist op 4meter boven de baan, tijdens afvangen, in een stall is gekomen en hard neerkwam op de baan.
Dat zou nog een tweede keer zijn gebeurd bij het incident zelf, waar bij na het neerkomen op de baan de kist weer omhoog is gestuiterd en vervolgens met de neus naar beneden is gekomen en via zijn prop hij van de baan is geschoten.
Als hier ook maar klein gedeelte van klopt is het niet best, maar het zijn nogal wat "via via" verhalen die komen van jongens van nog geen 18..
Wat ik zeker weet is dat de kist, met zijn neus met de wind mee, 20meter naast de baan tot stilstand is gekomen
 
Ik weet dat er 8februari een kist van de baan is geschoten. Wat ik in de kantine op school mee heb gekregen ging het om een Cessna.
Verhaal gaat dat hij via de Microlight Entry al het circuit binnen is gekomen (Dat is al vreemd te noemen)
Vervolgens nog een paar circuitjes gedaan waarbij minimaal 1x de kist op 4meter boven de baan, tijdens afvangen, in een stall is gekomen en hard neerkwam op de baan.
Dat zou nog een tweede keer zijn gebeurd bij het incident zelf, waar bij na het neerkomen op de baan de kist weer omhoog is gestuiterd en vervolgens met de neus naar beneden is gekomen en via zijn prop hij van de baan is geschoten.
Als hier ook maar klein gedeelte van klopt is het niet best, maar het zijn nogal wat "via via" verhalen die komen van jongens van nog geen 18..
Wat ik zeker weet is dat de kist, met zijn neus met de wind mee, 20meter naast de baan tot stilstand is gekomen

Datum klopt niet en het is echt een onzin verhaal. Wel knap verzonnen.
Weet er zelf weinig van, was er niet bij.
 
Datum klopt niet en het is echt een onzin verhaal. Wel knap verzonnen.
Weet er zelf weinig van, was er niet bij.

Ok, was 6-2-2009, typefoutje moet kunnen. Verder klopt het wel wat ik daar heb gezegd, er is die dag een kist op RWY 23 geland, en vervolgens aan de rechterkant van de baan geschoten. Dat is wat ik heb gezien, rest van mijn post is van horen zeggen
 
Als het een ernstig incident was geweest had het wel in een sensatiekrant gestaan of bij SBS te zien geweest.

Van dit alles lijkt gelukkig geen sprake!
 
het gaat er niet om of het ernstig was of niet...

Joep meloen is alleen benieuwd naar de aanleiding en eventuele gevolgen... that's it. Make sense?
 
Dan houden we het op een verschil van interpretatie. Ik hoop dat je mij echter niet kwalijk neemt dat als iemand mij :

1) er op wijst dat het niet ging om de ernst (ofwel inhoudelijk corrigeert),
2) er that's it en ?
3) Make sense aan toevoegt

dat ik daar toch een wat snerende ondertoon uit opmaak en daar lijkt me geen reden toe.

Veel succes met je CPL overigens en welkom op airwork!
 
Dank je wel.

Als jij zo je goede bedoelingen verwoord dan ben ik benieuwd hoe jij zaken verwoord als je geen goede bedoelingen hebt.

Kort lontje. Laten we het daar maar op houden!
 
Ja Joep ik kan ook lezen. Redelijk goed zelfs. Daar heb ik als jurist namelijk voor doorgeleerd.

Gezien het feit dat (voor zover ik weet) tot op heden geen enkele krant of omroep aandacht heeft besteed aan het onderwerp ga ik er van uit dat het niet ernstig kan zijn geweest. Dat is inderdaad geen nadere duiding van de toedracht maar het geeft wel een indicatie over de mate waarin de veiligheid in het geding kwam zo concludeer ik maar. Dus iets van enige significantie lijkt het niet te kunnen zijn geweest.

Ik snap jou en Stellastar niet zo goed. Jullie zijn beiden nog niet zo lang op het forum en na 4 posts meld jij, JM dat iets kansloos is en Stellastar's toon geeft bij ook weinig aanleiding tot positieve interpretatie.

Nu is dit natuurlijk 'maar' een digitaal medium, maar in de 'echte' wereld zou ik dat tamelijk onbeschoft vinden. Dat zullen jullie beiden wel onzin vinden, zwaar overtrokken en mij een kort lontje verwijten, maar jullie manier van dingen formuleren is niet de mijne. Dat is een kwestie van smaak, of zo je wilt wellevendheid.
 
FOLBERTS,

Het klopt idd dat wij nog niet zolang op dit forum actief zijn, maar desalniettemin hebben wij toch enig meer ervaring dan dat jij hebt.

Ikzelf kijk namelijk jaren op dit forum, alleen heb me pas deze week aangemeld.

Over de discussie die jij en Stellastar voerde, vind ik idd nog steeds kansloos. Ik post een bericht over een incident, waarop jij een aantal onnodige reacties hebt geplaatst.

Onbeschoft of niet, ik ben nog steeds benieuwd naar aanleiding en eventuele gevolgen. Ik heb verhalen gehoord dat er wat gebeurd was, dus ik was benieuwd of er misschien iemand op Airwork wat gehoord of gezien had.
 
Beste Joep,

Dat is een claim die helaas niet valt hard te maken, maar ik meen dat het hier niet over ervaring gaat maar om wellevendheid. Ik denk dat het in het algemeen geen bijdrage levert om termen als kansloos te gebruiken. Ik zou dat niet zo snel doen en al helemaal niet als het mijn vierde post was, maar als jij dat wel doet is dat jouw keuze.

Onnodig. Het gaat me wat te ver om daarover ook nog in discussie te gaan.

Ik wens je heel veel succes met het uitzoeken van de toedracht en je vliegcarriere en als je het goed vind laten we het hier bij, want ik heb niet de indruk dat het kwartje valt.
 
Die claim dat ik meer ervaring heb, valt wel hard te maken. Ik doe namelijk mensen opleiden...

Ik moet zeggen dat het kwartje bij mij wel gevallen is, alleen bij jou niet zo...

Jij ook nog veel succes met je vliegcarriere, of was het een carriere als jurist...
 
Ik laat me toch nog één keer uit de tent lokken om te reageren op je post.

Ik vind dat als iemand nog niet zo lang aan iets meedoet, dat hij/zij misschien niet meteen hoog van de toren moet blazen en het zou jou sieren als je je zou onthouden van bepaalde termen zoals kansloos.

Jij noemt het begrip ervaring waarna je claimt al jaren het forum te lezen, waardoor je impliciet verwijst naar je ervaring met het forum en niet je ervaring als iemand die opleidingen geeft.

En nu geloof ik het verder wel!
 
"Ik vind dat als iemand nog niet zo lang aan iets meedoet :blabla:"


Dus je moet eerst +1000 berichten hebben geplaatst voordat je "echt mee mag doen" ?

Is het trouwens juridisch verantwoord om tijdens kantoortijden je te begeven op dergelijke fora?

Heel fijn als er al een economische crisis is werknemers hun arbeidsproduktiviteit nog verder omlaag brengen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top