Inderdaad erg spannend om halverwege je dertigste op straat te staan en opnieuw te moeten solliciteren voor een baan als verkeersvlieger met daarnaast de financiele druk van een hypotheek en een gezin.....
OFF TOPIC:
Face it Purno: Je bent een (lucht-) buschauffeur! Niets minder en zeker niets meer.
Als buschauffeur snap je niet hoe het is om Formule 1 coureur te zijn. Dat kan je ook niet weten omdat je het nog nooit zelf gedaan hebt of ooit zal gaan doen.
Natuurlijk kan je er een door de media gevormd beeld van maken, maar echt snappen ga je het niet!
Als je als Formule 1 coureur na 11 jaar gaat werken als buschauffeur kom je er achter dat buschauffeur zijn een heel ander beroep is, wat in vergelijking met de Formule 1 bijzonder weinig met het pure autorijden (lees vliegen) te maken heeft.
Het is een hele andere baan. Echter als er iets niet goed gaat met, of op, de bus dan is het opeens heel handig dat je vroeger Formule 1 coureur bent geweest omdat je een rugzak met bagage hebt die andere buschauffeurs nog nooit gezien hebben.
ON TOPIC:
Als KLu vlieger MOET je niet de KLu uit, Purno, om opnieuw te solliciteren, maar sommige mensen WILLEN/MOGEN de KLu uit. De KLu houdt zijn vliegers veel liever binnen na 11 jaar omdat ze zoveel ervaring hebben (sorry dat had ik al off topic verteld...).
Niet elke Luchtmachtvlieger heeft de wens om op de bus over de hele aardkloot te cruisen op de automaat, maar willen bij het bedrijf blijven werken waar je het meest ultieme op vlieggebied in NL hebt.
Niet met argumenten komen waar je geen verstand van hebt. De enige personen die onbevooroordeeld naar civiel en militair vliegen als beroep kunnen kijken zijn airline-pilots die ex Luchtmachter zijn, sorry maar zo is het nu eenmaal...