Solliciteren "op leeftijd"

Ravage

New member
Ik ben 3 maanden geleden 26 geworden. Volgens de KLu website kan ik daar niet meer solliciteren voor vlieger (je mag de leeftijd van 26 nog niet bereikt hebben bij sollicitatie). Bij de marine lijken ze een maximum leeftijd van 28 te hanteren. Maar daar las ik ook dat ze tot 2010 volzitten vanwege het beperkte aantal plaatsen en het grote aantal aanmeldingen. Uit de kandidaten die door de selectie komen worden de meest geschiktste gekozen.

Mijn vraag is: hanteert de luchtmacht streng de leeftijdsgrens van 26 of kan ik gewoon proberen om daar te solliciteren? En wat zijn de ervaringen bij de MLD? Worden daar mensen van 26+ gewoon uitgenodigd voor de selectie?
 
Ik ben 3 maanden geleden 26 geworden. Volgens de KLu website kan ik daar niet meer solliciteren voor vlieger (je mag de leeftijd van 26 nog niet bereikt hebben bij sollicitatie). Bij de marine lijken ze een maximum leeftijd van 28 te hanteren. Maar daar las ik ook dat ze tot 2010 volzitten vanwege het beperkte aantal plaatsen en het grote aantal aanmeldingen. Uit de kandidaten die door de selectie komen worden de meest geschiktste gekozen.

Mijn vraag is: hanteert de luchtmacht streng de leeftijdsgrens van 26 of kan ik gewoon proberen om daar te solliciteren? En wat zijn de ervaringen bij de MLD? Worden daar mensen van 26+ gewoon uitgenodigd voor de selectie?

De eis is denk ik een harde eis, maar hey, laat jij je toekomst weggooien door iets wat op een papiertje staat? Bel de luchtmacht, bel nog een keer, en nog een keer! Niet gerschoten is altijd mis.
 
Bij een voorlichting in oktober vorig jaar werd letterlijk gezegd dat die leeftijdsgrens geen keiharde is, en als je er iets overheen zit je het gewoon moet proberen.
 
Gewoon aanmelden. Als ze mensen nodig hebben zal die 3 maanden geen reet uitmaken. Toen ik me aanmeldde was ik ook een paar weken te oud. Deden ze toen niet moeilijk over. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Succes
 
OK dat klinkt goed.. Ik ga het ook gewoon proberen.. wie niet waagt die niet wint enzo...

Nu alleen nog aan een sollicitatiepakket komen :p Het infoformulier op de luchtmachtsite haalt automatisch de optie "vlieger" weg als je 26+ bent.. En om nou een verkeerde geboortedatum in te vullen vind ik ook niet zo'n goed idee.

Even gemaild dus..
 
Back
Top